Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Frivillig kraftig ned i lønn - Er jeg sprø?

vandrer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men det er marginalskatt, ikke det du blir lignet tilslutt

Det er den marginalskatten som gjelder i det området vi diskuterer her.

Ja, men poenget er at en som tjener 500 000 blir ikke lignet 50%

Jeg foreslår at du leser tråden, og ikke bare et tilfeldig utvalgt innlegg. Her er det snakk om hvor mye du taper på å gå ned fra 1,25 mill til 750 000. Endret av Herr Brun
  • Liker 3
Lenke til kommentar

snip

Jeg har lest feil, den er grei - jeg så ikke konteksten til det han svarte på, men bare at 500 000 brutto = 250 000 netto. Det er fremdeles ikke riktig (46.7% fra 934 000 og 43.72% fra 580 000), men greit skal gi meg der om det er det marginalskatten han snakker om her, det blir i alle fall *nærmere* korrekt. Beklager at jeg leste deg feil, last nick

Herr Brun, jeg har lest tråden fra før også, så fremdeles ikke dette før dette ble påpekt - så det som en random kommentar

Lenke til kommentar

Så er spørsmålet: Er jeg fullstendig gal?

Penger er ikke alt...

Men, hva er målet i livet ditt egentlig?

Hvor lenge har du tenkt å bo i Finnmark? Permanent?

Hvorfor Finnmark? Er det et slags eventyr for deg, eller flytter du bare til en annen plass og en annen jobb?

Er du villig til å betale 500.000 kr i året for å slippe den ulidelige reisesituasjonen hver dag? Hvor mye er det verdt å flytte fra en plass du ikke liker til en plass du (liker?)... ?

Penger er ikke alt, og penger er relativt. Om du vil kan du sikkert pensjonere deg og kjøpe en villa i Hellas om du vil. Og da en ekte villa, ikke det Norske medier har redusert ordet til idag om Norske hus.

Så, hva er det du vil i livet egentlig?

Lenke til kommentar

Du jobber sentralt i Oslo, men har 1t pendlevei hver vei? Da bor du jo lengre ut enn Råholt i øst, eller tønsberg i vest. Foreslår at du heller kjøper deg en bolig i type Lillestrøm eller Drammen.

Jeg har pendlet fra Tønsberg til Oslo, og jeg brukt mer enn 1 time per vei. Legg på minimum en halvtime, om ikke en time om du enten ikke bor rett ved siden av jernbanestasjonen i Tønsberg eller har et lite stykke fra en jernbanestasjon til arbeidsplassen.

Og til TS. Om du føler for å flytte nordover og ting faller på plass. Flytt. Penger er ikke alt her i livet. 

Endret av xaco
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...