AfterGlow Skrevet 21. februar 2017 Del Skrevet 21. februar 2017 Hoversurf er nå en realitet.Se verdens første «svevesykkel» i aksjon Lenke til kommentar
jornl Skrevet 21. februar 2017 Del Skrevet 21. februar 2017 Noe skummelt med så store propeller i den høyden. Ser fort for meg skade på legger og forbipasserende... :-/ 3 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 21. februar 2017 Del Skrevet 21. februar 2017 Før en slik kan brukes i det offentlige må propeller få beskyttelse rundt seg, men noe sier meg at på nåværende tidspunkt er den ekstra vekten det vil legge til ett problem. 1 Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 21. februar 2017 Del Skrevet 21. februar 2017 Før en slik kan brukes i det offentlige må man finne ut hvordan man dempet bråket betraktelig. Det finnes varianter som bråker mindre enn vanlige rotorer, men de er fortsatt langt unna å være lydløse. 3 Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 21. februar 2017 Del Skrevet 21. februar 2017 Ser en del slike nå for tiden som etterligner droner i måten de bygges. Men jeg kan ikke annet enn å undres, hadde det ikke vært mer stabilt om propellene var montert over piloten slik at farkosten ikke behøver bruke så mye energi på å ikke velte? Det vil også fjerne noe av risikoen for å skade seg på propellene. 1 Lenke til kommentar
troutmaster Skrevet 21. februar 2017 Del Skrevet 21. februar 2017 Den der er fin for de myke medtrafikanter... Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 21. februar 2017 Del Skrevet 21. februar 2017 Ser en del slike nå for tiden som etterligner droner i måten de bygges. Men jeg kan ikke annet enn å undres, hadde det ikke vært mer stabilt om propellene var montert over piloten slik at farkosten ikke behøver bruke så mye energi på å ikke velte? Det vil også fjerne noe av risikoen for å skade seg på propellene. Man har jo svekket sikt oppover når man har propellene over, og brukeren vil få en lei vind fra propellene på seg hele tiden. Sikt oppover er viktig for å for eksempel unngå strømkabler. Med ett høyt tyngdepunkt vil også faren for velt når den står stille være langt høyere, og velt vil gjøre mer skade. 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 21. februar 2017 Del Skrevet 21. februar 2017 (endret) Tyngdepunktet ser jo ikke særlig velplassert ut nei +1 Og hva om man faller av "sykkelen", da vil man vel bli hakkemat når også dragsuget drar skrotten gjennom bladene? (dersom de er kvasse nok) Dette blir et fint leketøy for rike barn som vil prøve det aller nyeste. Endret 21. februar 2017 av G Lenke til kommentar
Andhrim Skrevet 22. februar 2017 Del Skrevet 22. februar 2017 Denne kan med fordel også brukes av helsevesenet hvis det, ved sprengt kapasitet, skulle oppstå behov for å utføre mange nødamputasjoner Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 29. september 2017 Del Skrevet 29. september 2017 Den der er fin for de myke medtrafikanter... De blir vel fort enda mykere... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå