Mastiff Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 (endret) Faderen trenger en ny pc, og jeg har som vanlig fått i oppdrag å finne en. Det er en stund siden jeg kjøpte noe som helst til under 15 000 (faktisk forrige gang jeg kjøpte noe til ham...), og siden han vil ha noe rundt 6-8 høvdinger, har jeg snust på prisjakt og lignende. Det ser bare ut som om absolutt alt har ULV-prosessorer. Er ikke det generelt sett noe tregt dritt? Han bruker mye Dreamweaver, og tålmodighet er ikke hans sterke side. Så minst mulig venting, takk! Jeg kan godt tenke meg noe der jeg bytter en liten SSD i en større (f.eks. pc til rundt 6 og så en 500 gig SSD til et par til). Men det må være noe med god og lyssterk skjerm på minst 15 tommer, og altså ganske rask. Har noen et godt forslag? Jeg har sett på Acer Swift, men tror ikke han vil gå ned i skjermstørrelse. Endret 19. februar 2017 av Mastiff Lenke til kommentar
myhken Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 Skal det være en stasjonær pc? Og hvis ja, så er budsjettet ditt altså 6-8.000 kroner inkludert skjerm? Blir ikke den raskeste prosessoren med et slikt budsjett... Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 19. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2017 Sorry, det burde jeg skrevet. Jeg mente bærbar pc. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 Dessverre er skjerm noe av det siste produsenter prioriterer for bærbare, spesielt blant 15-tommere. HP Envy X360 er vel blant få modeller jeg klarer å komme på, men den koster 10 000 kr. Multicom har også en litt spesiell variant ser jeg, her. Det er stasjonære prosessorer i maskinen. Det må påberegnes litt ekstra støy med såpass høy ytelse, men da er den iallfall kjapp. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 Jeg har denne pcen: https://www.komplett.no/product/898920/pc-nettbrett/pc-baerbar-laptop/alle-pc-er/lenovo-ideapad-510-156-full-hd-matt# Funker greit, men den har bare to kjerner. Skjermen er lyssterk og bra. Skal du opp i fire kjerner må du se etter HQ prosessorer, men da går jo prisen fort opp. Dette er den første jeg fant med 15" skjerm: https://www.komplett.no/product/891243/gaming/gaming-pc/baerbar/asus-x550vx-156-full-hd-matt ca 8.000 Fortrekker faren din 15" skjerm eller vil han ha en 17"? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 Hva er det han har fra før? 6200U skal ikke være så treg at den ikke er brukbar. Men det er riktig at det ikke har vært noen nevneverdig økning i ytelse på bærbare prosessorer i det siste. Isteden har batteritiden gått opp. Denne her er dog en rimelig heftig sak, og vil gi mer enn nok kraft: http://cdon.no/elektronikk/acer-nitro-vn7-592g-74gk-15-6-baerbar-pc-svart-p38807935 Stemningen i reklamevideoen sier igrunnen alt. https://www.cpubenchmark.net/compare.php?cmp[]=2556&cmp[]=2632&cmp[]=2586 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 (endret) https://www.multicom.no/systemconfigurator.aspx?q=st:10636518;c:100560;fl:0 Her får du bærbar med desktopversjonen i5-6500, 16gb ram og SM961 til drøye 8500,- Endret 19. februar 2017 av RRhoads Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 (endret) i7-6700HQ vil i praksis gi like god ytelse som i5-6500, med lavere strømbruk. (Høyere strømforbruk = mer støy og dårligere batteritid.) Edit: Husk at prisene til Multicom er uten OS. Endret 19. februar 2017 av Emancipate Lenke til kommentar
myhken Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 Synes mange her på forumet klager over kvaliteten på Multicom pcene...aldri hatt en slik pc selv, men ut i fra kommentarer her er det neppe noe jeg ville brukt penger på. Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 20. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2017 Takk for forslagene! Jeg likte virkelig den du har, Kenneth! Den så ut til å være greit konfigurert. Tror du den holder greit til Dreamweaver og ellers stort sett E-post og nettsurfing? I så fall kjøper jeg den, for 255 SSD og 1 terrabyte harddisk er perfekt. Han pleier å spise opp lagringsplassen, og så må jeg komme og rydde. men med denne vil det gå veldig lang tid mellom hver gang jeg rydder! Lenke til kommentar
myhken Skrevet 20. februar 2017 Del Skrevet 20. februar 2017 Den har i alle fall ingen problemer å dra f.eks Office pakken og ellers det jeg driver med. Funker fint til streaming osv. Har et meget godt nettkort som gir meg god dekning der jeg ofte slet med dekning på min tidligere bærbare. Jeg sjekket kravet til Dreamweaver og pcen innfrir disse og mye mer til. Ser ikke ut som om DW krever alt for mye. SSD disken vil hjelpe på. Og ja, veldig kjekt med 1 TB ekstra plass. Man får aldri nok lagringsplass Har hatt den siden November og har ikke angret noe. Den er fin å se på, er lett å ha med seg og er rask. Mer krever ikke jeg. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 20. februar 2017 Del Skrevet 20. februar 2017 Lenovo IdeaPad 510 15.6" Full HD matt GeForce 940MX, Core i5-7200U, 8GB RAM, 256GB SSD, 1TB HDD, Windows 10 Home Den holder i massevis til dreamweaver. Det jeg lurer litt på, er hva som er i veien med den har nå. Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 20. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2017 Kenneth, takk! Da bestiller jeg den. Ferdig snakka. Emancipate, den har avgått med døden. Og den er noen år gammel, så det er ikke verdt å sjekke hva problemet er. Den har uansett vært for mye trøbbel med den i senere tid. Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 20. februar 2017 Del Skrevet 20. februar 2017 Synst kvaliteten på mine multicommaskiner er greie, for å si det slik, jeg har en Dell 3570, og den tok kvelden før multicomen, som er eldre enn Dellen. Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 5. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2017 Etter en drøy ukes bruk har det vært forbausende lite behov for support, til å ha gått over fra WIndows 7 til 10.Og han er veldig godt fornøyd med skjemen og alt annet på pc-en, så jeg anser dette som en fulltreffer. Takk igjen, Kenneth! Lenke til kommentar
myhken Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Hyggelig å høre. Deling av egne erfaringer er jo det beste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå