AndersT2 Skrevet 20. februar 2017 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2017 Den ene PCen på jobben ville i dag plutselig ikke fungere mot skriveren vår, andre PCer funker fint. Hvordan fjerner jeg skriveren? (Nettverksskriver) Når jeg under enheter og skrivere velger fjern skriver så bare popper den tilbake igjen etter noen sekunder. Finner heller ikke skrivere under enhetsbehandling. Han står på riktig nettverk. Skriveren funket fin forrige uke. Lenke til kommentar
Storøien Skrevet 20. februar 2017 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2017 Prøvd å restarte maskina? 1 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 20. februar 2017 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2017 Prøvd å restarte maskina? Klassisk. Da jeg jobbet som IT driftskonsulent, og i all min tid som den folk ringer med IT problemer, og for kundene i firmaet mitt, så er det stort sett det jeg alltid spør om først. Og hvor mange ganger det har hjulpet, det har jeg ikke oversikt over. Men håper TS har prøvd det da 1 Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 21. februar 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. februar 2017 Prøvd å restarte maskina? Selvfølgelig. Nå er det enda en maskin som har samme problem. Virker som det kanskje kan være en Windows oppdatering som gjør dette. Hadde support i fra de som vi leaser skriveren i fra, og han kunne bare konkludere med at driveren er ok. Kan se i "enheter og skrivere" at den har og mister kontakten med skriveren. På min maskin så heter skriveren "2550ci", mens hos de som har problemer heter den "2550ci KX". Og jeg får ikke fjernet driverene, og startet på nytt. Har prøvd å legge inn siste drivere fra produsenten, men ikke noe hjelper. Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 21. februar 2017 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2017 Går utifra at du prøver å fjerne driveren fra Print Management? Hva skjer når du gjør dette? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 21. februar 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. februar 2017 Hvis det er "enheter og skrivere" på norsk, så har vi det, her poppet den tilbake igjen av seg selv. Fikk fjernet den der, og kjapt restartet, da kom den ikke tilbake etter restart. La så inn slik at jeg fikk samme navn som hos meg, men det hjalp heller ikke. Har etter forrige post også hatt hjelp fra de som driver vår remote desktop løsning, og de var like forundret over problemet som de andre som har prøvd å hjelpe. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 21. februar 2017 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2017 Hver gang jeg har vært borti lignende problemer, har det ikke vært noen problemer med printerdrivere. Det har alltid vært et eller annet i nettverket eller nettverksinnstillingene som har blokkert. Ettersom det dreier seg om en nettverksprinter er det helt normalt at den ikke listes under Enhetsbehandling. Lenke til kommentar
Storøien Skrevet 21. februar 2017 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2017 Er det et trådløst nettverk? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 21. februar 2017 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2017 Erm .. har noen prøvd å restarte printeren? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. februar 2017 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2017 Prøv dette: http://pomeroy.me/2013/04/solved-access-is-denied-unable-to-remove-when-deleting-printer/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 22. februar 2017 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2017 Prøv dette: http://pomeroy.me/2013/04/solved-access-is-denied-unable-to-remove-when-deleting-printer/ Støttes. Og eventuelt dette om det er et dokument som henger igjen: http://en.community.dell.com/support-forums/peripherals/w/printers/18.delete-print-jobs NB! Fjerner eventuelle dokumenter som ligger i kø på andre skrivere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 22. februar 2017 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2017 Hva med å kontakte de som har ansvaret for datasystemet? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. februar 2017 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2017 Hva med å kontakte de som har ansvaret for datasystemet? Hva med å ringe IT Helpdesk (om arbeidsstedet har noe slikt og Anders ikke selv jobber der ) Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 22. februar 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. februar 2017 Er det et trådløst nettverk? Nei og ja. De fleste bruker kablet nett, men første vi oppdaget problemet på kjørte trådløst. Har testet både kablet og trådløst på den maskinen, samt kablet og trådløst på min egen. Win 7 skriver aldri ut, Win 10 skriver ut. Erm .. har noen prøvd å restarte printeren? Det har jeg faktisk ikke testet, men underlig at det skulle ha noe å si på om de som prøver å skrive ut bruker Win 7 eller 10 Hva med å kontakte de som har ansvaret for datasystemet? I vårt "enorme" firma, så er det nærmeste vi kommer data ansvarlig meg. Hva med å kontakte de som har ansvaret for datasystemet? Hva med å ringe IT Helpdesk (om arbeidsstedet har noe slikt og Anders ikke selv jobber der ) Har ikke det. Har vært i kontakt med 2 hos de vi leaser i fra, og 1 i fra de vi har remote desktop i fra. Ingen av dem kunne hjelpe. Får de som de som har levert printeren finner noe i morgen, da de tar turen til oss og skal prøve å hjelpe lokalt. Ellers må vi finne billigste løsning på å løse problemet. Det er enten å bytte printer leverandør, og dermed kjøpe oss ut av kontraken (har ca 2 år igjen), eller kjøpe 2 Win 10 lisenser og 1 ny PC. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 22. februar 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. februar 2017 Prøv dette: http://pomeroy.me/2013/04/solved-access-is-denied-unable-to-remove-when-deleting-printer/ Støttes. Og eventuelt dette om det er et dokument som henger igjen: http://en.community.dell.com/support-forums/peripherals/w/printers/18.delete-print-jobs NB! Fjerner eventuelle dokumenter som ligger i kø på andre skrivere. Vi har kun denne ene skriveren, og det ligger ingen i kø, og igjen, så er det underlig at det hadde skapt problemer for 3 stk Win 7 PCer, og ikke de andre Win 10 PCene. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. februar 2017 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2017 Har du prøvd å fjerne den fra registeret slik linken fra Rob Pomeroy viser til. Funket ikke det heller ? Lenke til kommentar
Storøien Skrevet 22. februar 2017 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2017 Er det et trådløst nettverk? Nei og ja. De fleste bruker kablet nett, men første vi oppdaget problemet på kjørte trådløst. Har testet både kablet og trådløst på den maskinen, samt kablet og trådløst på min egen. Win 7 skriver aldri ut, Win 10 skriver ut. Da tror jeg at det er sånn hos deg at skriverdriveren ligger i nettverket og ikke på hver og en maskin som bruker skriveren. Driveren/programmet ble lagt til på én av maskinene, og hvis det er slik jeg tror, så må du bruke denne maskinen til å gjøre endringer, til å slette driveren/programvaren. Jeg er samtidig veldig usikker på dette, har lite erfaring, men mener det var slik her hos meg. Driveren/programmet ble satt opp på ei maskin, og så legger det seg automatisk til ved å koble andre maskiner til nettverket. Tror det kan forklare at printeren kommer tilbake etter å være slettet. Vet ikke om dette kan løse noe, og ta det - som sagt - med en klype salt. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 23. februar 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. februar 2017 Er det et trådløst nettverk? Nei og ja. De fleste bruker kablet nett, men første vi oppdaget problemet på kjørte trådløst. Har testet både kablet og trådløst på den maskinen, samt kablet og trådløst på min egen. Win 7 skriver aldri ut, Win 10 skriver ut. Da tror jeg at det er sånn hos deg at skriverdriveren ligger i nettverket og ikke på hver og en maskin som bruker skriveren. Driveren/programmet ble lagt til på én av maskinene, og hvis det er slik jeg tror, så må du bruke denne maskinen til å gjøre endringer, til å slette driveren/programvaren. Jeg er samtidig veldig usikker på dette, har lite erfaring, men mener det var slik her hos meg. Driveren/programmet ble satt opp på ei maskin, og så legger det seg automatisk til ved å koble andre maskiner til nettverket. Tror det kan forklare at printeren kommer tilbake etter å være slettet. Vet ikke om dette kan løse noe, og ta det - som sagt - med en klype salt. På hver av maskinene som har blitt satt opp mot skriveren, så må driveren ha blitt lastet ned fra produsenten, ikke noe lokalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå