Lars Taraldsen Skrevet 20. februar 2017 Del Skrevet 20. februar 2017 – Vi hadde alltid en plan C.En god idé kan ta mange år å realisere. Her er ekspertenes tips for å holde ut hele løpet (Ekstra) Lenke til kommentar
aanundo Skrevet 20. februar 2017 Del Skrevet 20. februar 2017 "Svarene er like mangefasetterte som det er ideer." Ja, det er nok det som er fellesnevneren, men da dette er et område som har interessert meg i 50 år, har jeg vært på leting etter svar for å øke muligheten for å lykkes. Som pensjonist kunne jeg godt tenke meg å bruke min egen ide som konkret eksempel her på kommentarfeltet. Jeg har ikke lykkes, da jeg startet i 1978 og holder fortsatt på. Ideen min var et bølgekraftverk, og jeg trodde lenge at det ville være enkelt å finne støtte til både modellbygging og testing, da fornybar energi er et prioritert område. Ideen er beskrevet på nettsiden www.owwe.net , men hva må til for å få et bølgekraftverk i sjøen i Norge? Lenke til kommentar
Sondre Jacobsen Skrevet 20. februar 2017 Del Skrevet 20. februar 2017 Hei folkens, Sondre Jacobsen i InnSep AS her. Her må det skytes inn en liten kommentar til Anne Grethe Ellingsen: Vår teknologi ble ansett som så revolusjonerende at ingen investorer eller oljeselskaper ville investere før vi fikk kjørt flere fullskala forsøk. Dermed, uten inntekter ved siden av, ville denne satsingen ikke kommet på beina. Da blir det litt for enkelt å si at man ikke kan være "litt gravid". Løsningen er vel at vi maktet å jobbe like hardt og fokusert som du gjorde i Oljeservice, men at vi i tillegg maktet å kjøre oppdrag ved siden av og ta den finansielle belastningen som investorer og industrien normalt selv ville dekket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå