Gå til innhold

Stereoforsterker til 5-8000,-. Noen gode tips?

Anbefalte innlegg

Den gamle NAD'n (T754) begynner å skrante og jeg har heller ikke bruk for surround. Trenger en ny forsterker og har sett på bl.a. disse to.

https://www.hifiklubben.no/stereo/forsterkere/cambridge-audio-cxa60-integrert-forsterker/

https://www.ljudia.no/produkter/hifi-hjemmekino/forsterker/stereo/advance-acoustic-x-i90

Den siste der har jeg ikke hørt om og aner ikke om den er bra.

Høyttalerne er et par Yamaha NS-555.

Absolutte krav er optisk inngang, sub-out (evt. pre-out) og minimum 4 analoge innganger.

Gjerne med coax-inngang også, men ikke nødvendig.

Radio, streaming, USB, WiFi/LAN, phono er ikke viktig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Absolutte krav er optisk inngang, sub-out (evt. pre-out) og minimum 4 analoge innganger.

Har ikke vurdert å kjøpe en dac ved siden av feks?

Tenker du finner veldig mye spennende innenfor det budsjettet ditt brukt, men det er nok ikke alle der som har optisk inn.

Ville nok ikke vært gjerrig med power til de høyttalerne der.

Hva med feks Denon PMA 2000R - bør være mulig å presse ned prisen litt på den.

Og feks Musical Fidelity V-DAC II.

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Innenfor denne prisen får du både Hegel H80 og Primare i22dac, som er lette å finne brukt da de har vært solgt av Soundgarden lenge. Dekker behovene dine og gir deg glitrende lyd. Jeg er også stor fan av Denonen som Pat nevner, den får stort sett alt av høyttalere til å låte bra og er langt kraftigere enn tallene på papiret skulle tilsi.

Lenke til kommentar

Jeg har mest lyst på nytt for å få full garanti og 5 år med reklamasjonsrett. Vil også gjerne ned på størrelsen litt i forhold til NAD'n.

Optisk og coax er mest fordet det er det mest praktiske i forhold til noe utstyr jeg har. Kan til nød klare meg med kun én av delene da jeg har en DAC liggende. Men da blir det jo en strømledning ekstra.

Lenke til kommentar

Ok, det gjør det jo litt vanskeligere å finne bra value for money. Men jeg har alltid likt lyden i Yamaha når vi snakker litt budsjett. F.eks R-N602 har fått god kritikk og kom vel i høst.

Kanskje også vurdere Pioneers utgave, mange tilkoblingsmuligheter så du slipper ekstra bokser og kabler, SX-N30/dab. Og A-70 dersom du kun vil ha forsterker med DAC, samt enda kraftigere og bedre lyd.

Rotel RA1520 burde du også kunne få innenfor budsjettet ditt.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...