AnonymDiskusjon Skrevet 20. februar 2017 Del Skrevet 20. februar 2017 Hei! Etter sommeren i fjor flyttet jeg sammen med tre andre studenter jeg studerer med her i Oslo. Jeg og han ene fikk en god tone helt fra starten og vi flørtet og lå litt med hverandre frem til jul. Jeg kom aldri helt gjennom til og vi fikk ikke tatt praten "om oss" før vi begge tok juleferie. For meg var det helt åpenlyst at jeg ikke skulle ligge meg noen andre da vi fremdeles holdt kontakten og han fortalte at han savnet meg mens vi var fra hverandre. De andre vi bor med var helt klar over at det var noe mellom oss, og det var ikke akkurat noe vi skjulte heller. Når vi begge kom tilbake fra juleferie forstod jeg på han at han hadde bestemt seg for å være mer åpen. De siste to månene har vi mer eller mindre blitt sammen. Vi er åpne om det meste og han fortelle meg regelmessig hvor mye jeg betyr for han. Vi sover sammen når vi kan og planlegger sommerferien. Så fortalte han meg for en uke siden at han hadde ligget med en jente i juleferien...Nå sitter jeg her å vet ikke helt hvordan jeg skal reagere. Min første tanke var at dette er en ikke-sak siden vi ikke var sammen. Men samtidig så vet jeg at viss jeg hadde fått vite det med en gang så hadde jeg ikke villet forsette å holde på med denne gutten. Jeg skriver i tittelen at vi datet før jul da jeg ikke helt vet hvordan jeg skal beskrive forholdet vårt slik det var da. Vi koste og flørtet hver eneste dag og sovnet som regel sammen når vi var ute og festet. Han presiserte ofte at han ikke var interessert i andre jenter. Jeg er nok ikke den mest tilgivende personen, og mulig jeg blåser hele denne greia opp. Men jeg greier ikke tenke på dette lenger uten å høre hva andre syns. Noen som han noen tanker om dette? Overreagerer jeg? I det lange løp vet jeg at en slik ting som dette ikke burde ødelegge, jeg stoler 100% på han nå men jeg kan ikke si at det ikke plager meg. Det ødelegger litt av humøret mitt. Takk på forhånd! Anonymous poster hash: ad563...74a Lenke til kommentar
nomore Skrevet 20. februar 2017 Del Skrevet 20. februar 2017 Du blåser greia opp. Dere hadde ikke avklart status på forholdet og at han ikke var interessert i andre jenter da stemte nok, så dukket det opp noen og de lå sammen. Men det er deg han er forelsket i og nå som dere har avklart forholdet så er det noe helt annet. 6 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 20. februar 2017 Del Skrevet 20. februar 2017 Hei. Jeg skjønner deg godt. Teknisk sett har han ikke vært utro, men du føler fortsatt at det er form for svik. For meg hadde det at han hadde sex med meg, så stikket pikken inn i ei annen kjerring og så stikket den inn i meg igjen UTEN Å FORTELLE DET når vi hadde regelmessig sex en gigantisk dealbreaker i seg selv, selvsagt spørs dette veldig på hva slags FWB forhold dere holdt på med. Du burde også sjekke deg for kjønnssykdommer nå.'' Jeg kom aldri helt gjennom til og vi fikk ikke tatt praten "om oss" før vi begge tok juleferie.''Hva mener du med dette? Prøvde du å prate med han men han hadde ikke tid eller ork til det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6 Skrevet 20. februar 2017 Del Skrevet 20. februar 2017 (endret) Tid og ork var nok ikke problemet. Han har vært gjennom ett ganske tøft forhold tidligere med utroskap, så jeg forstår veldig godt at han sliter meg å vise følelser og gjøre seg sårbar. Men nå etter jul er han som en helt annen person. Han er mer gal etter meg enn jeg er etter han. Vi har pratet en del om dette sammen, og jeg tror på han når han sier at han angrer. Nå har vi tatt noen dager fra hverandre bare for å tenke. Det som gjør hele greia vanskelig er at vi hadde forskjellige tanker om hva slags forhold vi hadde da vi tok ferie. Jeg tok det tydeligvis mer seriøst enn han. Edit: Trådstarter her ja. Endret 20. februar 2017 av Slettet-PJ426FqLv6 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 20. februar 2017 Del Skrevet 20. februar 2017 Du sier jo selv at han sliter med å stole på folk igjen, så ikke ta det så personlig at det tok han litt tid til å komme ut av skallet sitt for deg.For meg høres det ut som om han ikke var helt sikker på om han turte gå inn i ett forhold med deg, men etter å ha reflektert og pult på ei annen dame (sjekket om gresset er grønnere på den andre siden kanskje? eller kanskje han hadde lyst til å 'glemme deg' fordi han likte deg så godt?) så innså han at det er deg han vil ha. Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 20. februar 2017 Del Skrevet 20. februar 2017 Jeg er veldig frisinnet. Som eksempel hadde min kjæreste fått lov til å ligge med noen andre om hun hadde ønsket og det gikk begge veier. Det sagt, så hadde jeg også kjent litt på irritasjonen i den situasjonen men jeg hadde ikke latt det lage bølger. Er dere ikke sammen, som du selv sier, så er dere ikke sammen. Vi har ikke alle samme syn på helligheten av sex. Her handler det vel mest om det som forble usagt, og det er vel det som er irritasjonsmomentet her. Men nå kom det jo frem i lyset og du sier jo at du stoler på ham nå - og det er jo det viktige. Det er lov å føle, så dine følelser har du lov å ha, men her har du kanskje en fin mann som du trives med, høres det ut som. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 20. februar 2017 Del Skrevet 20. februar 2017 Du erkjenner at ting var noe uavklart da dere tok juleferie. Videre forteller du at han virket mer innstilt på å satse på dere to da juleferien var over. I tillegg har du jo det faktum at han selv tok dette opp med deg og la kortene på bordet. Dette handler etter min mening om sviktende kommunikasjon og asymmetriske forventninger, og ikke uærlighet. Det du må bestemme deg for er om du skal la dette fortsette å gnage på deg, eller om du heller vil fokusere på det dere har nå og hvordan dere kan få det fremover. Bare fra det du skriver her virker det som om han har valgt deg (omsider), og at ditt hovedproblem er at du fikk en ukommunisert forventning brutt. Etter min mening overreagerer du hvis dette er noe du går og kverner på og lar påvirke humøret ditt. Jeg skjønner at det stakk litt umiddelbart, men etter å ha pratet ut om det burde du ha klart å legge deg bak deg. 5 Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 20. februar 2017 Del Skrevet 20. februar 2017 (endret) Dette handler etter min mening om sviktende kommunikasjon og asymmetriske forventninger, og ikke uærlighet. Hele din kommentar var mer eller mindre ordrett det første jeg tenkte. Men siden du allerede har formulert dette perspektivet temmelig plettfritt, velger jeg heller å ta ting en smule lengre og bygger med dette en slags kontrast til hva du allerede har påpekt. TS, Det er ikke overraskende at intuisjonen din forteller deg at noe skurrer her. Dere har holdt på siden sommeren, og har oppført dere som om dere var kjærester. Jo lengre et slikt forhold vedvarer, desto mer naturlig er det å forvente gjensidig forpliktelse, uavhengig av hvorvidt dette er eksplisitt kommunisert (så fremt det motsatte heller ikke er kommunisert). Jeg mener 4-5 måneder er lenge nok i massevis, spesielt når han har oppført seg på et vis som har gitt deg det samme inntrykket. Selv om han ikke direkte har sagt at han ønsker et eksklusivt forhold, så har han både oppført seg som om dere er eksklusive, og sagt at han ikke er interessert i andre jenter. Han har antageligvis forventet den samme forpliktelsen fra deg, men dette er riktig nok spekulasjon. Etter å ha latt deg tro at han er forpliktet ligger han med ei annen jente så fort dere får litt tid fra hverandre. Han skjuler seg da bak det faktum at dere ikke var erklært forpliktet til hverandre, og har tilsynelatende sitt på det tørre. Han har ikke brutt noen lover, regler eller løfter. Men han har også vist deg at han er opportunistisk, og at han ikke respekterer deg når han lar deg tro at ting er mer seriøst enn han selv velger å forholde seg til så fort han har mulighet. Dette er drittsekkoppførsel. Han verdsetter verbal kommunikasjon høyere enn atferd (i alle fall når det gjelder ham selv). Derfor kan du aldri stole på ham med mindre han har lovet deg noe konkret, eller du har sagt noe konkret til ham som han har bekreftet at han er enig i. Om du ikke direkte sier hva han kan og ikke kan gjøre, anser han alt som lov. Du kan aldri ta noe for gitt, eller anta at noe er implisitt kommunisert. Dette er et problem som du nå bør være klar over. Han vil sannsynligvis være trofast til deg nå som dette er avtalt. Men han har likevel vist at han er opportunistisk av natur. Han er svak og egosentrisk. Han er en person som jeg ser for meg at kunne ha pult kameratens ferske eks så fremt kameraten ikke eksplisitt hadde sagt at han ikke fikk lov. Hvorvidt han intensjonelt benytter seg av slike kommunikative smutthull eller bare tilbakerasjonaliserer egen drittsekkoppførsel er irrelevant. Dette er en typisk drittsekk. Endret 20. februar 2017 av Løgn 3 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 20. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2017 Sannheten...Klar for den?.. Han har bedt deg om å satse mer i dette forholdet enn han selv har gjort. Du har hatt sex med han, du har latt han smyge seg innpå med fine kjæresteting og aktiviteter..han har gått rundt å sjekket om følelsene hans er sterke nok og hatt sex med en annen for å sjekke det ut og sjekke gresset på andre siden. Hvis du skal tilgi dette, så må du huske på at han har bedt deg om å investere mer enn han selv har gjort bak ryggen din, for hvis han hadde investert like mye som deg, så hadde han ikke rotet med en annen i jula like enkelt som du lot være og lar være! Hvorfor rotet ikke du med noen? Hva slags risk tok han med å gjøre det? Han visste der og da at dette kunne bety slutten. Anonymous poster hash: 89a79...559 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 20. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2017 Dette handler etter min mening om sviktende kommunikasjon og asymmetriske forventninger, og ikke uærlighet. Hele din kommentar var mer eller mindre ordrett det første jeg tenkte. Men siden du allerede har formulert dette perspektivet temmelig plettfritt, velger jeg heller å ta ting en smule lengre og bygger med dette en slags kontrast til hva du allerede har påpekt. TS, Det er ikke overraskende at intuisjonen din forteller deg at noe skurrer her. Dere har holdt på siden sommeren, og har oppført dere som om dere var kjærester. Jo lengre et slikt forhold vedvarer, desto mer naturlig er det å forvente gjensidig forpliktelse, uavhengig av hvorvidt dette er eksplisitt kommunisert (så fremt det motsatte heller ikke er kommunisert). Jeg mener 4-5 måneder er lenge nok i massevis, spesielt når han har oppført seg på et vis som har gitt deg det samme inntrykket. Selv om han ikke direkte har sagt at han ønsker et eksklusivt forhold, så har han både oppført seg som om dere er eksklusive, og sagt at han ikke er interessert i andre jenter. Han har antageligvis forventet den samme forpliktelsen fra deg, men dette er riktig nok spekulasjon. Etter å ha latt deg tro at han er forpliktet ligger han med ei annen jente så fort dere får litt tid fra hverandre. Han skjuler seg da bak det faktum at dere ikke var erklært forpliktet til hverandre, og har tilsynelatende sitt på det tørre. Han har ikke brutt noen lover, regler eller løfter. Men han har også vist deg at han er opportunistisk, og at han ikke respekterer deg når han lar deg tro at ting er mer seriøst enn han selv velger å forholde seg til så fort han har mulighet. Dette er drittsekkoppførsel. Han verdsetter verbal kommunikasjon høyere enn atferd (i alle fall når det gjelder ham selv). Derfor kan du aldri stole på ham med mindre han har lovet deg noe konkret, eller du har sagt noe konkret til ham som han har bekreftet at han er enig i. Om du ikke direkte sier hva han kan og ikke kan gjøre, anser han alt som lov. Du kan aldri ta noe for gitt, eller anta at noe er implisitt kommunisert. Dette er et problem som du nå bør være klar over. Han vil sannsynligvis være trofast til deg nå som dette er avtalt. Men han har likevel vist at han er opportunistisk av natur. Han er svak og egosentrisk. Han er en person som jeg ser for meg at kunne ha pult kameratens ferske eks så fremt kameraten ikke eksplisitt hadde sagt at han ikke fikk lov. Hvorvidt han intensjonelt benytter seg av slike kommunikative smutthull eller bare tilbakerasjonaliserer egen drittsekkoppførsel er irrelevant. Dette er en typisk drittsekk. Leste dette etter at jeg hadde svart. Ts, hør! Anonymous poster hash: 89a79...559 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 20. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2017 Han presiserte ofte at han ikke var interessert i andre jenter. Anonymous poster hash: ad563...74a Når du ser at ord og handlinger ikke henger sammen, er det alltid et tegn på å løpe. Jeg er ikke en av de som sier "løp" hele tiden og "stikk" med det samme noe er negativt eller tyngre mellom to stykker som dater eller er sammen. Men jeg får skikkelig dårlig inntrykk, ser for meg en som er flink til å spille på store ord, spille på å være en annen enn det han er i handling. Anonymous poster hash: 89a79...559 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå