Gjest medlem-329093 Skrevet 20. februar 2017 Del Skrevet 20. februar 2017 Jeg har nylig skrudd av wifi hjemme på grunn av morroklumper som driver og cracker wifi'en så da bruker jeg en del mer mobildata enn tidligere. Men det virker som 20-30 apper driver og maser om oppdatering på 10-100 MB hver, flere ganger i uken. Nå har jeg brukt opp inkludert data og en ekstra datapakke denne måneden og det er fortsatt ti dager igjen til ny kvote... Hvor mange GB data må man regne med at apper skal bruke på å oppgradere seg i måneden? Jeg bruker ikke andre folk sin wifi heller så kan liksom ikke skru over på wifi for å oppdatere. Har android mobil (android 6.0.1) (Jeg har også forsøkt å minimere antallet apper, men det er mange jeg bruker bare et par ganger i måneden eller der omkring og jeg må liksom ha dem for de er veeeeldig nødvendige.) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 20. februar 2017 Del Skrevet 20. februar 2017 lag deg ett passord med bra kryptering og skjul router for andre Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 20. februar 2017 Del Skrevet 20. februar 2017 Skriv til alle utviklerne for appene du bruker og be dem slutte med bugfixer, optimaliseringer og nye funksjoner /sarkasme Du vet det er frivillig å oppdatere? 2 Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 20. februar 2017 Del Skrevet 20. februar 2017 Skriv til alle utviklerne for appene du bruker og be dem slutte med bugfixer, optimaliseringer og nye funksjoner /sarkasme Du vet det er frivillig å oppdatere? Ja vet det er frivillig, men slutter de ikke å fungere hvis man ikke oppdaterer da? Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 20. februar 2017 Del Skrevet 20. februar 2017 Lette løsningen her er jo å koble seg på wifi, oppdatere de appene du ønsker, og koble seg av. Hvorfor skal dette være et problem? Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 20. februar 2017 Del Skrevet 20. februar 2017 (endret) Skriv til alle utviklerne for appene du bruker og be dem slutte med bugfixer, optimaliseringer og nye funksjoner /sarkasme Du vet det er frivillig å oppdatere? Ja vet det er frivillig, men slutter de ikke å fungere hvis man ikke oppdaterer da?Det kommer helt an på appen og de funksjonene den har. Det er noe du finner utav etterhvert. Som archon sier, du kan koble deg på et nettverk midlertidig for å oppdatere. Jeg har lagt merke til noen av de andre trådene dine, og du ser ut til å ha utviklet en form for paranoia. Har du vurdert å ta det opp med noen? Endret 20. februar 2017 av WonderStivi 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 20. februar 2017 Del Skrevet 20. februar 2017 Skriv til alle utviklerne for appene du bruker og be dem slutte med bugfixer, optimaliseringer og nye funksjoner /sarkasme Du vet det er frivillig å oppdatere? Ja vet det er frivillig, men slutter de ikke å fungere hvis man ikke oppdaterer da?Det kommer helt an på appen og de funksjonene den har. Det er noe du finner utav etterhvert. Som archon sier, du kan koble deg på et nettverk midlertidig for å oppdatere. Jeg har lagt merke til noen av de andre trådene dine, og du ser ut til å ha utviklet en form for paranoia. Har du vurdert å ta det opp med noen? Hva er det du synes virker som paranoia? Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 20. februar 2017 Del Skrevet 20. februar 2017 Det begynte vel med denne og en del andre tråder som er spunnet videre derfra. Det var ikke meningen å anklage deg for noe, jeg var rett og slett bare nysgjerrig på om dette var noe du hadde reflektert over selv. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 20. februar 2017 Del Skrevet 20. februar 2017 Det begynte vel med denne og en del andre tråder som er spunnet videre derfra. Det var ikke meningen å anklage deg for noe, jeg var rett og slett bare nysgjerrig på om dette var noe du hadde reflektert over selv. Et betimelig spørsmål Men det var faktisk hacking/cracking av nettverket mitt. Kom gjerne med flere eksempler. Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 20. februar 2017 Del Skrevet 20. februar 2017 Vel, "knotten" i garderoben var også et eksempel, men det korrigerte du nettopp. Drit i mine antakelser. Det viktigste er at du har det godt med deg selv! 3 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 20. februar 2017 Del Skrevet 20. februar 2017 Du kan skjule nettverket ditt så det ikke kommer opp hos andre, også kan du jo bytte passord gjerne med store og små bokstaver. Da skal det godt gjøres at noen klarer å komme seg på ditt nett. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 20. februar 2017 Del Skrevet 20. februar 2017 Du kan skjule nettverket ditt så det ikke kommer opp hos andre, også kan du jo bytte passord gjerne med store og små bokstaver. Da skal det godt gjøres at noen klarer å komme seg på ditt nett. Finding Hidden SSIDs Is a Trivial TaskIt’s extremely easy to find the ID for a “hidden” network—all you have to do is use a utility like inSSIDer, NetStumbler, or Kismet to scan the network for a short while to show all of the current networks out there. It’s really that simple, and there’s plenty of other tools that do the same job — many of which are even free. https://www.howtogeek.com/howto/28653/debunking-myths-is-hiding-your-wireless-ssid-really-more-secure/ Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 20. februar 2017 Del Skrevet 20. februar 2017 Vel, "knotten" i garderoben var også et eksempel, men det korrigerte du nettopp. Drit i mine antakelser. Det viktigste er at du har det godt med deg selv! Ok, takk for omtanken Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 20. februar 2017 Del Skrevet 20. februar 2017 (endret) Har du virkelig en superhacker som nabo som absolutt skal hacke ditt nett fordi h*n ikke har råd til internett selv? Ett sjult nettverk er ikke så vanskelig å finne om man virkelig går inn for det, men bruker du ett passord på 20 karakterer med tall/store og små bokstaver skal det godt gjøres at noen får tilgang. Apper vil fint fungere fordet om du hopper over noen oppdateringer, men da hopper man jo også over sikkerhet så er greit å ha dem på stell. Endret 20. februar 2017 av Complexity Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå