Gå til innhold

Hvilken republikaner vil ta opp kampen med Trump i 2020?

Anbefalte innlegg

I 2020 er det valg igjen i USA. Hvilken republikaner tror dere vil ta opp kampen med Trump? Vil det være en som ønsker å gå videre på stien Trump har tråkket opp, vil det være en av de som representerer "det etablerte", eller vil vi få noe helt nytt?

Velgerne sa klart fra om at de ønsket forandring da de valgte Trump, så jeg ser det som lite sannsynlig at Trumps fremste utfordrer blir en McCain/Bush/Rubio. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han e

Nå er det vel rimelig tvilsomt om Trump holder til 2020.

Han er bare 70. Ron Paul er 81. 

Det er egentlig helt håpløst at så gamle mennesker i det hele tatt stiller som president, men det er nå en annen sak.

Hovedproblemet til Trump er dog ikke alderen men at han er totalt uskikket til annet enn en bajasrolle. Vi snakker om en mann som overgår Jeltsin i bygdetulling-faktor.

Vi får håpe, ikke minst for Trumps egen del, at han snarest mulig blir avsatt.

Endret av Zork
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når man ser på historien så var vel JFK den siste "gode" presidenten USA har hatt. Han hadde et ønske om å føre en politikk for folket. Trumpen mistenker jeg kan havne i samme kategori, om han lider samme skjebne skal være usagt. Spørs vel bare hvor mange han klarer å irritere på seg. Nå skal det sies at også jeg synes Trumpen er en bajas og fullstendig uskikket til å være president men det er nettopp dette som gjorde han til kandidat men han sitter ikke mer enn en periode - hvis så lenge.

Når det gjelder etterfølgeren hans blir det sikkert Mike Pence.

Lenke til kommentar

Skal man snakke om uskikket som president så må jeg si at det ikke er mange de siste tiårene som har vært skikket. Hvis vi ser på hvordan landet har endt opp selvfølgelig, noe presidenter alene ikke har ansvar for da de har begrenset makt.

Alle trodde Obama var en "frelser" og det var ikke akkurat sant så jeg tror at det er en grei mulighet for at Trump blir bra siden alle ser på ham som en "djevel". Ulv i fåreklær er det noe som heter så det motsatte er kanskje en ting det også?

Lenke til kommentar

Det er egentlig helt håpløst at så gamle mennesker i det hele tatt stiller som president, men det er nå en annen sak.

Hvorfor det, så lenge man er klar i toppen?

Hovedproblemet til Trump er dog ikke alderen men at han er totalt uskikket til annet enn en bajasrolle. Vi snakker om en mann som overgår Jeltsin i bygdetulling-faktor.

Vi får håpe, ikke minst for Trumps egen del, at han snarest mulig blir avsatt.

Kanskje er det nettopp en bajas som trengs nå? Finslepne yrkespolitikere har bevist over lang tid at de er "all talk, no action", og at de sier hva som helst for å komme til makten. Kanskje er det nødvendig at en outsider kommer inn og "drain the swamp"? Man kan kritisere Trump for mye, men han later i hvert fall til å være innstilt på å gjøre det han lovet velgerne å gjøre, og han slår tilbake mot media og andre som forsøker å ødelegge for ham. 

Endret av VR-katten
Lenke til kommentar

I 2020 er det valg igjen i USA. Hvilken republikaner tror dere vil ta opp kampen med Trump? Vil det være en som ønsker å gå videre på stien Trump har tråkket opp, vil det være en av de som representerer "det etablerte", eller vil vi få noe helt nytt?

Velgerne sa klart fra om at de ønsket forandring da de valgte Trump, så jeg ser det som lite sannsynlig at Trumps fremste utfordrer blir en McCain/Bush/Rubio.

Det er oftest at en sittende president ikke utfordres av motkandidater fra sitt eget parti. Det skjer bare hvis Trump er meget upopulær

Hittil er han den verste president i moderne tid ifølge meningsmålene, så det kan godt skje at han blir utfordret

Lenke til kommentar

Det er vel marked for en outsider-type til. Så får en bare krysse fingre og tær for at det ikke blir Bernie Sanders...

Bernie Sanders er en outsider-type i USA. Men ikke i Skandinavia og Vesteuropa.

Han ligger politisk helt på linje med velferdstatens tilhengere på denne siden av Tiny Pond,

dvs omtrent hele partispekteret minus ytterste høyrefløy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...