Gå til innhold

Jobbe i København - bo litt utenfor

Anbefalte innlegg

Hei,

Til dere som har kjennskap til København og nærliggende områder, har jeg et spørsmål.

Dersom man skal jobbe i København, men ønsker å bo litt utenfor byen pga. høye leiepriser inne i byen; hvilke områder anbefales da?

Det er uaktuelt for meg å kjøre bil selv, så jeg er kun interessert i områder der det er gode offentlige transportforbindelser inn til København.

Jeg er villig til å ha en reisevei på opp til to timer hver vei.

Jeg bor gjerne i kollektiv, men liten leilighet/hybel er også fint.

Videre håper jeg dere kan gi et estimat på hvor mye billettene vil koste meg.

Håper på gode svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen som vet...?

Please, hjelp meg litt her da... Er desperat...

Evt. noen som vet om danske online hjelpesider/diskusjonssider ol som man kan henvende seg til? Har prøvd å se etter det online, men finner ikke noe...

Du har fått en melding - og den hadde du fått før du skrev innlegget over og så :). Sjekk litt i meldingsarkivet bak "kovolutten". 

Lenke til kommentar

Ingen som vet...?

Evt. noen som vet om danske online hjelpesider/diskusjonssider ol som man kan henvende seg til? Har prøvd å se etter det online, men finner ikke noe...

Du har fått en melding - og den hadde du fått før du skrev innlegget over og så :). Sjekk litt i meldingsarkivet bak "kovolutten".

Hvorfor kan dere ikke ta det åpent her på forumet istedenfor privat melding?

Flere som lurer litt på det samme her...

Lenke til kommentar

Ingen som vet...?

Du har fått en melding - og den hadde du fått før du skrev innlegget over og så :). Sjekk litt i meldingsarkivet bak "kovolutten".

Fordi jeg anser det som mest formålstjenlig. Dersom noen ikke er tilfreds med svaret, fortsett å lure. Enhver som har spørsmål vedrørende emnet og ikke står på ignorer-listen min må så gjerne ta kontakt via en melding. 

Lenke til kommentar

Ingen som vet...?

Fordi jeg anser det som mest formålstjenlig. Dersom noen ikke er tilfreds med svaret, fortsett å lure. Enhver som har spørsmål vedrørende emnet og ikke står på ignorer-listen min må så gjerne ta kontakt via en melding.

Du er altså villig til å skrive akkurat det samme til X antall personer. Kan ikke forstå at det er så formålstjenlig. ..

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hei,

Til dere som har kjennskap til København og nærliggende områder, har jeg et spørsmål.

Dersom man skal jobbe i København, men ønsker å bo litt utenfor byen pga. høye leiepriser inne i byen; hvilke områder anbefales da?

Det er uaktuelt for meg å kjøre bil selv, så jeg er kun interessert i områder der det er gode offentlige transportforbindelser inn til København.

Jeg er villig til å ha en reisevei på opp til to timer hver vei.

Jeg bor gjerne i kollektiv, men liten leilighet/hybel er også fint.

Videre håper jeg dere kan gi et estimat på hvor mye billettene vil koste meg.

Håper på gode svar :)

Heisann

Jeg har bodd i Danmark og studert både i København og Roskilde. I denne perioden bodde jeg flere steder i København (Studentkollektiv på Amager, Valby og Fredriksberg) samt i Køge, Ølby og i Roskilde. Med to timers reisevei kan du bo langt unna Køben og kan nærmest selv velge hvor du vil bo, men jeg anbefaler at du bor i nær tilknytning til togene sør/nord/vest for Køben da de er raske og går hyppig.

Jeg kjenner også noen som jobber i København og bor i Malmø, men de billige leieboligene i Malmø ligger i fattige ghettoer så med mindre du vil risikere å bli rana annenhver dag hadde jeg bodd annetsteds. Ikke uten grunn at flere av dem ser seg om etter annet sted.

Det finnes flere danske portaler for eiendom i DK:

http://www.boliga.dk/

https://www.lejebolig.dk/

Hva (tog)billettene vil koste kommer helt anpå hvor du bor :)

Endret av H.A.M.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...