ZeroHour Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 ----> Hei. Jeg har tittet litt på denne: Western Digital Firewire 120 GB (WD1200B002) Jeg har to spørsmål! Det første jeg lurte på var om denne kan brukes til å overføre filer mellom ulike pc'er, uten å installere ekstra drivere. Kan den det? Hvis ikke, hvilken kan det? Det andre jeg lurte på var om jeg har riktig firewire-port på pc'en. Det står "1394" på den og den er av den lille typen (ca. 7mm bred). Tror den er 4-pins. Har dere andre forslag til eksterne harddisker så kom med dem. Husk at den må ha minimum 60GB og bruke firewire. På forhånd takk! Lenke til kommentar
SpiffSS Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Det eneste firewire diskene er jo at pcen som skal kobles til har firewire. Firewire kontakten på diskene er som regel 6 pins(hvertfall min 80gb wd). Jeg trur du kan sette opp disken slik at 2 pcer har tilgang til den samtidig Bærbare pcer bruker 4pin firewirekontakt og man får kjøpt omformere fra 6 til 4. Fordelen med firewire i forhold til usb2.0 er at den er i det praktiske raskere og bruker mindre cpu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå