Gå til innhold

Telenor lanserer wifi tale som virker i utlandet, men norske kunder må smøre seg med tålmodighet

Gjest Marius B. Jørgenrud

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bruker daglig WiFi tale også fra AT&T med amerikansk telefon nummer på Norsk jord helt gratis. Som en del av tjenesten er FLY-MODUS slått på og derfor risikerer man ikke roaming utgifter. Dette fungerer helt uten feil og problemer.

Jeg synes derfor at Telenors argumentasjon er litt tynn og mistenker heller at de ønsker å melke litt mer roamiing inntekter.

Henning

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123849734

Ja, nå som eu tvinger de til gratis roaming, er det bedre å få de til å bruke voip/wifi tale. Da slipper telenor å betale noen roaming kostnad.

Lenke til kommentar

Jeg bruker daglig WiFi tale også fra AT&T med amerikansk telefon nummer på Norsk jord helt gratis. Som en del av tjenesten er FLY-MODUS slått på og derfor risikerer man ikke roaming utgifter. Dette fungerer helt uten feil og problemer.

Jeg synes derfor at Telenors argumentasjon er litt tynn og mistenker heller at de ønsker å melke litt mer roamiing inntekter.

Henning

Det betyr vel også at dersom du går ut fra Wifi dekningsområdet så mister du samtalen ? Det er jo det som Telenor ønsker å unngå. I Norge så går en automatisk over fra Wifi-tale til 4G-tale når en forlater Wifi dekningsområdet.

Skal være enig i at det Telenor enkelt kunne opplyst om dette at når en er i utlandet så fungerer ikke overgangen. Men ville kundene forstått det ?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Henning

Det betyr vel også at dersom du går ut fra Wifi dekningsområdet så mister du samtalen ? Det er jo det som Telenor ønsker å unngå. I Norge så går en automatisk over fra Wifi-tale til 4G-tale når en forlater Wifi dekningsområdet.

Siden jeg slår på flymodus og deretter aktiverer WiFi for å bruke WiFi tale er jeg bevist på at jeg ikke trenger overgang til 4G

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...