Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Hei, Har nylig blitt sammen med en jente og vært det i ca 2 måneder nå. Hun er på ferie og er borte 1 uke til. jeg savner hun alt for mye. Også føler jeg at jeg kanskje spør for mye da. ikke direkte maser men er så glad i hun og vill ikke miste hun. så føler på en måte jeg starter samtalene, vi snakker nylig sammen i 3 timer på skype mens hun var i leieligheten og sa hun savnet meg veldig mye osv og jeg følte meg trygg på at vi fortsett liker hverandre like godt. Nå har det godt en dag siden det å nå føler jeg meg ikke trygg i det hele tatt på at hun er forelska i meg. Føler jeg spør for mye. Fordi jeg vill være trygg. Hva tror dere? Maser jeg? føler jeg tar iniativ til all pratinga nå. Men kanskje pga hun er på ferie. Noen som kan svare?

Anonymous poster hash: 3a14f...e46
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var sammen med ei jente jeg følte et voldsomt behov for å få bekreftelse fra.

Jeg har aldri før følt meg så lykkelig som når vi var sammen men når vi var fra hverandre ble jeg fort veldig utrygg.

Jeg antar det kan ha kommet av at jeg idoliserte henne til en viss grad. Jeg anså henne som perfekt og det fikk meg kanskje til å føle at hun var for god for meg og jeg ble fort redd for å miste henne. Kombinert med at hun hadde en del humørsvingninger så ble det ikke en god miks for meg. Løsningen min ble paradoksalt nok å avslutte forholdet fordi det slet på meg og jeg følte at det ikke var sunt :)

Samvær er uansett det viktigste i min mening og da spesielt i et ferskt forhold. Vær mye sammen og bli trygge på hverandre så går det nok bra :)

Fortsett å ta kontakt i det tempo du føler er naturlig. Liker hun det ikke og ønsker avstand i større grad enn det du ønsker så er det bare ikke rette jenta for deg og det er ikke noe galt med noen av dere.

Lenke til kommentar

Er enig med dem over. Ikke kontakt henne så mye, da virker du bare avhengig. Hun kommer til å føle seg tynget ned av tanken på at du blir lei deg når dere ikke har kontakt. Du må heller nyte dagene alene nå. :) Er det ikke noe du kan finne på for å ikke tenke på henne? Trening, hobbyer, skole, jobb og sånt? 

Sett deg et eller annet konkret delmål som du skal oppnå disse dagene! Så fokuserer du på det.

Jeg er også sånn som kan bli veldig redd for å miste noen. Jeg har sikkert hatt noen usunne relasjoner som barn. Jeg har funnet ut at hvis jeg gjør et bestemt skolefag så tenker jeg kun på det, så jeg synes det er litt deilig å jobbe med. Men det er mange andre ting jeg kan gjøre for å tenke på noe annet.
Det som funker dårligst for meg er å se film...

Endret av Kablam
Lenke til kommentar

Eneste måten å komme videre i livet på, er å innse at du allerede har mistet henne, bare ikke enda.

Lignende innsikt kommer på de fleste livsområder alt ettersom man aldres. Man innser oftest for seint i livet at man må nyte øyeblikket der og da fordi det kommer aldri tilbake.

Hva mange skulle gi for litt sykelig ung lengsel... Det er vont på en god måte, nyt den.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke unormalt å føle det slik så tidlig i forholdet. Dere blir mer trygge på hverandre senere. Og du kjenner nok mer på det enn henne, akkuratt nå, siden det er hun som er på ferie.

Prøv å oppretthold et "normalt" nivå av kontakt, og prøv å kos deg alene.

Lenke til kommentar

Hei, Har nylig blitt sammen med en jente og vært det i ca 2 måneder nå. Hun er på ferie og er borte 1 uke til. jeg savner hun alt for mye. Også føler jeg at jeg kanskje spør for mye da. ikke direkte maser men er så glad i hun og vill ikke miste hun. så føler på en måte jeg starter samtalene, vi snakker nylig sammen i 3 timer på skype mens hun var i leieligheten og sa hun savnet meg veldig mye osv og jeg følte meg trygg på at vi fortsett liker hverandre like godt. Nå har det godt en dag siden det å nå føler jeg meg ikke trygg i det hele tatt på at hun er forelska i meg. Føler jeg spør for mye. Fordi jeg vill være trygg. Hva tror dere? Maser jeg? føler jeg tar iniativ til all pratinga nå. Men kanskje pga hun er på ferie. Noen som kan svare?

Anonymous poster hash: 3a14f...e46

JA, du fremstår her som ei skikkelig masræv, antageligvis såpass ille at du kommer til å støte denne jenta fra deg om du ikke graver frem noen baller og skjerper deg.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ofte slikt mas som tar livet av et forhold.

For å si som Sting: "If you love somebody, set them free!"

Det er ingenting som er mer drepende for kjærlighet og forhold som å få spørsmål til stadighet om "elsker du meg virkelig?"

og "jeg savner deg sååå enormt" hver annen time..

Hva med å la henne savne deg litt?

Ikke det at du skal kutte kontakten når hun reiser på ferie, men ikke fremstå som en needy og trist person som ikke klarer å leve mens hun er borte! Kom heller med et kult bilde og en smilende kommentar på kvelden etter en lang dag, som viser hva du har gjort på, og spør hva hun har drevet med, og et hjerte, eller noe sånt  :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...