AnonymDiskusjon Skrevet 21. februar 2017 Del Skrevet 21. februar 2017 Hei, Booka en leilighet til påsken ved en feiltagelse. Det var ikke gratis avbestilling. Hadde ikke penger på kortet pr nå så de fikk ikke trekt noe. Nå har jeg forespurt om de kan redusere kostnaden for avbestilling. Dette er 10 knappe minutter etter booking. Om de ikke er samarbeidsvillige så ønsker ikke jeg å være det. Dersom de sier jeg må betale hele beløpet: Kan jeg da sperre kortet mitt i banken og satse på at ingen(hverken booking.com eller hotellet) forsøker å kreve inn pengene i senere tid? Anonymous poster hash: dc149...d87 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. februar 2017 Del Skrevet 21. februar 2017 Du kan selvfølgelig gjøre det. Men du kan oppleve at de går til sak mot deg, og senere tvangsfullbyrder kravet. Det blir fort veldig dyrt. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 21. februar 2017 Del Skrevet 21. februar 2017 Banker/kortselskaper ser ikke blidt på folk som bruker chargeback/reklamasjon for å prøve å snike seg unna. Jeg vet ikke om de har lov til å svarteliste her i Norge, men har de det er dette en fin måte å ende opp svartelistet på. Lenke til kommentar
freddyen Skrevet 21. februar 2017 Del Skrevet 21. februar 2017 Og hva er kostnaden for avbestilling? Det må vel lønne seg å betale dette gebyret fremfor at kostnaden for hele oppholdet kreves inn via inkasso? Om bookingen ikke kan endres overhodet kan du kanskje forsøke å legge den på finn? Husk at de store hotellportalene idag ofte kan spores tilbake til ett selskap. Om opplysninger om manglende betaling deles mellom enhetene kan du få problemer med å få bestilt hotell i fremtiden, om du ikke gjør opp for deg. 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 21. februar 2017 Del Skrevet 21. februar 2017 Du kan. Det du da effektivt sett gjør er å satse på at de ikke kjenner systemet i Norge godt nok til å vite at vi er særdeles kreditorvennlige og at du ikke blir kvitt et legitimt krav. Lenke til kommentar
Ståle Nordlie Skrevet 21. februar 2017 Del Skrevet 21. februar 2017 (endret) Kan angrerett være en mulighet? (Edit: Jeg kikket litt på avtalevilkårene, og det ser ut som om TS har en avtale med "leverandøren" av leiligheten. Da har han nok ikke angrerett, jf. angrerettloven § 22 (m) om unntak for "levering av innkvarteringstjenester for andre formål enn boligformål". Argumentet måtte være at han angret på bookingtjenesten...? Men det hjelper antakelig ikke.) Endret 22. februar 2017 av Ståle Nordlie Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 22. februar 2017 Del Skrevet 22. februar 2017 Etter avtalevilkårene pkt. 1 opptrer Booking.com som en "intermediary", altså en mellommann. I og med at du som kunde tilsynelatende ikke kjøper noen tjenester fra Booking.com (jf. også pkt 4 - tjenesten Booking.com er gratis for kunden, leverandøren betaler en liten kommisjon) vil det ikke foreligge noen angrerett etter den vinklingen. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 22. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2017 Kostnaden for avbestilling er 1000 euro. Booking.com mailet meg følgende: Even though there is a charge associated with this cancellation, we'll try to find the best possible solution for you. We've asked Tagoror Beach Apartments to make an exception for your reservation, and hope to have an answer for you shortly. Håper de kan se mellom fingrene ettersom jeg avbestilte så kjapt og at det er 2 måneder til reise. Alle reviews på nett tilsier at leilighetskomplekset har veldig "friendly staff". Anonymous poster hash: dc149...d87 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå