Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Asus ac66u krasjer wifi-nett

Anbefalte innlegg

Etter at jeg byttet leverandør så har nettet blitt utrolig ustabilt(wifi). 

Modemet er fra Telenor og Wifi er blitt deaktivert på den, fungerer egentlig for det meste som et modem nå mot ac66u routern min. 

Derimot ved flere anledninger, så krasjer den nettet på både laptop, desktop og telefon,så må "restarte seg selv". - fortsatt tilgjengelig å logge inn på den i denne perioden. 

Router kjører på nyeste firmware og har ingen andre problemer utenom dette. 

dette er blitt gjort fra min side:

Byttet channel, så den kjører på noe som ikke er så veldig okkupert av andre. 

Testet med 2.4ghz og 5ghz og samme problemet oppstår der. 

Nullstilt Router og satt den opp på nytt og krasjer fortsatt.

Forsøkt å sette den opp som fra router til AP-mode og samme greia der. 

Nå er det ikke signalet svakt heller og holder seg stabilt. 

Takker for tips og prøver alle løsninger. 

Endret av Hobojew
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du har ifra Telenor er antaglig et multimodem, altså router og modem i ett. Det blir feil på nettet ditt da du har 2 routere. Det hjelper ikke å bare skru av Wifi. Du må enten sette Telenor boksen din i Bridge modus, eller sette Asus'en opp som Access punkt.

Anbefaler at du setter Telenor boks i bridge, og lar Asusen stå som router.

Endret av Dapp47
  • Liker 2
Lenke til kommentar

routermodem er satt opp i bridgemode og routeren er satt i AP-Mode, fortsatt noe ustabilt, det kan ikke være at noe med enhetene som foresaker dette?

Edit: La merke til at det var en firmware update på Routeren i går. 

Endret av Hobojew
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Finn ut om det er Asus eller Zyxel som er årsaken. Er det også ustabilt dersom du kobler fra Asus, og kjører kun med Telenors multimodem i routermode med wifi aktivert?

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Dette er for å finne ut om det er Zyxel eller Asus som gir problemer. Sjekket du om Zyxel hadde nyeste firmware? Hvilken Zyxel er det? 2812 eller 8702?

Lenke til kommentar

Såvidt jeg vet, så er det nyeste firmware på 8702, sjekket opp dette i går og fant ingen nyere versjoner enn det jeg allerede kjører(nettsøk, da den må lastes opp manuelt til routermodem). 

Kan gi litt mer eksakt tilbakemelding senere i dag på om det blir mer stabilt med telenor sin. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Såvidt jeg vet, så er det nyeste firmware på 8702, sjekket opp dette i går og fant ingen nyere versjoner enn det jeg allerede kjører(nettsøk, da den må lastes opp manuelt til routermodem). 

Siste er AAJX13: http://stup.telenor.net

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

routermodem er satt opp i bridgemode og routeren er satt i AP-Mode, fortsatt noe ustabilt, det kan ikke være at noe med enhetene som foresaker dette?

Edit: La merke til at det var en firmware update på Routeren i går.

Du kan ikke ha zyxel i bridge og Asus som AP. Da står du der uten router.

Zyxel i Bridge, Asus som router. (Sett den opp fra starten, og installer ny firmware). Prøv med nye SSID også, uten at det skal ha noen betydning.

Lenke til kommentar

Har sjekket opp det dere nevnte og tilbakestilt alt. 

Satt routermodem opp i bridgemode på nytt og fikset på port til router, samt satt opp asus til vanlig router. 

Fortsatt utstabilt. 

8702 er blitt oppdatert til nyeste firmware og det samme har asus - Utgjør ingen forskjell. 

Ditcher Asus og kjører routermodem på wifi nå, gjort det de siste timene og ingen krasj så langt. 

konkluderer med at router har en defekt(?), så den ryker i søpla.  

Takker for svar fra dere! 

Endret av Hobojew
Lenke til kommentar
Nei, jeg har ikke hjerte til å kaste den, så har egentlig bare pakket den ned i esken sin. 

Måtte være litt dramatisk! 

Ja, det kan være mye som er galt her, men etter at jeg har satt opp alt på nytt og ditchet Asus routeren, så har det ikke vært noe krasj. 

Vil på et senere tidspunkt sjekke router litt nærmere og se om det er jeg som har vært helt løk. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Det kan hende du må skru av DHCP på Zyxelen når du setter den i bridge-modus.

Når den settes i bridge mode, er ikke DHCP noe tema. Da er kun modem-delen i bruk, og man tildeles en offentlig IP-adresse på LAN-porten, som NATes videre i en router tilkoblet denne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...