ray001 Skrevet 21. februar 2017 Del Skrevet 21. februar 2017 Klipsch RF82 vs Klipsch RP160M med tilhørende sub? Hva ville dere valgt? Har idag Klipsch RF82, RC64 og RS62 idag. Og sub har jeg Paradigm Signature SUB 25. I min hjemmekino. Vurdere å bytte ut Klipsch RF82 til mindre fronter(for å få litt bedre plass), og så sette inn Klipsch RP160M med en ekstra sub for å fylle ut(Paradigm Signature SUB 25 vil fungere som hoved sub). Hva tror dere andre om det? Lenke til kommentar
Pop Skrevet 21. februar 2017 Del Skrevet 21. februar 2017 Er ikke et øyeblikk i tvil; RP160m. RF-82 er kanskje noe av grunnen til at Klipsch har et rykte for å være masete og anstrengende over tid å lytte til. Diskanten skal ikke spille veldig høyt før den blir krass, sammen med øvre mellomtone. To låter med rock'n'roll så holder det lenge. Finnes ikke finesse i disse, skjuler mye av musikken. RP160 spiller med langt mer detaljer, er behagelige og en klart mer balansert høyttaler. Kan lyttes til i timesvis (selv om jeg selv kun rakk en halvtime ca) og til prisen er de ganske imponerende. Kan tenke meg de blir enda bedre med litt støtte av sub til bunnen (når man treffer med samspillet). Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 21. februar 2017 Del Skrevet 21. februar 2017 ^ What he said. Men hvilken forsterker har du? Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 21. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2017 (endret) Er ikke et øyeblikk i tvil; RP160m. RF-82 er kanskje noe av grunnen til at Klipsch har et rykte for å være masete og anstrengende over tid å lytte til. Diskanten skal ikke spille veldig høyt før den blir krass, sammen med øvre mellomtone. To låter med rock'n'roll så holder det lenge. Finnes ikke finesse i disse, skjuler mye av musikken. RP160 spiller med langt mer detaljer, er behagelige og en klart mer balansert høyttaler. Kan lyttes til i timesvis (selv om jeg selv kun rakk en halvtime ca) og til prisen er de ganske imponerende. Kan tenke meg de blir enda bedre med litt støtte av sub til bunnen (når man treffer med samspillet). Ja er nok litt enige der. MEN blir 90% av tiden brukt til hjemmekino. Derfor vil jeg ha MYE punch i frontene, og det greier vel ikke RP160m, derfor ekstra sub som hjelper der. Og samspill mellom subbene blir nok ikke lett, men kanskje nyere forsterkere gjør jobben der? Og den ekstra subben skal spille med frontene, og Paradigm subben som hovedsub. Så lurer jeg på hvor mye samspill skal det være da? ^ What he said. Men hvilken forsterker har du? Har Denon AVR 4520, som jeg og vurdere bytte ut til nyere Denon AVR X7200(som er dyr), men det trenger vel jeg ikke når jeg kjøper mindre fronter og har ekstra sub der i tilegg? Så kanskje en model under eller to? Endret 21. februar 2017 av ray001 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå