Gå til innhold

[Løst] Tregt internett på kun en maskin


Peto

Anbefalte innlegg

Vi har en internett linje på 30 mb, og min pc er nede på 2 mbit/sek. Antivisusprogrammer, og antimalware programmer finner ingenting. Alle andre device i huset fungerer normalt.  Har prøvt å resette trådløskortet, og oppdatert diveren, men ingenting hjelper.  Noen som har vert bort i lignende ?? Noen som kan hjelpe ??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må ha mer informasjon.

 

Er det vegger mellom PCen og routeren? Mur? Er det et nytt problem?

Ja, det er et nytt problem. Var borte forrige uke, og kom hjem på fredag. Det var første gang jeg ble klar over problemet. Maskina er 2 år gammel, og har funket fint, hele tiden. Prøvte også å slå av brannmuren. 

Lenke til kommentar

Vil tippe driverproblemer, svak cpu eller windows feil.

Prøvd å reinstallere operativsystemet?

 

Er det gammelt nettverkkort prøv linux i så fall?

SSID: NextGenTel_EE6A
Protokoll: 802.11n
Sikkerhetstype: WPA2-Personal
Nettverksbånd: 2,4 GHz
Nettverkskanal: 11
IPv4-adresse: 10.0.0.214
Produsent: Broadcom
Beskrivelse: Broadcom 802.11n Network Adapter
Driverversjon: 6.30.223.256
Fysisk adresse (MAC): ‎30-10-B3-2C-86-98
 
Er det gammalt ??
Lenke til kommentar

Kan være greit å sjekke signalstyrke og evt andre aksesspunkt i nærheten som bruker samme kanal (11).  Last ned Wifi Analyzer til mobilen så kan du se om signalstyrken er for lav eller om det er naboer/nye aksesspunkt i nærheten som bruker samme kanal (isåfall konfigurer en annen kanal som andre ikke bruker).

 

Et annet tips er QoS - sjekk om det er aktivert på wifi aksesspunktet (routeren) => slå av

Lenke til kommentar

 

Jeg koblet pc til hotspot på telefonen min og fikk 43mbps så det er tydligvis ikke noe med nettverkskortet. 

Hva slags hastighet får du fra telefonen din med Wifi hvis du har den på samme sted som antenna til PCen din er?

 

Jeg fikk omtrent samme som på maskina.  Flyttet meg 2 meter og fikk full uttelling.( på telefonen )  Skikkelig rart, fordi det har aldri vert problemer hvor maskina står.  Skal prøve å flytte routeren et par meter.  Den står på loftet, rett over der vi sitter :)  Prøvte så å flytte maskina rundt om, men fortsatt bare rundt 2 mbps. Fårstår ikke bæret ???

Endret av Peto
Lenke til kommentar

Fått ny micro?  Byttet til en annen type lyspære i nærheten?

Noe annet nytt i nærheten?

Nei. Ikke noe nytt.  Jeg holder telefon og nettbrett ved siden av pc, og båndvidden går ned.  Flytter tlf og nettbrett en til to meter vekk fra pc, og alt er normalt.  Prøver å flytte pc rundt om kring, men fortsatt det samme.  Det må være noe i pc som drar ned båndbredde, både på seg selv , og andre devices.  Virkelig rart

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...