Gå til innhold

[Løst] Gaming PC til Overwatch, trenger synspunkter

Anbefalte innlegg

Hei.

Første post her, registerte meg for å spørre dere som har følgt med i tiden :).

Nå har jeg vært borte fra gaming lenge men må si jeg ble hektet av dette (overwatch) spillet.  Har ikke følgt med i tiden så godt og trenger rett å slett litt info om det jeg har satt sammen vil "passe sammen" og "fungere".

Takker også for tilbakemeldinger om noen av komponentene er dumme valg og vil dra ned pc'en.

Litt info : Har Freesync skjerm 144hz derfor vil jeg ha AMD RX 480,  budsjett ville jeg ha på rundt 6000 kr, men kan nok strekke meg til 8000 kr for å få noe som virker.  Så litt på denne "the corporal" i en tråd men er ikke strømforsyningen litt liten der ? Står jo at RX 480 skal ha 500W.

Målet er å alltid ha over 144 fps i 1080p med ALT på low settings. 

Legger ved vedlegg av det jeg satt sammen, kommentarer ?  :

post-432159-0-66504700-1487677442_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

RX 480 drar ca 170 watt på full load, så det holder med en 500 watts strømforsyning.

Visst jeg var deg, så hadde jeg valgt en I5 6600K eller I5 7600K ettersom de er mere fremtidsrettet, fordi du har mulighet for overklokking.

De aller fleste hovedkort om dagen kommer med egne overklokkings programmer, så man slipper å overklokke selv visst man er usikker på hvordan det gjøres. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takker for svar..  Hva med hovedkortet ? Jeg har vel egentlig valgt det billigste jeg fant, men er det virkelig nødvendig å legge mye i det ?  

Jeg kommer nok ikke til å oppgradere noe senere, kjøper heller ny pc om 5-7 år da jeg ikke er noen fan av oppgraderinger da det meste "går ut på dato" etterhvert synes jeg.

Lenke til kommentar

Du kan ikke overklokke med hovedkortet du har i din handleliste. Her er det billigste hovedkortet jeg kom over som støtter overklokking. Da har du også mulighet for crossfire visst du plutselig ønsker litt mere krefter :)

Det kortet der er også verdt de få kronene i forskjell, i alle fall med tanke på at TS tenker å sitte på den pcen i 5-7 år. Den har både USB3.1 Gen1 og Gen2 porter, som gjør den mer fremtidsrettet enn det første kortet.

Men 5-7 år er lenge i pc verdenen. Jeg har en reserve bærbar fra 2012, men ellers har jeg ingen ting eldre enn fra 2015 her hjemme, og jeg har mye utstyr ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takker alle for svar

Da har jeg oppdatert handlelisten og har lagt ved nytt vedlegg.  Da har jeg kun ett spørsmål til.

Prisen ble nå ca 8 250 kr.  Det er ca nøyaktig 2000 kr mer enn "the corporal" som er festet under "

Den Perfekte PC-pakke (Februar 2017)"

Synes dere denne pc'en er "vesentlig" bedre en den, og at det er verdt å legge i de 2000 kr ekstra for denne pc'en ?  

Vedlagt oppdatert liste

post-432159-0-63965700-1487696375_thumb.png

Endret av Gisle-B
Lenke til kommentar

Sånn, da ble det enda litt dyrere ja. :)...

Vet ikke helt om jeg trenger å overklocke noe dog. Så lenge jeg kan kjøre Overwatch over 144 fps ( gjevnt selv når mye skjer)  i 1080p på low settings så holder pc'en for meg i 5+ år.

Men da er det altså "The Corporal" til ca 6200 kr vs denne til 8500 kr.  Verdt 2300 kr mer selv om jeg ikke skulle overclocke ? 

Takker for all hjelp, var redd jeg skulle gå på en blemme å kjøpe ting som ikke passer sammen.  Husker jeg gjorde det engang i ungdommen :)

post-432159-0-13320600-1487698928_thumb.png

Lenke til kommentar

Sånn, da ble det enda litt dyrere ja. :)...

Vet ikke helt om jeg trenger å overklocke noe dog. Så lenge jeg kan kjøre Overwatch over 144 fps ( gjevnt selv når mye skjer)  i 1080p på low settings så holder pc'en for meg i 5+ år.

Men da er det altså "The Corporal" til ca 6200 kr vs denne til 8500 kr.  Verdt 2300 kr mer selv om jeg ikke skulle overclocke ? 

Takker for all hjelp, var redd jeg skulle gå på en blemme å kjøpe ting som ikke passer sammen.  Husker jeg gjorde det engang i ungdommen :)

CPU vifta du har der er ikke noe særlig, har lest anmeldelsene på komplett av dem og tror ikke noen følte dem hadde gjort et godt kjøp. EN coolermaster Evo 212 burde nok fungere bedre. 

Lenke til kommentar

Ville slengt på en HDD, 1TB eller noe. 
250 GB blir for lite, med tanke på at operativsystemet og endel programmer/spill tar plass.

På SSDen har du operativsystemet og noen spill du foretrekker (mindre lastetid) , mens harddisken på feks 1TB har du programmer og spill. 

Endret av winmedi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...