simalarion Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 jeg har deep impact på mitt barton 2500 kort, jeg for klokket det til 3200 men det kjører bare stabilt til jeg spilller så slukker biosen strømmen pga 75 grader overskridelse. Er det noe luft kjøling som greier å kjøre denne cpuen stabilt på 3200?? Lenke til kommentar
magneto Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Tror det er mange. Er ikke inni AMD men det skal vel gå fint med en litt ordentlig vifte. IKKE GlacialTec! Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Før av alt, barton er cpu'en, asus er kortet ditt. Jeg har ThermalTake Extreme Volcano 12, kjører på 2310Mhz og det går helt kjempefint. Det finnes nok av kjølere som takler dette fint. Denne og denne posten kan nok gi deg en liten pekepinn. Lenke til kommentar
rmx Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Den thermaltake extreme volcano 12 vifta dii... bråker ikke den noe sinsykt?? Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Alpha pal 8045 med Enermax 80mm holder min xp2500 @ 3200 med vifta på laveste turtall, ca. 50 grader load. Med skikkelig luftgjennomstrømmning i kabinettet da (2x 120mm enermax i døra på chieftec maxi) Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Den thermaltake extreme volcano 12 vifta dii... bråker ikke den noe sinsykt?? Opp til 3000-3500rpm : Lydløs Over dette : Flymotor Det er som om det er et magisk punkt mellom disse hastighetene, der lydnivået plutselig øker noe helt enormt. Men den kjøler jo som bare eff. Lenke til kommentar
rmx Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Jeg har modellen under tror jeg... har ikke testet den enna pga produkjons feil på abit nf-7s.... Kjøler den bra... Jeg skal klokke min 2500+baron.... til 3200+. Må jeg kjøre høyt turtall da?? (4 kabinett vifter...) Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Jeg er iallefall veldig fornøyd med den. Leste en god del tester om den før jeg kjøpte (seffers), og i de aller fleste fikk den toppscore på støynivå, så da lurer jeg på hvordan andre høres ut... Men uansett, ved klokking til 2,2GHz, trenger du ikke kjøre den på mer en 3000 for å få en tilfredstillende temp. Ved nøyaktig og riktig påføring av goop that is. Ikke bruk kjølepastaen som følger med, kjøp deg en annen, eks AS5. Selv kjører jeg cpu på 11x210, og full load er ved ca 35-37ºc etter sist jeg smurte på ny goop (skulle aldri gjort det...). Da ligger kjøleren å går på ca 3200rpm og den støyer ikke. Ved 5500 rpm (maks), synker tempen betrakelig, men da må også WinAmpen stå på full guffe. Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Jeg kjører xp2500 @ xp 3200 hastighet med en 19db vifte... silent breeze =) på 53 grader nå, max load i 1 døgn.. (d2ol) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå