Kardjakin Skrevet 21. februar 2017 Del Skrevet 21. februar 2017 Hei, Fikk nettopp en salig verkstedsregning fra møller bil på 18000,- Og jeg føler meg litt lurt. For en uke siden fikk jeg prisforslg på 10000,- med arbeid på bytte av styringsenhet, som de mente forårsaket SRS-lyset i dashbordet. De ringte etter bytte av styringsenhet og sa at dette ikke fikk vekk lyset, og sa at det var crash-sensorene som måtte byttes. Jeg gav de go-ahead på videre feilsøking, jeg var uansett i sjakkmatt mtp. at jeg måtte jo få bilen eu-godkjent. Sensorene ble byttet, og lyset i dashbordet gikk vekk, og jeg endte opp med en regning på 18000,-. Verkstedsansvarlig sa at det var feil på både styringsenhet og begge sensorene. Dette føler jeg intuitivt er lite sannsynlig, og føler derfor at regning på 18000,- er urimelig. Noen med peiling på dette her, og om jeg evt. har en god klagesak? Er evt. håndverkertjenesteloven som gjelder, uten å mer peiling på det. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 21. februar 2017 Del Skrevet 21. februar 2017 Du har jo godkjent videre arbeid etter at de gjorde jobben til 10k .... - tok du noen forbehold eller fikk noe prisoverslag når dette skjedde? - Hovedregelen er vel at mer enn 30% fra tilbud/prisoverslag økning ikke kan gjøres uten din godkjenning, men i utgangspunktet så høres det jo som sagt ut som du har godkjent videre arbeid etter den 10k jobben... Lenke til kommentar
Kardjakin Skrevet 21. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2017 (endret) Du har jo godkjent videre arbeid etter at de gjorde jobben til 10k .... - tok du noen forbehold eller fikk noe prisoverslag når dette skjedde? - Hovedregelen er vel at mer enn 30% fra tilbud/prisoverslag økning ikke kan gjøres uten din godkjenning, men i utgangspunktet så høres det jo som sagt ut som du har godkjent videre arbeid etter den 10k jobben... Jeg fikk bare beskjed om at "det ville bli dyrere", ikke noe pris-spesifisering. Om den opprinnelige feilen ikke er relatert til styringsenheten, er det vell urimelig å betale 10000,- som gjaldt for bytte av styringsenhet. Dette blir jo nærmere klin umulig å bevise, men verdt et forsøk å se nærmere på værtfall, når det er snakk om så mye penger. Endret 21. februar 2017 av Kardjakin Lenke til kommentar
Illus Skrevet 21. februar 2017 Del Skrevet 21. februar 2017 Har hørt om lignende tilfelle og det er stort sett bare å betale. Feilsøk og bytte av diverse styreenheter er tidkrevende og dyrt. Og meg bekjent så finnes det ikke analyseverktøy som med 100% sikkerhet pinpointer en slik feil. Det du derimot har krav på er å få med deg alt som er byttet. Så kan du på eget initiativ prøve å bevise at styreenheten er 100% og at verkstedet har lurt deg til å betale for noe som ikke var defekt. Dersom verkstedet hadde sagt at styreenheten fungerer og at deres opprinnelige antagelse var feil så hadde det vært naturlig at du fikk betydelig rabatt på opprinnelig estimat og selvsagt ikke måtte betale for ny styreenhet. Men det er vel uansett jobben som koster i dette tilfelle og ikke nødvendigvis noen billige kinareleer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå