Hansien Skrevet 20. februar 2017 Del Skrevet 20. februar 2017 Dieselmotorer fra 80-tallet er på ingen måte de verste.. Uansett blir sikkert dette innlegget slettet siden noen ikke tåler at jeg poengterer hvor ille dieselmotoren er. Nei det er de ikke, men de er langt i fra de beste når det kommer til motorlyd i de fleste tilfellene. At det er en distinkt forskjell i lyden mellom en bensin- og dieselmotor er heller ingen hemmelighet. Men enkelte fremmer diesel som et kakleverk uavhengig av hva som faktisk er det reelle lydnivået i bilen det snakkes om. Jeg tror neppe din mening i denne debatten blir uglesett av noen, ei heller vil den nok bli slettet. Men jeg kan jo forstå, og jeg har selv sett, at dine meninger har blitt slettet når det har kommet som en spissformulert kommentar i en tråd der dette ikke er temaet. Om du har en personlig agenda mot dieselmotorer så må du for all del ha dette, men tenk to ganger over nytteverdien av dette i det aktuelle innlegget du poster det i. 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 20. februar 2017 Del Skrevet 20. februar 2017 Når det kommer til lyd så har jeg merket at antallet sylindrer spiller en stor rolle. Den firesylindrede BMW N47 høres ut som en gammel traktor, mens M51 og M57 rekkesekserne har en mye mer smidig "lastebil lyd". Du kan jo selvsagt få en diesel til å lage susing og brøling om du vil, men det kan du gjøre med alle motorer. Spørsmålet er heller om du liker denne typen lyd. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 20. februar 2017 Del Skrevet 20. februar 2017 Den der minner meg veldig om båtene til Båtservice, altså ferga mellom Rådhusbrygga og Bygdøy her i Oslo. Når det er sagt, eksoslyd kan man få omtrent som man vil uansett utgangspunkt, motorlyd er det noe helt annet med.. Lenke til kommentar
Kjenstadbakk Skrevet 21. februar 2017 Del Skrevet 21. februar 2017 Den bilen der mener jeg ble linka for mange månder siden. Ståtidbil.. Lenke til kommentar
0laf Skrevet 21. februar 2017 Del Skrevet 21. februar 2017 (endret) Det er jo forsåvidt greit med dieselmotor i en A8, dersom man ønsker det, men trelitern er rimelig kjip i en bil som veier over to tonn. Rette motoren i den bilen ville vært 6.3 W12 motoren, eller dersom den var et år nyere, kunne fireliters twinturbo vært et godt alternativ. Dersom den var ett år eller to eldre, og en S-utgave, ville V10'ern fra Lamborghini vært tilgjengelig. Endret 21. februar 2017 av adeneo Lenke til kommentar
toth Skrevet 22. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2017 Det er da godt kjent at enkelte personer automatisk forventer lyden av en hiace anno 1980 når det er snakk om diesel. Derfor er det enkelte som selv i 2017 fortsatt står fast på at all dieselmotor kakler som en eldre dieselmotor. [Advarsel: Stygg styling] Hvis noen kaller dette hiace-diesel-lyd må de en tur på ØNH: For meg sorterer dette fint under gromlyd: Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 22. februar 2017 Del Skrevet 22. februar 2017 Unnskyld meg men dette høres ut som en gressklipper på steoroider Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 22. februar 2017 Del Skrevet 22. februar 2017 Som sagt så kan man lage brumling og sus på det meste. Her er en stock S8 til sammenligning. https://youtu.be/QUyL9aRiBxw?t=1m32s Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 22. februar 2017 Del Skrevet 22. februar 2017 Etter å ha kjørt elbil en stund høres dette utrolig corny ut Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 22. februar 2017 Del Skrevet 22. februar 2017 (endret) Unnskyld meg men dette høres ut som en gressklipper på steoroider Å sammenligne en 3 liters turbodiesel motor med en liten bensindrevet motor på et fastlåst høyt turtall var jo en svært rar parallell å dra. Kanskje om du hadde sammenlignet med en traktor på steroider selv om jeg selv ikke helt hører likheten der heller. edit: De fleste plenklippere er selvfølgelig ikke 2 takts motorer så jeg redigerte bort dette Endret 22. februar 2017 av Evil-Duck Lenke til kommentar
toth Skrevet 23. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2017 Man kan få (subjektiv) gromlyd av mye rart. Jeg hadde en tresylindret 0.7T fikset på av Brabus, og det var definitivt godlyd. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 24. februar 2017 Del Skrevet 24. februar 2017 Unnskyld meg men dette høres ut som en gressklipper på steoroider Å sammenligne en 3 liters turbodiesel motor med en liten bensindrevet motor på et fastlåst høyt turtall var jo en svært rar parallell å dra. Kanskje om du hadde sammenlignet med en traktor på steroider selv om jeg selv ikke helt hører likheten der heller. edit: De fleste plenklippere er selvfølgelig ikke 2 takts motorer så jeg redigerte bort dette Den eneste gressklipperen jeg kjører rundt på går da på diesel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå