Tullballj Skrevet 21. februar 2017 Del Skrevet 21. februar 2017 Har lagt ut mye på bilen min nå. Lurer derfor på om det er et billig verksted som kan fikse bilen min? Må bytte fjærer foran på en Peugeot 307 Stasjonsvogn. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 21. februar 2017 Del Skrevet 21. februar 2017 Du kan gjøre det selv eller legge ut anbud på f.eks. Finn. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 21. februar 2017 Del Skrevet 21. februar 2017 Ågotnes Auto bruker jeg. Aldri noe tull og man slipper å forholde seg til resepsjon og kundebehandlere som ikke har peiling. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 21. februar 2017 Del Skrevet 21. februar 2017 (endret) Tores Auto på Ågotnes. Rett nok ikke i Bergen, men de gjør jobben så rimelig som det er mulig, uten å jukse. Kundebehandleren er forøvrig også verksmesteren.EDIT: Endret navnet fra Ågotnes Auto til Tores Auto. Blandet disse to verkstedene. Kjenner ikke til Ågotnes Auto, men Tores har jeg brukt flere ganger i det siste. Endret 23. februar 2017 av fikse Lenke til kommentar
Marantz Skrevet 23. februar 2017 Del Skrevet 23. februar 2017 Kan gå god for Tores Auto i Arna. Bra folk, tror ikke de er dyre. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 23. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2017 (endret) Fått ulike pristilbud nå.Kokstad bilverksted 6100,-Tores Auto 10151,-Fixbil 6791,-Ravnanger Autosenter 8104,- (minus fjærbeinslager)Mekonnomen 7474,-Meca 9321,-Dekkmann 5298,-Det skiller altså 4853 kroner mellom billigste og dyreste. Du sparer 48 % på å velge dekkmann framfor Tores Auto for eksempel. Beviser at en telefon/mail kan spare deg for mye penger. Endret 23. februar 2017 av Tullballj Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 23. februar 2017 Del Skrevet 23. februar 2017 (endret) Er du sikker at Dekkmann faktisk har gitt deg pris på både jobb og deler, dvs minimum fjærer og fjærbenslager, på begge sider? Synes den prisen høres urealistisk lav ut. Jeg har jo sjekket prisene for de aktuelle delene for deg, og Mekonomens priser på deler blir 4.530,- (topplager, fjær og støvhette for begge sider). Ingen seriøse verksteder klarer å gi deg en timepris lavere enn 1.000,- og ingen klarer å bytte dette på begge sider på bare 1 time. Endret 23. februar 2017 av fikse Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 23. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2017 Her er tilbudet fra dekkmann 1 Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 23. februar 2017 Del Skrevet 23. februar 2017 Her er tilbudet fra dekkmann Jøss. Den der tror jeg de kommer til å tape peng på. Løp og kjøp, ta godt vare på pristilbudet. :-) Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 23. februar 2017 Del Skrevet 23. februar 2017 Er du sikker at Dekkmann faktisk har gitt deg pris på både jobb og deler, dvs minimum fjærer og fjærbenslager, på begge sider? Synes den prisen høres urealistisk lav ut. Jeg har jo sjekket prisene for de aktuelle delene for deg, og Mekonomens priser på deler blir 4.530,- (topplager, fjær og støvhette for begge sider). Ingen seriøse verksteder klarer å gi deg en timepris lavere enn 1.000,- og ingen klarer å bytte dette på begge sider på bare 1 time. Nå er vel ikke Mekonomen kjent for å ha lave delepriser da. Regner med at du får disse delene minst 50% billigere hos andre. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 23. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2017 (endret) Kokstad bilverksted som var nest billigst dette i tilbudet sitt, så med lager blir det 6100: Kanskje verkstedene har bedre tilbud på deler? Tores (dyreste) regner 3700 i deler inkludert lager. Hei, skifte fjærer begge sider foran koster 4800kr inkl deler arbeid og mva Tillegg hvis fjærbeinslager foran må skiftes 650kr pr side. Endret 23. februar 2017 av Tullballj Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 23. februar 2017 Del Skrevet 23. februar 2017 Er du sikker at Dekkmann faktisk har gitt deg pris på både jobb og deler, dvs minimum fjærer og fjærbenslager, på begge sider? Synes den prisen høres urealistisk lav ut. Jeg har jo sjekket prisene for de aktuelle delene for deg, og Mekonomens priser på deler blir 4.530,- (topplager, fjær og støvhette for begge sider). Ingen seriøse verksteder klarer å gi deg en timepris lavere enn 1.000,- og ingen klarer å bytte dette på begge sider på bare 1 time. Nå er vel ikke Mekonomen kjent for å ha lave delepriser da. Regner med at du får disse delene minst 50% billigere hos andre. Mekonomen er dyre de, men sjeldent så mye som dobbel pris. Selv handler jeg nesten alt i utlandet, der kan vi snakke om halv pris eller bedre :-) Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 23. februar 2017 Del Skrevet 23. februar 2017 Kokstad bilverksted som var nest billigst dette i tilbudet sitt, så med lager blir det 6100: Kanskje verkstedene har bedre tilbud på deler? Tores (dyreste) regner 3700 i deler inkludert lager. Hei, skifte fjærer begge sider foran koster 4800kr inkl deler arbeid og mva Tillegg hvis fjærbeinslager foran må skiftes 650kr pr side. De forskjellige verkstedene henter deler fra forskjellige steder, og ja selvsagt har de rabatter i.f.t. listepris, men min beskjedne erfaring er at verkstedene "aldri" gir denne rabatten videre til kunden. Tror Tores benytter Meca. Iallfall var prisene på de tingene jeg skulle ha fikset på mine biler veldig variable hos Tores (noe normalpriset noe veldig dyrt), så jeg skaffet deler selv. Nå er det kanskje ikke så viktig i ditt tilfelle, men du kan godt vite at det er mye "kinavare" på delemarkedet, så om du er opptatt av at delene skal vare like lenge som de originale delene så ville jeg spurt verkstedet om hvilke merker de bruker. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 23. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2017 (endret) For mitt tilfelle er sikkert de uoriginale like gode eller bedre enn de originale da de originale har utrolig dårlig kvalitet. Endret 23. februar 2017 av Tullballj 1 Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 23. februar 2017 Del Skrevet 23. februar 2017 For mitt tilfelle er sikkert de uoriginale like gode eller bedre enn de originale da de originale har utrolig dårlig kvalitet. Nå tenkte jeg mer på deler som er enda dårligere enn originalt. De fjærene som bilen er levert med fra fabrikk er garantert merkevare, som fra f.eks ZF / Sachs. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 24. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2017 Da har jeg booket hos dekkmann. Siden jeg er Naf medlem får jeg mer i rabatt enn første tilbudet, så da slengte jeg like godt på nye støtdempere og oljeskift med filter. 8810 kroner for alt sammen. 2 nye fjærer, fjærbeinslager, to nye støtdempere, oljeskift, olje og nytt oljefilter. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 24. februar 2017 Del Skrevet 24. februar 2017 Da krysser vi alle fingrene for at du ikke trenger å komme med flere tråder som handler om trøbbel med den bilen Lykke til! Lenke til kommentar
B1ack Skrevet 24. februar 2017 Del Skrevet 24. februar 2017 Lagerne får man til 110kr stk. i god kvalitet her:http://www.ebay.com/itm/301151817867?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT Fjærer kan man vel få til rundt 6-700,- + moms. http://www.ebay.com/itm/PEUGEOT-307-FRONT-2-COIL-SPRINGS-PAIR-X2-Brand-New-/222211267304?hash=item33bcd2dae8:g:fdUAAOSwyLlXpfvM&vxp=mtr Total delekost på dette på ca. 1000-1500,- om man kjøper deler selv. Har man skikkelig verktøy for å få av fjærene på en effektiv måte ser jeg ikke bort fra at det skal være nok med 1 time arbeid pr. side. Det høres ganske realistisk ut. 1 Lenke til kommentar
Delko Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Kokstad Bilverksted tar over 4000kr for å skifte to bærearmer. Stoler ikke på dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå