Gå til innhold

The Legend of Zelda: Breath of the Wild, informasjon og generell diskusjon

d'espresso

Anbefalte innlegg

Det er jo ikke noe nytt at våpen blir dårlige etter bruk i spill, man gjør tilpasninger og sørger bestandig for å for eksempel slipe våpnene før man går i kamp. Samme her - velger et ubrukt - før man sniker seg inn i fiendeleiren.

Men opplever allikevel noen ganger at jeg blir avbrutt mitt i kampen, hvor jeg kanskje har en skikkelig bra kombo/strategi på gang og står der plutselig med bare nevene! Mister fullstendig flyten og må begynne på nytt - det sliter jeg med å venne meg til.

Og hva med rettferdigheten i dette?? Kan ikke si at jeg har opplevd fiendens våpen gå i stykker når de dæljer løs på meg?? hehe

Men jeg har gjort en del tilpasninger for å slippe dette problemet - variere mellom de forskjellige våpentypene og bruke andre muligheter - samt ha en strategi før jeg går løs på fiendecampen - det hjelper.

Jeg blir noen ganger avbrutt i kamp av at våpenet mitt bryter. Men da har jeg 9 av 10 ganger vært forberedt på det, fordi jeg har tatt mine forhåndsregler før jeg har begitt meg ut på campen. Om jeg tas på senga av det, så blir det bare ekstra spennende, da har jeg lett for å ty til bua, plante et headshot så fienden spretter flere meter bakover, og får på denne måten kjøpt meg litt tid. Våpen bryter, sånn er det bare, da er det bare å ta sine forhåndsregler og tilpasse seg, og bli god i kamp!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så er det jo noen kamper som blir helt sprø, begynner kanskje med noen beinrangel, så dukker den "mystiske" drittsekken opp, så noen chu chu, noen bokoblins, også noen jævla ballonger som spytter stein - alt på en gang og våpen går i stykker, egentlig ganske artig.

Har opplevd et par tilfeller hvor jeg sniker på en fiende camp - krabber opp på hode skallen - klar til å slippe en bombe i et av øynene - så klarer en av dustene å utløse kruttønnene i hodeskallen selv. Ferdig renset uten å gjøre noe som helst, så glimrende!

• Liker 1
Lenke til kommentar

haha ja, så lenge det er så enkelt tilgjengelig å finne frem et nytt våpen er det liksom greit. Flott også at spillet "fryser" slik at man ikke blir panka og slått på mens man velger - Ellers hadde jeg nok ikke likt dette systemet :)

Har også opplevd at våpneknusingssystemet har vært vanskelighetsgradsstyrende (flotte ord :) )

Blant annet et shrine jeg måtte forlate fordi fienden var for sterk. Alle våpnene ble rett og slett knust og monsteret hadde halve livet sitt i behold. Ble ikke irritert over å måtte snu. Bare på dra tilbake senere :)

Lenke til kommentar

Og det hjelper jo også på at fiender mister våpen om de får seg en smell eller at det blir liggende et bein der etter et beinrangel, jeg tar ofte opp våpen fra bakken for å avslutte kampene, da slipper jeg å pause spillet for å velge noe nytt.

Lenke til kommentar

haha ja, så lenge det er så enkelt tilgjengelig å finne frem et nytt våpen er det liksom greit. Flott også at spillet "fryser" slik at man ikke blir panka og slått på mens man velger - Ellers hadde jeg nok ikke likt dette systemet :)

Har også opplevd at våpneknusingssystemet har vært vanskelighetsgradsstyrende (flotte ord :) )

Blant annet et shrine jeg måtte forlate fordi fienden var for sterk. Alle våpnene ble rett og slett knust og monsteret hadde halve livet sitt i behold. Ble ikke irritert over å måtte snu. Bare på dra tilbake senere :)

Åja - "Major Strength" shrines, gikk gjennom et stort antall våpen, piler og mat før jeg ga opp, har etter det galant hoppet over de så lenge.

Samler på meg litt Ancient Armour som jeg holder på å oppgradere nå + litt ancient våpen også så skal de få sitt etterhvert. Man dreper jo lett disse guardians med et øye-treff med ancient arrow.

Lenke til kommentar

Åja - "Major Strength" shrines, gikk gjennom et stort antall våpen, piler og mat før jeg ga opp, har etter det galant hoppet over de så lenge.

Samler på meg litt Ancient Armour som jeg holder på å oppgradere nå + litt ancient våpen også så skal de få sitt etterhvert. Man dreper jo lett disse guardians med et øye-treff med ancient arrow.

Disse shrinesa er noen av mine favoritter. Er vel et Shrine med noe sånn som Trial of Major Strength ute på ei øy langt øst. Skjønte raskt at det var bare å gi opp og vente noen hundre timer. Ellers tok jeg et ganske heftig Shrine i går, som tok ganske lang tid, fordi det var 4-5 puzzles i ett og samme Shrine. Der hvor jeg bruker 15-20 minutter på å komme fram til Shrinet, kun for å finne ut at veien dit var hele puzzlet - og får servert et merke umiddelbart, er jo enorme skuffelser! Jeg vil ha quiz!

Lenke til kommentar

Bytte våpen som egner seg til forskjellige fiender er bedre en å fks få master sword og kun bruke det ja.

Men å skifte våpen pga dem er laget av glass er ikke en positiv variasjon i mine øyne.

Ah! Heldigvis er smaken som baken, for dette med weapon durability synes jeg er et veldig friskt pust i denne "sjangeren".

I andre spill har man endt med å stort sett bruke de samme våpnene hele tiden, eller likevel bli plaget med å måtte komme seg et sted for å reparere de hele tiden. 

Her blir man tvunget til å bytte på, stjele og kaste våpen hele tiden som åpner for masse variasjon og at man må planlegge litt strategisk. Nå skal det også sies at mange av våpnene man plukker opp senere i spillet holder ganske lenge da. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Siden det nå har kommet noen norske anmeldelser av Zelda så samler jeg de opp her, slik det ble gjort med de utenlandske. Kanskje de som sitter på gjerdet med tanke på kjøp kan få litt mer info av disse.

NRK, terningkast 6:

http://p3.no/filmpolitiet/2017/03/the-legend-of-zelda-breath-of-the-wild/

Pressfire, terningkast 6:

http://www.pressfire.no/anmeldelser/Switch/11804/the-legend-of-zelda-breath-of-the-wild

Gamereactor, karakter 10/10:

http://www.gamereactor.no/anmeldelser/524563/The+Legend+of+Zelda+Breath+of+the+Wild/

Adressa, terningkast 7 (!):

http://www.adressa.no/kultur/spill/2017/03/09/Terningkast-syv-14414866.ece

Spill.no, terningkast 6:

http://www.spill.no/default.aspx?section=artikkel&id=6720

LevelUp, karakter 10/10:

Gamer.no, karakter 6/10:

https://www.gamer.no/artikler/anmeldelse-the-legend-of-zelda-breath-of-the-wild/377909

Dette er de jeg klarer å finne. Full score på alle, bortsett fra hos Gamer.no som ga litt over halv score.

Endret av Snikpellik
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hvilken dungeon likte dere best, hvem var vanskeligst og lettest?

Jeg personlig likte best Divine Beast Vah Ruta, Det var en god blanding av vanskelige puzzles og bossen var midt på treet når det kommer til vanskelighetsgrad.
Divine Beast Vah Naboris er helt klart for meg den vanskeligste av dem, etter min mening og veldig vanskelig å komme til, siden jeg alltid kom utenfor den strømtette sjoldet.
Divine Beast Vah Rudania er den letteste synes jeg, siden jeg kunne puzzles relativt fort og bossen var ikke så veldig vanskelig å drepe.

Lenke til kommentar

Har alle dem nye Breath of the Wild amiibo figurene. Men klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal åpne dem å ta dem i bruk eller spare på dem og selge dem til blod pris når dem er helt borte ifra markedet........

Det er vel NÅ du får best pris for de, nå som alle vil ha de. Den Sheik-amiiboen går vel for nesten tusenlappen. At den skal være så særlig mye mer verd om ett år eller to, nekter jeg å tro.

Er det ikke bare veldig deilig å slå av alle oppdrag, og gå på oppdagelsesferd på ett punkt på kartet, finne noen Korok-seeds, ramle over et Shrine-quest, og bare nyte utsikten... ? 

Lenke til kommentar

Er det ikke bare veldig deilig å slå av alle oppdrag, og gå på oppdagelsesferd på ett punkt på kartet, finne noen Korok-seeds, ramle over et Shrine-quest, og bare nyte utsikten... ? 

Stort sett det jeg gjør i spillet. Har fremdeles et dungeon igjen, men velger ofte bare å finne en plass på kartet jeg vil utforske, teleportere til nærmeste shrine og buse rundt et par timer.

Tror dette er et spill jeg kunne fortsatt på selv om jeg hadde slått Ganon, men noe i meg vil gjerne utforske det meste før den kampen i tilfellet jeg skulle klare å miste litt av trangen til å utforske når jeg allerede har "fullført" spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...