Gå til innhold

4K TV som PC skjerm - mulig enda?

benjamin84

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal bytte ut mitt trippelskjerm oppsett med en stor enkelt skjerm. Dessverre så finnes det ikke større PC skjermer enn 43", og jeg frykter jeg kommer til å savne "wrap around" følelsen fra trippeloppsettet.

Finnes det en buet 55" 4K TV som kan gjøre jobben? Skjermen skal brukes til vanlig PC/kontorbruk/bilderedigering, men hovedmålet er å få en bra skjerm til flysimulator/elite/star citizen.

Hvordan er det med fargegjengivelse, pixeltyper, etterslep, lag osv på dagens TV skjermer? For noen år siden så var dette håpløst men jeg liker å tro at ting bedrer seg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville valgt Sony som LMH1, de har har orginalt mye input lag, men du kan fjerne dette med å sette TVn i Game/PC modus.. Slår av alt av bildebehandling etc..  Flere TV produsenter har dette.. Så dette med inputlag trenger man ikke å tenke så veldig mye på om TVn har en Gaming/PC modus.. Da stiller de uansett lik..

Endret av Krozmar
Lenke til kommentar

Bruker en kurvet samsung 6 serie 40" som pcskjerm.

Inputlag og bilde er meget bra, men er ganske mye ghosting. Dog forventer jeg ikke mere til 4000kr.

På min Samsung 7005 60" TV er det ingen ghosting (og like lite input lag), så går du for noe slikt har du ett nydelig oppsett.

Bruker en displayport til hdmi adapter for å overføre bildet, men har du hdmi 2.0 på skjermkortet går det fint uten.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...