the_last_nick_left Skrevet 24. februar 2017 Del Skrevet 24. februar 2017 Og det er nettopp marginalskatten man må se på når det er snakk om å gå ned i lønn.. 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 24. februar 2017 Del Skrevet 24. februar 2017 Ja, men poenget er at en som tjener 500 000 blir ikke lignet 50% Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 24. februar 2017 Del Skrevet 24. februar 2017 TS tjener jo ikke 500 000, men forventet å gå ned 500 000 i lønn. 1 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 24. februar 2017 Del Skrevet 24. februar 2017 (endret) Men det er marginalskatt, ikke det du blir lignet tilsluttDet er den marginalskatten som gjelder i det området vi diskuterer her. Ja, men poenget er at en som tjener 500 000 blir ikke lignet 50%Jeg foreslår at du leser tråden, og ikke bare et tilfeldig utvalgt innlegg. Her er det snakk om hvor mye du taper på å gå ned fra 1,25 mill til 750 000. Endret 24. februar 2017 av Herr Brun 3 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 24. februar 2017 Del Skrevet 24. februar 2017 snip Jeg har lest feil, den er grei - jeg så ikke konteksten til det han svarte på, men bare at 500 000 brutto = 250 000 netto. Det er fremdeles ikke riktig (46.7% fra 934 000 og 43.72% fra 580 000), men greit skal gi meg der om det er det marginalskatten han snakker om her, det blir i alle fall *nærmere* korrekt. Beklager at jeg leste deg feil, last nick Herr Brun, jeg har lest tråden fra før også, så fremdeles ikke dette før dette ble påpekt - så det som en random kommentar Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 24. februar 2017 Del Skrevet 24. februar 2017 Det er fremdeles ikke riktig (46.7% fra 934 000 og 43.72% fra 580 000) Det var derfor jeg skrev ca.. 1 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 25. februar 2017 Del Skrevet 25. februar 2017 Så er spørsmålet: Er jeg fullstendig gal? Penger er ikke alt... Men, hva er målet i livet ditt egentlig? Hvor lenge har du tenkt å bo i Finnmark? Permanent? Hvorfor Finnmark? Er det et slags eventyr for deg, eller flytter du bare til en annen plass og en annen jobb? Er du villig til å betale 500.000 kr i året for å slippe den ulidelige reisesituasjonen hver dag? Hvor mye er det verdt å flytte fra en plass du ikke liker til en plass du (liker?)... ? Penger er ikke alt, og penger er relativt. Om du vil kan du sikkert pensjonere deg og kjøpe en villa i Hellas om du vil. Og da en ekte villa, ikke det Norske medier har redusert ordet til idag om Norske hus. Så, hva er det du vil i livet egentlig? Lenke til kommentar
xaco Skrevet 25. februar 2017 Del Skrevet 25. februar 2017 (endret) Du jobber sentralt i Oslo, men har 1t pendlevei hver vei? Da bor du jo lengre ut enn Råholt i øst, eller tønsberg i vest. Foreslår at du heller kjøper deg en bolig i type Lillestrøm eller Drammen. Jeg har pendlet fra Tønsberg til Oslo, og jeg brukt mer enn 1 time per vei. Legg på minimum en halvtime, om ikke en time om du enten ikke bor rett ved siden av jernbanestasjonen i Tønsberg eller har et lite stykke fra en jernbanestasjon til arbeidsplassen. Og til TS. Om du føler for å flytte nordover og ting faller på plass. Flytt. Penger er ikke alt her i livet. Endret 25. februar 2017 av xaco Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå