aklla Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 Så det er i bunn og grunn at du antagelig får antagelig får avslag som er årsak til klagingen din? 4 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2017 Hva sutrer du egentlig over? Er det at du kommer til å få "for lite penger"? Er det boligprisene? Dårlige karakterer? Depresjon? At mange velger å gjøre det samme? Du står helt fritt til å ikke kjøpe deg bolig. Eller flytte dit boligprisene er lave. Du kan få hjelp om du lider av depresjon, tilnærmet gratis. Karakterene dine er ditt ansvar. Ingen tvinger deg til å gå skole. Eller jobbe, for den saks skyld. Du kan velge å gå ut døra om 3 minutter, og kun gå sørøst helt til krampa tar deg. A4-tilværelsen er et valg folk tar (eller resultat av valg mange velger å "ikke ta"...). Kan man ikke ta opp ting uten å være depressiv? Tasså legg deg kompis. Les igjennom posten før du kommenterer neste gang. Anonymous poster hash: 6bc49...1d1 Depresjon var stilt som et spørsmål, og utfra hvordan du fremtrer i tråden virker det som om alt er svart og vanskelig. Det kan være et tegn på depresjon. Men for all del, jeg har ingen utdanning innenfor helsesektoren, ei heller kjenner jeg deg. Spørsmålet mitt står. Jeg tolker fremdeles innlegget ditt som sutring. Og for ordens skyld, herseteknikk kan du legge av deg. For å svare på spørsmålet ditt, nei jeg lider ikke av depresjon, men mer frustrasjon. Ser man det ja, du har ingen utdanning fra helsesektoren? Da kan du like gjerne slutte å dra sånne konklusjoner. Dine raske konklusjoner sier meg svært mye om din uvitenhet. Spørsmålet mitt står; Har du lest igjennom posten? Og for ordens skyld, raske beslutninger kan du legge av deg. Anonymous poster hash: 6bc49...1d1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2017 Så det er i bunn og grunn at du antagelig får antagelig får avslag som er årsak til klagingen din? Nei, hadde kollektivgruppe idag der vi leste litt, og dette kom fram som et tema. De fleste på gruppa så seg enige. Avslaget mitt får jeg ordnet til slutt, det var bare et eksempel på hvor "Vanskelig" det har blitt. Anonymous poster hash: 6bc49...1d1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 (endret) Så det er i bunn og grunn at du antagelig får antagelig får avslag som er årsak til klagingen din?Nei, hadde kollektivgruppe idag der vi leste litt, og dette kom fram som et tema. De fleste på gruppa så seg enige. Avslaget mitt får jeg ordnet til slutt, det var bare et eksempel på hvor "Vanskelig" det har blitt. Anonymous poster hash: 6bc49...1d1 Men samtidig er det vel en viss trygghet at man må ha godkjenning for å drive med enkelte ting også? Nå kjenner jeg ikke til hvordan det funker med valuta og hva du trenger godkjenning for, men det er vel en grunn til at jeg, uten annen erfaring enn min egen økonomi, ikke bør drive med det? Endret 19. februar 2017 av aklla 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2017 Så det er i bunn og grunn at du antagelig får antagelig får avslag som er årsak til klagingen din?Nei, hadde kollektivgruppe idag der vi leste litt, og dette kom fram som et tema. De fleste på gruppa så seg enige. Avslaget mitt får jeg ordnet til slutt, det var bare et eksempel på hvor "Vanskelig" det har blitt. Anonymous poster hash: 6bc49...1d1 Men samtidig er det vel en viss trygghet at man må ha godkjenning for å drive med enkelte ting også? Selvfølgelig er det viktig med godkjenning. Jeg er helt enig med deg! Men hvorfor skal man få avslag pga. alder, og at utdanningen ikke er revisor, men vanlig økad, samt at man har for lite "erfaring". Det skal være helt "legit" arbeid, uten noe kriminalitet og lignende. Jeg er kun et individ som ønsker å prøve meg fram, men allerede ved første steg blir jeg stoppet. Skjønner du pointet mitt eller er jeg helt på jordet? Anonymous poster hash: 6bc49...1d1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 (endret) Det jeg tolker ut fra det er at du stort sett er enig i alt med både skatter, avgifter og godkjenninger, men at du er sur fordi du ikke fikk godkjenning til det du ville selv om du tilsynelatende ikke er kvalifisert. Butthurt virker det som, no offence. Endret 19. februar 2017 av aklla 4 Lenke til kommentar
Dagner Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 Så det er i bunn og grunn at du antagelig får antagelig får avslag som er årsak til klagingen din?Nei, hadde kollektivgruppe idag der vi leste litt, og dette kom fram som et tema. De fleste på gruppa så seg enige. Avslaget mitt får jeg ordnet til slutt, det var bare et eksempel på hvor "Vanskelig" det har blitt. Anonymous poster hash: 6bc49...1d1 Men samtidig er det vel en viss trygghet at man må ha godkjenning for å drive med enkelte ting også? Selvfølgelig er det viktig med godkjenning. Jeg er helt enig med deg! Men hvorfor skal man få avslag pga. alder, og at utdanningen ikke er revisor, men vanlig økad, samt at man har for lite "erfaring". Det skal være helt "legit" arbeid, uten noe kriminalitet og lignende. Jeg er kun et individ som ønsker å prøve meg fram, men allerede ved første steg blir jeg stoppet. Skjønner du pointet mitt eller er jeg helt på jordet? Anonymous poster hash: 6bc49...1d1 Har du tenkt på at du kanskje ikke ser logikken i avslaget rett og slett fordi du har for lite erfaring? 4 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2017 Det jeg tolker ut fra det er at du stort sett er enig i alt med både skatter, avgifter og godkjenninger, men at du er sur fordi du ikke fikk godkjenning til det du ville selv om du tilsynelatende ikke er kvalifisert. Butthurt virker det som, no offence. Jeg er for all del kvalifisert, mitt nettverk innenfor den sektoren er svært bredt. Forøvrig har jeg ikke søkt ennå, men jeg veit at søknadsprosessen kommer til å bli et helvete. Denne diskusjonen handlet tho ikke om meg og min valutabusiness. Det var kun et eksempel på hvor vanskelig det har blitt. Man blir tvunget til A4 livet Anonymous poster hash: 6bc49...1d1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 Næmmen, utifra det du skriver er du et prakteksempel på hvor jævla A4 verden har blitt. Håper du koser deg med din 8-15 jobb, og 350k i året samt å være gjeldsslave til du dør og 100 år etter du har dødd.Hvis du tjener 350'000 kroner i året så er du blant verdens 10% rikeste. Hva skal til for at du ikke skal være gjeldsslave? Trenger du å være blant verdens 5% rikeste? 1%? 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2017 Næmmen, utifra det du skriver er du et prakteksempel på hvor jævla A4 verden har blitt. Håper du koser deg med din 8-15 jobb, og 350k i året samt å være gjeldsslave til du dør og 100 år etter du har dødd.Hvis du tjener 350'000 kroner i året så er du blant verdens 10% rikeste. Hva skal til for at du ikke skal være gjeldsslave? Trenger du å være blant verdens 5% rikeste? 1%? Klarer man seg egentlig med 350000 Brutto i Norge dersom man har barn og kone? Får man et bra lån med denne lønnen? Handler ikke om å være verdens 1, eller 5 % rikeste, handler om at man gjerne vil ha en liten økonomisk frihet. Anonymous poster hash: 6bc49...1d1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 Du planlegger vel ikke å tjene 350 000 for resten av livet? Du har en høyere startlønn enn det jeg hadde forresten, den bør øke en god del etterhvert. 1 Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 Klarer man seg egentlig med 350000 Brutto i Norge dersom man har barn og kone? Får man et bra lån med denne lønnen? Handler ikke om å være verdens 1, eller 5 % rikeste, handler om at man gjerne vil ha en liten økonomisk frihet. Anonymous poster hash: 6bc49...1d1 1. Du vil jo ikke fortsette med startlønn resten av livet. 2. Om man har en kone, så har man vel gjerne to inntekter. 5 Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 Det jeg tolker ut fra det er at du stort sett er enig i alt med både skatter, avgifter og godkjenninger, men at du er sur fordi du ikke fikk godkjenning til det du ville selv om du tilsynelatende ikke er kvalifisert. Butthurt virker det som, no offence. Jeg er for all del kvalifisert, mitt nettverk innenfor den sektoren er svært bredt. Forøvrig har jeg ikke søkt ennå, men jeg veit at søknadsprosessen kommer til å bli et helvete. Denne diskusjonen handlet tho ikke om meg og min valutabusiness. Det var kun et eksempel på hvor vanskelig det har blitt. Man blir tvunget til A4 livet Anonymous poster hash: 6bc49...1d1 Hvis du er interessert i å øke sjansene dine kan du alltids ta en mastergrad i regnskap og revisjon (de har det i alle fall på NHH og BI). Da må du nok antagelig heve karaktersnittet ditt, men det er ikke det vanskeligste i verden. Ellers synes jeg det er rart å mene at det er vanskelig å lykkes i Norge. Her har du jo tilgang til omtrent hvilken som helst utdanning til en relativt billig pris. Studielånet du sitter igjen med til slutt ville vært mye høyere om du tok utdanningen i USA. I tillegg må du huske at studielån er subsidiert gjeld. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 Får en C og D så har en kanskje valgt feil yrke å studere til? Høres nesten ut som at OT hørte rykter om at de tjente så godt, samme som alle som har blitt utdannet til ingeniører og nå jobber på Burger King Yrkesfag får kanskje mer på papiret, men så har de som regel en hardere jobb også og at det er stort behov for de 2 Lenke til kommentar
Sir Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 La oss vri og vende på dette, du får en jobb etter utdanning, og får en startlønn på 350k, mens de som tok yrkesfag, tjener mange mange tusen mer enn deg, hvorfor (???). Yrkesfag kommer tidlig i gang med å tjene penger. De har f.eks. betalt utdanning fra 17-18 årsalder, dog ikke veldig høy lønn. 2-2.5 år etter dette har de fleste fullført fagbrev og tjener gjerne 390 000-450 000 før overtid, allerede i en alder av 20 år. Men det som skiller yrkesfag fra videre utdanning er at lønnsnivået sjelden går høyere enn dette, uansett hvor lenge du jobber. En 20-årig elektriker vil tjene nesten det samme 15 år senere i samme jobb. For å gå opp i lønn må man bytte jobb/ta mer utdannelse. For å si det på en annen måte så kommer yrkesfag raskt opp i lønn, men stagnerer der. De som tar videre utdanning gjør oftest ikke det. 1 Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 Syklusen går i rundgang. Man blir født, starter på skole, enda mer skole, og enda litt mer skole, før man skal utti en 8-15 jobb. Før man skaffer seg denne jobben må man studere.. Man har jo INGEN sjans å få en någenlunde god jobb uten utdanning... Det værste er at man ikke nødvendigvis er sikret jobb etter utdanning. Man tar en utdanning, får okei snitt - mellom c og d og blir X'et av de fleste, eller alle arbeidsgivere. I tillegg får man studielån opp til halsen, staten skal selvfølgelig sørge for at du sitter med gjeld for resten av livet.. Eller store deler av livet da, hehe. La oss vri og vende på dette, du får en jobb etter utdanning, og får en startlønn på 350k, mens de som tok yrkesfag, tjener mange mange tusen mer enn deg, hvorfor (???). Ja, jeg sitter her på lørdagskvelden og nærmest depper. Jeg er en student, sitter på masse studielån, og går nå mitt 2 år innenfor økonomi linje. Får ok karakterer, altså mellom c og d. Helt klart feil innstilling, men jeg er nesten sikker på at jeg kommer til å slite å få meg jobb etter utdanning. Både fordi karakterene mine ikke lyser, og fordi jeg ikke har et så jævlig svært nettverk. Hva er det som har skjedd på jobbmarkedet? Hvorfor har det blitt så himla vanskelig å tjene gode penger og få en god jobb? Som sagt sitter jeg her ikveld, tenker på alle muligheter, tenker at utdanningen bare er en backup, tenker at jeg vil bli en gründer... Men det er jo faen ikke så enkelt det heller... Så hovedspørsmålet her er da; Hvordan burde man gå fremover for å bli en vellykket selvstendig næringsdrivende? Anonymous poster hash: 6bc49...1d1 Ignorer alle kynikerne her, noen mennesker elsker følelsen de får av å snakke nedsettende til andre. Folk som snakker om lønn på verdensbasis og slikt er helt på jordet, ignorer de. Med høyere utdanning får du en høyere lønnsvekst enn de med yrkesfag, så du vil ta de igjen ganske fort. en annen ting er at innen økonomi så finnes det mange yrker, og du har valgt hva jeg vil kalle en ganske trygg retting. Økonomi kan være vanskelige greier, og så lenge det finnes folk med penger som ikke skjønner seg på tall så vil det finnes arbeid for slike som deg. Mitt råd til deg: glem alt annet, fokuser på studiene dine. Vurder å ta eksamen på ny hvis du mener at du kan forbedre karakteren dine. Du trenger ikke å ha A eller B i alle fag, men hvis karakterene dine viser at du har lagt inn arbeid så er det positivt. Det du går igjennom nå er helt normalt for en i din alder, du er voksen nå og verden er ikke like trygg som den var da du var ung. TL;DR: Fokuser på studiene dine her og nå, ikke ta sorgene på forskudd, ting har en tendens til å ordne seg. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2017 Syklusen går i rundgang. Man blir født, starter på skole, enda mer skole, og enda litt mer skole, før man skal utti en 8-15 jobb. Før man skaffer seg denne jobben må man studere.. Man har jo INGEN sjans å få en någenlunde god jobb uten utdanning... Det værste er at man ikke nødvendigvis er sikret jobb etter utdanning. Man tar en utdanning, får okei snitt - mellom c og d og blir X'et av de fleste, eller alle arbeidsgivere. I tillegg får man studielån opp til halsen, staten skal selvfølgelig sørge for at du sitter med gjeld for resten av livet.. Eller store deler av livet da, hehe. La oss vri og vende på dette, du får en jobb etter utdanning, og får en startlønn på 350k, mens de som tok yrkesfag, tjener mange mange tusen mer enn deg, hvorfor (???). Ja, jeg sitter her på lørdagskvelden og nærmest depper. Jeg er en student, sitter på masse studielån, og går nå mitt 2 år innenfor økonomi linje. Får ok karakterer, altså mellom c og d. Helt klart feil innstilling, men jeg er nesten sikker på at jeg kommer til å slite å få meg jobb etter utdanning. Både fordi karakterene mine ikke lyser, og fordi jeg ikke har et så jævlig svært nettverk. Hva er det som har skjedd på jobbmarkedet? Hvorfor har det blitt så himla vanskelig å tjene gode penger og få en god jobb? Som sagt sitter jeg her ikveld, tenker på alle muligheter, tenker at utdanningen bare er en backup, tenker at jeg vil bli en gründer... Men det er jo faen ikke så enkelt det heller... Så hovedspørsmålet her er da; Hvordan burde man gå fremover for å bli en vellykket selvstendig næringsdrivende? Anonymous poster hash: 6bc49...1d1 Ignorer alle kynikerne her, noen mennesker elsker følelsen de får av å snakke nedsettende til andre. Folk som snakker om lønn på verdensbasis og slikt er helt på jordet, ignorer de. Med høyere utdanning får du en høyere lønnsvekst enn de med yrkesfag, så du vil ta de igjen ganske fort. en annen ting er at innen økonomi så finnes det mange yrker, og du har valgt hva jeg vil kalle en ganske trygg retting. Økonomi kan være vanskelige greier, og så lenge det finnes folk med penger som ikke skjønner seg på tall så vil det finnes arbeid for slike som deg. Mitt råd til deg: glem alt annet, fokuser på studiene dine. Vurder å ta eksamen på ny hvis du mener at du kan forbedre karakteren dine. Du trenger ikke å ha A eller B i alle fag, men hvis karakterene dine viser at du har lagt inn arbeid så er det positivt. Det du går igjennom nå er helt normalt for en i din alder, du er voksen nå og verden er ikke like trygg som den var da du var ung. TL;DR: Fokuser på studiene dine her og nå, ikke ta sorgene på forskudd, ting har en tendens til å ordne seg. Takk for motiverende ord kompis! Setter pris på det! Anonymous poster hash: 6bc49...1d1 Lenke til kommentar
flink_gutt Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 TS, er du blitt medlem i de misfornøydes klubb og arbeider med begge hender for å bli æresmedlem der? For det første: Du får ikke "okei snittt", du er karakterer som viser ett av to: 1) Du har valgt feil studium. 2) Du er dovenpels! Hvor mange effektive - 100 % effektive - timer i uken som gikk satt du enten konsentrert og aktiv i en forelesingssal, konsentert og aktiv i et grupperom eller konsentrert ved din lesepult? Varr det over 50 peker ting i retning av 1 og var det mer enn 70 er det helt klart 1) som er problemet ditt. Var det under 50 peker ting i retning av 2), og jo mer det var under, jo mer peker ting i retning av 2 om ikke uken var helt spesielt unntak. For det andre: Bare det at du ser for deg 0800-1500-arbeid peker mot feil retning og ambisjoner har ikke da - ikke om annet enn gjøre minst mulig i hvert fall! 0800-1800 eller 0800-2000 passer bedre om du vil noe med livet ditt - altså har ambisjoner. For det tredje: Du bor iet av verdens mest putesyende land for den som vil ha en utdannelse. Norge er stedet der emhver kan halvsove seg gjennom vgs inn på omtrent hvilket som helst studium - op i hverrt fall økonomi/admistrasjon - og få både vgs og studiet betalt til siste øre hva gjelder undervisningen. Selv bor jeg i dag utenfor Norge, et sted med ikke veldig mye lavere prisnivå enn i Norge, men kanskje litt. Her legger man 10000-20000 kr/år på bordet for å få lov å bruke opp en plass i vgs - en plass man ikke har "rett til", men som man får om karakterene er gode nok til at man har noe fornuftig å gjøre der. Er foreldreøkonomien svak får mam også uten problem til lån toø skolepengnee, men det er lån, og det blir bare stipend om man leverer absolutt førsteklasses resultater. Etterpå kan man bekymre seg for neste skritt i utdannelsen sin. Den koster enda mer også ved offentlige studiesteder, selv om den er subsidiert så det holder den også siste sted. For det tredje: 350000 i startlønn er ikke "OK" - det er grisegodt! Her kan en nyutdannet - med gode karakterer (=A eller B) - se frem til 10000-1200 kr/mnd (kanskje 15000 om man skyter gullfuglen) brutto - de første to-tre årene til man har (ettertrykkelig!) vist hva man duger til utenfor skolen også. Kommer man skranglende med C-D har man 7000-8000 kr i bruttolønn, og det har man inntil man har bevist - ettertrykkelig - at man faktisk har noe i yrket sitt å gjøre når man ikke klarte å bevise dette på skolen. . Selv tilhører jeg de priviligerte her, det har ja da fått høre av venner her, og det hadde jeg godt visst om de ikke hadde sagt noe også: Pga mor og fars arbeid kan jeg gå gjennom "vgs" uten et øre i utlegg, uten å bekymre meg en cm om ting jeg trenger til utdannelsen min, og med ikke bare kost/losji/klær hjemme, men lommepenger også (til gjengjeld har jeg ikke lov å arbeide i ferier, slik de andre har). Joda, jeg har det grisegodt - og det vet jeg! (Hvordan nyutdannede her overlever 8000-12000 kr/mnd etter skattetrekk og trekk for sykekasse når studielån har første prioritet til det som er igjen av 8000-12000 kr når man har sørget for mat, klær og tak over hodet? Vel et par stykker deler en hybel eller seks stykker deler en fireværelses leilighet av økonomistandard. Brukt bil i 40000-kr klassen tenker man på om fem år, ny bil i 400000-klassen om 15-20 år! Heller ikke er det snakk om restaurantbesøk man ikke må ha fordi man er langt hjemmefra (og da velger man ikke restaurant, men noe rimeligere), sjelden særlig av slikt som kabel-TV og bredbånd heller, og mobiltelefon kjøper man i klassen inntil 500 kr uten binding. Da er det nemlig noen års payback-tid for at man har fått en førsteklasses utdannelse., deretter kan man begynne å drømme om slikt.) Det jeg er enig med deg er at "ting og tang er satt opp til å fungere for middelmådige" i Norge. Akkurat det bør du imidlertid være glad for, elles hadde det knapt fungert for deg i dag (eller kanskje det da hadde fått deg til å våkne en stud før du var langt inn et bachelor-studium? ) "Hvordan jeg definerer lykkes? Det vil si å kunne ha mange mange millioner i formue. " Jaså?? Les litt (MYE!) http://www.aasentunet.no/iaa/no/litteratur/forfattarar/gi/garborg_arne/Um+Pengar.b7C_wBHO2p.ips og tenk en solid gang til. "Den som ikke er fornøyd med nok blir heller ikke fornøyd med overflod", det er gammel og god kunnskap. Nok har du - det er derfor du har råd til å gå på skole. Så du ser for deg gründer som løsningen. Joda, det gjør for så vidt jeg også, men målet mitt er å få lov til arbeide med slikt jeg har lyst til å arbeide med uten bli begrenset av sjefer (og lover) som forteller meg at jeg må hjem, ellers bryter jeg noen A4-regler, og så samtidig tjene nok på dette til å ha mat og klær jeg trenger + tjene nok til å kunne betale regninger for det jeg må ha i tide så jeg ikke skuffer folk som har gitt meg kreditt for strøm og telefon, vann og kloakk. Skulle jeg tjene godt på noe, så fint det, for da har jeg jo kapital til neste spennende prosjekt - men trenger det? Nei, hvorfor det? Mor og far har aldri eid en bil til 350000 kr (nå har vi en nesten til prisen, men den er ikke vår, den erlånt av firmaet mor ogfar arbeider for fordi sjefen synes det er viktig har omtrent ny og ikke ti år gammel bil. "Hvordan burde man gå fremover for å bli en vellykket selvstendig næringsdrivende" spør ddu. Vel, tryggeste måten jeg kjenner til for å bli en respektert og vlleykket næringsdrivende heter arbeid fra man slår opp øynene til man lukker dem igjen noen år inntil man har bygget solid grunnmur, fått ting opp på skinner og utviklet noe andre har nytte av. Der mener jeg du mangler noen vesentlige kvaliteter med din livsinnstilling i dag. Du er jo umoden og sytete som en 13-åring av feil type på en dårlig morgen. Så mitt forslag: V-Å-K-N---O-P-P og begynn å se hvor uendelig godt du har det og hvordan du enten er i et fagfelt du ikke passer for eller regelrett doven! Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 For det andre: Bare det at du ser for deg 0800-1500-arbeid peker mot feil retning og ambisjoner har ikke da - ikke om annet enn gjøre minst mulig i hvert fall! 0800-1800 eller 0800-2000 passer bedre om du vil noe med livet ditt - altså har ambisjoner. For det tredje: 350000 i startlønn er ikke "OK" - det er grisegodt! Her kan en nyutdannet - med gode karakterer (=A eller B) - se frem til 10000-1200 kr/mnd (kanskje 15000 om man skyter gullfuglen) brutto - de første to-tre årene til man har (ettertrykkelig!) vist hva man duger til utenfor skolen også. Kommer man skranglende med C-D har man 7000-8000 kr i bruttolønn, og det har man inntil man har bevist - ettertrykkelig - at man faktisk har noe i yrket sitt å gjøre når man ikke klarte å bevise dette på skolen. . Hva slags alternativ virkelighet er det du befinner deg i egentlig? Du prosjekterer dine egne standarder over på en tilfeldig person som ikke har bedt om det. Og hva lønnsnivået ligger på hvor enn du nå bor er ikke relevant for TS. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå