Gå til innhold

The Legend of Zelda: Breath of the Wild, informasjon og generell diskusjon


d'espresso

Anbefalte innlegg

De har jo gått over til en klart mer RPG-prega mekanikk med det store inventoriet, stats, questlogs og alt det der, og jeg synes at alt det fungerer perfekt (uten at jeg har så alt for mange nye RPG-spill å sammenligne med da).

 

 

Jeg tenker at når de likevel drar det såpass langt, hvorfor ikke inkludere et xp og levelsystem også? Det er noe jeg savnet og det hadde fått meg mer engasjert til å gå i kamp hvis det var en form for belønning. I stedet prøvde jeg å unngå kampene da det eneste jeg fikk ut av det var ødelagte våpen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

De har jo gått over til en klart mer RPG-prega mekanikk med det store inventoriet, stats, questlogs og alt det der, og jeg synes at alt det fungerer perfekt (uten at jeg har så alt for mange nye RPG-spill å sammenligne med da).

 

Jeg tenker at når de likevel drar det såpass langt, hvorfor ikke inkludere et xp og levelsystem også? Det er noe jeg savnet og det hadde fått meg mer engasjert til å gå i kamp hvis det var en form for belønning. I stedet prøvde jeg å unngå kampene da det eneste jeg fikk ut av det var ødelagte våpen.
Veldig enig i det her. Det var et manglende insentiv for å få faktisk banke fiendene som oppholdt seg i leirene sine. Ofte endte jeg opp med å ødelegge våpen jeg likte, og plukket opp dårligere våpen eller våpen jeg likte mindre.

 

Det førte til at jeg konstant brukte de dårligste våpnene, for jeg var redd for å ødelegge de beste. Skulle ønske de i det minste hadde integrert et reparsjonssystem som i Fallout 3, hvor du "mater" andre våpen inn i de du vil reparere.

Endret av CommanderKeen
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Er så mye rart i det du skriver at jeg antar du er over 50 år? 

 

Haha, fikk meg en god latter her - men du har rett :)

 

 

 

For ordens skyld; det var ikke frekt ment. Bare merket at måten du benytter Gamer, Google og anmeldelser ikke nødvendigvis samsvarer med hvordan millenniumsgenerasjonen tar til seg sånn innhold.

Endret av CommanderKeen
Lenke til kommentar

Og så savna jeg en ordentlig manual, som forklarer alt det nødvendige før en begynner spillet. Eller er det noe som har gått meg hus forbi (spiller på switch)?

 

Ingen manual. Kontroll og ability-info i menyen. Resten er lær-mens-du-spiller. Det er jo grunnidéen med spillet også. Åpen verden, gå hvor du vil, gjør hva du vil, ingen håndholding, utforsk og oppdag.

 

Men for den som ønsker, så kan man kjøpe den offisielle guiden, også er en mini-guide tilgjengelig via My Nintendo.

ZBW_UE_MINIGUIDE.PDF

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo en tråd for anmeldelsen, hvor vidt den var saklig eller ikke kan dere ta der. Og det burde dere være ferdig med nå. Tviler på at den har hatt så alt for mye å si for salgstall og slikt. Det forandrer uansett ikke din opplevelse av spillet. Liker du det, og ville gitt det minst 10/10? Fint for deg (ikke ment ironisk), men respekter at andre mener noe annet.

 

Jeg er bare halveis uti, og synes spillet er helt utrolig. Mulig det tar over som favoritt Zeldaspill (kanskje som favorittspill overall, men må bli ferdig først), jeg synes Nintendo treffer veldig godt med det de konseptene de har tatt utgangspunkt i. En stor og flott verden som størrelsen til tross føles tettpakket, flott styring (liker at jeg kan grovsikte med spaken og finsikte med bevegelse), og bra mekanikk overall. De har jo gått over til en klart mer RPG-prega mekanikk med det store inventoriet, stats, questlogs og alt det der, og jeg synes at alt det fungerer perfekt (uten at jeg har så alt for mange nye RPG-spill å sammenligne med da).

 

Det som for meg gjør at spillet ikke er perfekt er småpirk. Savner litt ordentlige dungeons som vi har hatt i tidligere Zelda-sill, med ordentlige, sammensatte puzzles. De hadde passa utmerket i de to Divine beasts jeg har tatt. Og selv om enkelte shrines dukker opp som sidequests, kunne de inneholdt puzzles eller kamper de også, ikke bare en kiste. Det at våpen har durability synes jeg er helt greit, men hvert enkelt våpen kunne vart litt lengre. Flott med vær som varierer, men jeg synes det regner og lyner litt for ofte.

 

Og så savna jeg en ordentlig manual, som forklarer alt det nødvendige før en begynner spillet. Eller er det noe som har gått meg hus forbi (spiller på switch)?

Savner selv manualer. Var alltid gøy å se igjennom dem før man kom hjem å fikk spille. Men sånn er det for oss eldre. Er jo av og til en liten lapp som sier hva man skal trykke på men in my case savner jeg "loren" som bar i manualene. Good times

Lenke til kommentar

I6ALVyt.jpg

 

Da var Majora's Mask, Twilight Princess og Skyward Sword Link på plass også :) Er det noen som har klart å sikre seg preorder på Champion-Amiiboene??

Sistnevnte kommer vel ikke før juletider så har ikke sett dem som preorder enda der jeg kjøper mine. Men blir å bestille de når de blir tilgjengelig.

 

(Men har inne preorder på pikmin, corrin (fire emblem) og cloud (FFVII) som kommer nå 21. Juli)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...