Gå til innhold

Oslo øker eiendomsskatten med 50%

Anbefalte innlegg

Fattige bidrar da... Det gjør også alle med vanlig inntekt... Har til gode å se folk argumentere mot at disse skal bidra men ser gang på gang masse svada om hvorfor de som står opp om morgenen og arver seg rike skal skånes mot å bidra.

Siden du er så kategorisk finner du sikkert noen gode eksempler på f.eks. denne: "Folk kan ikke bare forvente å få penger gratis uten å bidra vel. Jeg synes det er rettferdig at de fattige betaler eiendomskatt. "

De fattige i Norge kjøper godis på maxgodis. Fordi Staten er så utrolig gjerrig. Bare stjele penger fra folk gjennom avgifter etter avgifter. Jeg kjøper aldri godteri i Norge forresten. Jeg kjøper på maxgodis. Norsk sjokolade til 50% avslag og halv pris i Sverige.

https://maxgodis.se/collections/choklad?page=3

Hvis du tror at jeg er rik så tar du feil. Jeg bor på Furuset i groruddalen sammen med tusenvis av utlendinger og 2 moskeer like ved huset.

Endret av Motstandpolitiker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen eier noe utover hva kollektivet tillater!

Den som eier noe påfører kollektivet/staten arbeid med å beskytte eiendomssretten. Kan de ikke bidra, bør de overlate eiendelene til kollektivet.

Så du innrømmer at vi ikke har eiendomsrett og er enig i at det er riktig og finner grunnlaget for din vurdering av eiendomsskatten i dette?

Vi lever i et kollektiv, staten inndrar kjøekraft, hvorfor er eiendomsskatt en verre form for inndrivelse av kjøpekraft?

Lenke til kommentar

Fattige bidrar da... Det gjør også alle med vanlig inntekt... Har til gode å se folk argumentere mot at disse skal bidra men ser gang på gang masse svada om hvorfor de som står opp om morgenen og arver seg rike skal skånes mot å bidra.

Siden du er så kategorisk finner du sikkert noen gode eksempler på f.eks. denne: "Folk kan ikke bare forvente å få penger gratis uten å bidra vel. Jeg synes det er rettferdig at de fattige betaler eiendomskatt. "

De fattige i Norge kjøper godis på maxgodis. Fordi Staten er så utrolig gjerrig. Bare stjele penger fra folk gjennom avgifter etter avgifter. Jeg kjøper aldri godteri i Norge forresten. Jeg kjøper på maxgodis. Norsk sjokolade til 50% avslag og halv pris i Sverige.

Hvis du tror at jeg er rik så tar du feil. Jeg bor på Furuset i groruddalen sammen med tusenvis av utlendinger og 2 moskeer like ved huset.

Ver dette et svar?

Har forøvrig ikke hevndet at du er rik og hva i huleste har Moskèer med dette å gjøre?

Lenke til kommentar

Jeg er imot arveavgift, formueskatt og eiendomskatt. Fordi disse type direkte og indirekte skatter tar fra folk verdier de allerede eier.

Jeg er enig her, foruten når det gjelder arv. Jeg er imot arveavgift men jeg er for å begrense arv generelt. Jeg synes ikke det er noe god idé for samfunnet med et arvelig aristokrati. Jeg er ikke for å fjerne arv, men begrense denne til en rimelig maksimal.

Ja, det høres kanskje ut som en svært dårlig løsning i forhold til familiebedrifter og slikt, men jeg mener det går an å arve lederstillingen i slike selskaper og arve verdier innenfor rimelighetenes grenser. Da kan en familie beholde kontrollen over et selskap og drive dette videre som en familiearv, selv om kapitalmajoriteten går tapt. Poenget er at det finnes mulige løsninger på alt, inkludert begrensning av arv, hvor større deler av arven da vil falle i folkets hender gjennom for eksempel børsnotering eller likende.

At noen skal kunne leve av en arv hele livet er en rimelig belønning for tidligere medlemmer av familien sin innsats. Men at arvinger skal kunne sløse vekk hele arven på luksus mens andre i samfunnet har store problemer, er ikke moralsk forsvarlig. Bedrifter og formuer er egentlig ikke helt private heller, og mye av aktiviteten er basert på f.eks utnytting av resurser som egentlig tilhører alle (nasjonale og globale resurser f.eks), og arbeidskraft og videreutvikling gjennom deltagelse av andre enn kun de som er i familien.

Det vil være svært vanskelig å forsvare logisk at noen skal kunne sko seg på jordklodens resurser, men at andre ikke skal kunne det. Det er umulig å rettferdiggjøre at noen skal arve langt mer enn de noensinne vil trenge, mens andre ikke har nok å spise. Det trengs et kompromiss.

Lenke til kommentar

............

Borgerlønn er løsningen. Liberalt borgerlønn også kjent som negativ inntektskatt og basislønn på politisk terminologi. 

Man skal heller ikke bruke borgerlønn som en unnskyldning for å innføre formueskatt, arveavgift eller eiendomskatt.

Her har tydeligvis sosialistene sviktet ettersom de nekter å innføre borgerlønn.

Politikken i Norge styres av 2 mektige organisasjoner.

LO og NHO. LO for sosialister og NHO for liberalister.

LO hater jo borgerlønn fordi da svekkes deres organisasjon.

Lenke til kommentar

Seriøst? Hva i all verden har NHO med liberalisme å gjøre.

Begge disse organisasjonene faller inn under den fascistiske modellen som man har fulgt fra krigens dager, og som fortsetter i uoverskuellig fremtid.

Lenke til kommentar

Begge disse organisasjonene faller inn under den fascistiske modellen som man har fulgt fra krigens dager, og som fortsetter i uoverskuellig fremtid.

Det er viktig å være litt politisk korrekt iblant.

Venstresiden er sosialister og høyresiden er liberalister. 

Etter min personlige mening så er venstresiden kommunister og høyresiden kommunisme light.

FRP og Høyre er sosialister etter min mening.

Lenke til kommentar

:lol:  

Hører hva du sier men det er akkurat som at du kjemper mot din egen sak hele veien her.

Lenke til kommentar

LO og fascisme ja... nå surrer du fælt :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Fasiscme:

Målet var dannelsen av en korporativ stat, der ulike bransjer samarbeidet om å styrke staten og det nasjonale fellesskapet. Individuelle borgere skulle underordnes dette fellesskapet, og det skulle derfor ikke lenger være behov for en klassekamp mellom arbeidere og kapitaleiere. Ved at arbeidstakere og arbeidsgivere var organisert i de samme korporasjoner, skulle deres samfunnsmessige rolle bli tydeligere for dem og klassemotsetningene mindre fremtredende.

Korporativ stat, stat hvor den politiske makt springer ut av en (eller flere) forsamling(er) som er rekruttert fra korporasjoner. I en korporativ stat kan korporasjonene også være utøvere av statsmakt, og de kan ha større eller mindre grad av indre selvstyre.
Lenke til kommentar

Fasiscme:

Målet var dannelsen av en korporativ stat, der ulike bransjer samarbeidet om å styrke staten og det nasjonale fellesskapet. Individuelle borgere skulle underordnes dette fellesskapet, og det skulle derfor ikke lenger være behov for en klassekamp mellom arbeidere og kapitaleiere. Ved at arbeidstakere og arbeidsgivere var organisert i de samme korporasjoner, skulle deres samfunnsmessige rolle bli tydeligere for dem og klassemotsetningene mindre fremtredende.

Korporativ stat, stat hvor den politiske makt springer ut av en (eller flere) forsamling(er) som er rekruttert fra korporasjoner. I en korporativ stat kan korporasjonene også være utøvere av statsmakt, og de kan ha større eller mindre grad av indre selvstyre.

Hvis det skulle være en bekreftelse på hvorfor LO er en fascistorganisasjon så må du nesten prøve igjen med enda mer overbevisende klipp og lim, dette ble litt langsøkt.

Det jeg alltid frykter er at noen i skolealder skulle dette innom en tråd for å lære litt om politikk her, snakker om vranglære med stryk som konsekvens.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Hvis det skulle være en bekreftelse på hvorfor LO er en fascistorganisasjon så må du nesten prøve igjen med enda mer overbevisende klipp og lim, dette ble litt langsøkt.

Det jeg alltid frykter er at noen i skolealder skulle dette innom en tråd for å lære litt om politikk her, snakker om vranglære med stryk som konsekvens.

Du får hoppe til dine egne konklusjoner, har ikke tenkt å hjelpe deg.

Lenke til kommentar

Hører hva du sier men det er akkurat som at du kjemper mot din egen sak hele veien her.

Så fordi jeg er fattig så må jeg være sosialist og kommunist? Ikke alle fattige mennesker liker sosialismen og man trenger ikke å være en hjerneforsker for å innse at det er galt å ta penger fra andre hardt arbeidende mennesker. 

Jeg har ikke snakket med faren min på 9 år fordi han er en jævla kommunist og sosialist. Jeg driter i om han dør og kommer aldri til å møte opp på min egen fars begravelse. Hvis noen av mine slektninger er kommunist eller sosialist. Så er de ikke lenger en del av min familie. Jeg vet hvordan dere sosialister og kommunister oppfører dere. Jeg vokste opp i en sosialist og kommunist familie. 

Lenke til kommentar

Jeg leste at BNP per innbygger i verden i snitt er på under 150 000kr.

Jeg er ikke økonom men gjetter at det betyr at jevn fordeling medfører at alle med under 150 00kr i året vil få mer.

Det betyr også at samtlige nordmenn tilhører de rikeste 1% i verden og samtlige vil da få kraftig redusert levestandard dersom alt skal fordeles likt på alle.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke snakket med faren min på 9 år fordi han er en jævla kommunist og sosialist. Jeg driter i om han dør og kommer aldri til å møte opp på min egen fars begravelse. Hvis noen av mine slektninger er kommunist eller sosialist. Så er de ikke lenger en del av min familie. Jeg vet hvordan dere sosialister og kommunister oppfører dere. Jeg vokste opp i en sosialist og kommunist familie. 

Litt vel radikal muligens?

Ikke alle sosialister og kommunister er onde mennesker. Faktisk vil jeg tørre påstanden at de færreste av dem er onde i den forstand at de liker å skade andre mennesker, og trolig ikke en spesielt høyere andel enn iblandt de andre politiske rettningene.

At de er noe forvirret, og ikke har noen klar formening om forskjellen mellom rett og galt er noe de deler med over 90% av den norske befolkningen.

Lenke til kommentar

Ikke alle sosialister og kommunister er onde mennesker. Faktisk vil jeg tørre påstanden at de færreste av dem er onde i den forstand at de liker å skade andre mennesker, og trolig ikke en spesielt høyere andel enn iblandt de andre politiske rettningene.

At de er noe forvirret, og ikke har noen klar formening om forskjellen mellom rett og galt er noe de deler med over 90% av den norske befolkningen.

Næmen har du sett, nå er det nesten så jeg ble litt rørt her!

Spesielt da om vi ser bort ifra det siste tullete lille avsnittet ;)

Lenke til kommentar

Både Hitler og Breivik hadde sikkert gode intensjoner, det fritar de ikke fra å være onde.

På samme måte som få mennesker vet de selv er dumme tror jeg veldig få vet om de selv er ond eller ikke.

Onde mennesker kan være mennesker som forsøker å være snill men ikke får det til :)

For eksempel:

Du har klimaforkjempere som ønsker å kutte CO2-utslipp for å redde planeten.

Og du har klimaforkjempere som ønsker å øke CO2-utslipp for å redde planeten.

Alle prøver å hjelpe, hvem er de onde?

Det vil historien vise, sannsynligvis til overraskelse for de som viste seg å være onde :-)

Endret av IntelAmdAti
Lenke til kommentar

Så fordi jeg er fattig så må jeg være sosialist og kommunist? Ikke alle fattige mennesker liker sosialismen og man trenger ikke å være en hjerneforsker for å innse at det er galt å ta penger fra andre hardt arbeidende mennesker. 

Når du blir stor så vil du se at slikt egentlig ikke har så mye å si, jeg har like gode mørkeblå venner som jeg har røde og grønne og jeg tør ikke engang å spørre om hva familien stemmer på.... Men igjen, hvem bryr seg egentlig, når alt kommer til alt så er menneskelige relasjoner alt som betyr noe og du vil se at ond og god har fint lite med personens politiske overbevisning å gjøre.

Så tørk tårene, svælj unna og ring far. Evnt hør litt på Moxnes`en først så du stiller forberedt ;)

Lenke til kommentar

Når du blir stor så vil du se at slikt egentlig ikke har så mye å si, jeg har like gode mørkeblå venner som jeg har røde og grønne og jeg tør ikke engang å spørre om hva familien stemmer på.... Men igjen, hvem bryr seg egentlig, når alt kommer til alt så er menneskelige relasjoner alt som betyr noe og du vil se at ond og god har fint lite med personens politiske overbevisning å gjøre.

Så tørk tårene, svælj unna og ring far. Evnt hør litt på Moxnes`en først så du stiller forberedt ;)

Jeg tror det er større problemer i den familien enn politikk. Så da er det bare å ringe far, ikke prate om politikk, og alt vil bli fint igjen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...