benjamin84 Skrevet 21. februar 2017 Del Skrevet 21. februar 2017 Hei! Jeg skal bytte ut mitt trippelskjerm oppsett med en stor enkelt skjerm. Dessverre så finnes det ikke større PC skjermer enn 43", og jeg frykter jeg kommer til å savne "wrap around" følelsen fra trippeloppsettet. Finnes det en buet 55" 4K TV som kan gjøre jobben? Skjermen skal brukes til vanlig PC/kontorbruk/bilderedigering, men hovedmålet er å få en bra skjerm til flysimulator/elite/star citizen. Hvordan er det med fargegjengivelse, pixeltyper, etterslep, lag osv på dagens TV skjermer? For noen år siden så var dette håpløst men jeg liker å tro at ting bedrer seg Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 22. februar 2017 Del Skrevet 22. februar 2017 Sålenge du har nyeste HDMI/ DP standard så vil du kunne klare 4k med 60hz. HDMI må også benyttes siden ingen? tv har DP inngang Hvor bra bildet blir til redigering er en annen sak, men til flightsim blir det nok kjempebra. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 22. februar 2017 Del Skrevet 22. februar 2017 Tror vel sony skjermene er vel kanskje best f.eks sony KD49X8305C men problemet er vel displayport mangler. 1 Lenke til kommentar
Tekky Skrevet 24. februar 2017 Del Skrevet 24. februar 2017 Hadde kjøpt Samsung KS7005 pga lav inputlag og en god all around tv. Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 24. februar 2017 Del Skrevet 24. februar 2017 (endret) Jeg ville valgt Sony som LMH1, de har har orginalt mye input lag, men du kan fjerne dette med å sette TVn i Game/PC modus.. Slår av alt av bildebehandling etc.. Flere TV produsenter har dette.. Så dette med inputlag trenger man ikke å tenke så veldig mye på om TVn har en Gaming/PC modus.. Da stiller de uansett lik.. Endret 24. februar 2017 av Krozmar Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 24. februar 2017 Del Skrevet 24. februar 2017 Også må du huske på at mange TV produsenter slenger på klistermerker der de skryter av helt sinnsyke oppdateringsfrekvenser som 1000 Hz. Bare husk at det er native Hz du må finne ut av, ikke oppskalert. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 24. februar 2017 Del Skrevet 24. februar 2017 1000hz brukte samsung for noen år siden. Har ikke sette dette på en stund nå så tror de har sluttet med det Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 24. februar 2017 Del Skrevet 24. februar 2017 (endret) Bruker en kurvet samsung 6 serie 40" som pcskjerm. Inputlag og bilde er meget bra, men er ganske mye ghosting. Dog forventer jeg ikke mere til 4000kr. På min Samsung 7005 60" TV er det ingen ghosting (og like lite input lag), så går du for noe slikt har du ett nydelig oppsett. Bruker en displayport til hdmi adapter for å overføre bildet, men har du hdmi 2.0 på skjermkortet går det fint uten. Endret 24. februar 2017 av Complexity Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 7. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2017 Endte opp med den nye buede 40" Phillips PC-skjermen - ikke noen FPS skjerm men flott til flysim og Elite, i tillegg til kontorbruk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå