Vox_populi Skrevet 22. februar 2017 Del Skrevet 22. februar 2017 Ofte gjør de det i egeninteresse fordi i mange tilfeller har man en eller annen form for advokatdekning i forsikringen (innbo- og bilforsikringer har ofte det). Det er da billigere for forsikringsselskapet at de representerer deg selv enn det er at du tar ut av advokatdekningen for å gjøre det. Sikkert riktig. Selv har jeg nok spart flere hundre tusen over åra ved å sløyfe forsikringer som ikke er lovpålagte. Har bare ansvarsforsikring for bil og motorsykkel, resten tar jeg på egen kappe. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 22. februar 2017 Del Skrevet 22. februar 2017 (endret) Om du virkelig har ønske om å unndra deg kravet, så er det bare å nekte. Det fungerer tydeligvis smertefritt i de fleste tilfeller. Bilen til et familiemedlem ble rygget på tidligere i vinter. Føreren stakk av, men vi rakk å notere registreringsnummeret på bilen for å kontakte fører. Vi avtale å møte vedkommende, men til vår store overraskelse nektet føreren for det som hadde skjedd, til tross for skade på begge bilene. Ettersom det var umulig å bevise endte forsikringsselskapet opp med å gi begge parter delt skyld. Det nyttet heller ikke å anmelde saken. Dette beviser bare at dersom man er en skikkelig hestkuk, så man man i grunn unndra seg absolutt alt som ikke kan bevises over enhver tvil. Endret 22. februar 2017 av Windoge Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 22. februar 2017 Del Skrevet 22. februar 2017 Bumpet selv borti en bil når jeg var ung og dum, stakk fra stedet, aldri hørt noe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå