Gå til innhold

Selge TG billetter, hvordan gjør jeg det?

Anbefalte innlegg

Ser at det fortsatt er folk som trenger TG billetter i forskjellige grupper. Har seg slik at jeg hadde tenkt meg dit med eksen, men av forskjellige grunner så er ikke det tema lenger. Jeg har derfor 5 stk onsdag-søndag deltaker billetter på min konto der, men hvordan kan jeg selge disse? Hvordan er det greit å gjøre det med betaling, og hva kan jeg ta for de?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Ser deadline for refunderingen av billettene var 1. februar.

Det er ulovlig å selge billettene til en høyere pris: https://lovdata.no/artikkel/videresalg_av_billetter__%C2%ABsvartebors%C2%BB/1278

Foreslår du tar kontakt med Datafreak, om hva du kan gjøre.

Billettene er jo registret på navn, så det må jo gjøres skikkelig for at kjøper skal kunne bruke dem i døra. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Tullete lov. Typisk norsk uansett. Er ingen som tvinger på noen billetter til en høyere pris.

Syns det er ganske greit at vi har en lov på plass i Norge som beskytter de som faktisk vil kjøpe billetter og benytte seg av dem.

Lenke til kommentar

Uten denne loven kunne folk hamstret billetter, og solgt dyrere enn arrangøren hadde tenkt, og den ekstra kostnaden går i kassa til bakmenn, og ikke arrangør.

Fristen var for en uke siden:

Er billettene refunderbare?
Billettene er refunderbare frem til 15. Februar 2017.
Det er kun eieren (kjøperen) av billetten som kan be om en refusjon
Det er mulig å refundere deler av en ordre (eks. en av fem billetter)
Utbetaling skjer normalt på onsdager.

Edit: Selge billetter kan ihvertfall gjøres her:

http://forums.gathering.org/forumdisplay.php/220-Tickets-and-seats

Endret av Thor.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Beskytter? Om de kjøper en dyr billett så er det noe de velger selv. Dette er barnehage fakter, også typisk norsk.

Nå er du helt på tur. 

Problemet er at folk kjøper billetter utelukkende for å tjene penger, da ender de opp med å ta billetter fra de som faktisk vil på den konserten/utstilling/osv. 

Ja, det er et frivillig valg å betale blodpris på "svartebørsen", men det burde ikke vært et alternativ en gang. 

En annen grunn til det ulovlig er også at videresalg av billetter til blodpris fører til en betydelig inntekt for selger, tror du selger noengang skatter for denne inntekten? 

Dette er uansett såpass offtopic at jeg tar ikke dette noe videre.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Tullete lov. Typisk norsk uansett. Er ingen som tvinger på noen billetter til en høyere pris.

Syns det er ganske greit at vi har en lov på plass i Norge som beskytter de som faktisk vil kjøpe billetter og benytte seg av dem.

Den loven fungerer desverre svært dårlig,

da det ikke er straffbart å selge til høyere pris,

eneste "straffen" du kan få er å måtte betale tilbake mellomlegget...,

og selv da skal det mye til viss selger nekter,

politiet vil neppe prioritere saken med mindre det er snakk om over 100.000,-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...