Gå til innhold

Stor skjerm 27-34" til kontorbruk og litt allround, skal bæres

halvorhh

2 stemmer

1. 1. Hvilken skjerm er best til dette bruket?

• Dell U3415W
    • Asus PG27AQ/348Q
    • Acer Predator X34/X32
    • Samsung S34E790C
      0
    • Asus PA328Q
      0

Anbefalte innlegg

Jeg jobber over nettet med oversetting. Reiser rundt med en ROG G771, mekanisk tastatur og skjerm. Har en Eizo Foris 23" som har holdt bra i 5 år, men nå føles det på tide å bytte. Synet blir ikke bedre med årene, så det er førsteprioritet, en stor, tydelig og ergonomisk skjerm mest til skrivebruk som er best mulig for øynene. Jeg trenger ikke betale 50 % mer for 1 ms reaksjontid, jeg trenger ikke en ekstrem gaming-skjerm, selv om en rimelig gaming-skjerm er greit.

Ellers betyr pengene endel, om jeg kan få en skjerm som er omtrent like bra for 8000 sammenlignet med en på 12000 velger jeg den første.

Jeg liker kurvet widescreen på 32-34" best, men skjermer som er store (32-34") må være slanke i design for at de skal få plass i kofferten min. Det er behagelig med tynt kvalitetsdesign til transport også. Det beste kompromisset mellom bærbarhet og størrelse er kanskje 30-32 slanke tommer. Men om noen er i det mindre sjiktet, 27-30", er de interessante om de er rimelige og bra kvalitet.

Endret av halvorhh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Er i samme situasjon som deg, så slenger meg på her. Er på utkikk etter en kvalitetsskjerm til allround bruk. Har i dag en Dell UltraSharp U2412M som egentlig er en god skjerm, men en i familien skal få arve den.

Krav:

• Skjermen må duge til foto og videoredigereing, kontorarbeid, ingeniørprogrammer og film. Spillskjerm er ikke nødvendig.
  • Skjermen må være ergonomisk og god for augene å arbeide på.
  • Minimum 27 " 
  • Mimimum 2560 x 1440 oppløsning
  • Har i utgangspunktet tenkt rundt 5 000kr, men har folk gode argumenter for dyrere skjermer, kom gjerne med det.

Liker det minimalistiske designet på skjermene til Dell. Heller derfor mot Dell U2715H eller oppfølgeren Dell U2717D.

Endret av Yoda211
Lenke til kommentar

Du sparer nesten halvparten på 27" mot 34". Men jeg tror jeg heller mot det siste. Det jeg lurer litt på rundt 34" er om de gaming-monitorene er aktuelle for noen som først og fremst driver med tekst og litt all-round også? Greit med noe som viser bra film.

I første omgang så de for dyre ut i forhold til kontormodeller, men nå har prisene minket ganske mye, under 11 000 for Asus ROG 34" og under 7000 for 27" hos Komplett. Er det sånn at det ikke er verdt å betale dobbelt for det, men om det bare skiller 2-3000 eller ikke noe kan det være bedre å tenke på? Vil jo bruke litt TV, serier, filmer etc. også. Og muligens litt spill. 

Asus 34" LED G-Sync Rog Swift PG348Q  10.975,-
Asus 27" LED G-Sync ROG Swift PG278QR  6.989,-
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg lurer litt på å kjøpe en Dell 27" UltraSharp U2715H.
Jeg tror jeg gjør det nå.

Jeg har strevet en stund med å finne en monitor som tiltalte meg i den store butikken men har bare endt opp med alternativer - fra Predator til Samsung uten å komme nær det jeg ønsket. Samsungen var ok som skjerm, men uten tilt var den dømt. Så ble det en HP,  i ettertid ser jeg at jeg like godt kunne ha pakket den opp i butikken, så hadde jeg jo sett at den heller ikke hadde tilt -som ekspeditøren sa at den hadde.  (Predatoren var nok ok, men unødig dyr siden jeg ikke spiller.)

Så nå blir det postordre igjen. Heia Sandefjord!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...