Gå til innhold

Fifa2004 Whine

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er mulig hvis spillet orginalt er laget for en konsoll for så å bli skrevet om for PC dårlig...

Ex: Halo

Greit nok, men nå ble vel alle versjonene utviklet samtidig. Samtidig er vel gc versjonen hakket vassere enn ps2 versjonen og xbox versjonen er den beste grafikkmessig. PC versjonen derimot ser bare dårlig ut.

Lenke til kommentar
Det er mulig hvis spillet orginalt er laget for en konsoll for så å bli skrevet om for PC dårlig...

Greit nok, men nå ble vel alle versjonene utviklet samtidig. Samtidig er vel gc versjonen hakket vassere enn ps2 versjonen og xbox versjonen er den beste grafikkmessig. PC versjonen derimot ser bare dårlig ut.

Grunnen til at det kanskje ser bedre ut på konsollene er at de blir spilt av på TV-skjermen. TV'n jevner ut kantutjevingen automatisk slik at det ser bedre ut. PC skjermen derimot har mye større oppløsning, eller da flere "dots per inc". Dette gjøre at spill ser noe værre ut på PC. Dersom du aktiverer FSA (full scene antialiasing) eller setter på høgere oppløsning vil det se bedre ut. Men da går det ut over båndbredden til skjermkortet.. dvs lavere ytelse.

Lenke til kommentar

Tror FIFA2004 er dårlig optimalisert for PC. Det går glatt på min PC (Barton 2500+@2900+ og ATI 9800pro 256MB), og ser minst dobbelt så bra ut i forhold til PS2. Tror bare rett og slett det er krevende for PC.

Athelas

Endret av Athelas
Lenke til kommentar

Tøv, jeg spiller da Fifa glatt på 1200x1024 med mitt gf44ti, og jeg har en amd 2100+. Dette var, som overskriften sa, en suttrende tråd...

Kanskje vedkommende hinter om hvor bra tv han har, FOR... PS2 kommer ikke i nærheten av pc når det gjelder grafikk.

Lenke til kommentar

Grunnen til at det kanskje ser bedre ut på konsollene er at de blir spilt av på TV-skjermen. TV'n jevner ut kantutjevingen automatisk slik at det ser bedre ut. PC skjermen derimot har mye større oppløsning, eller da flere "dots per inc". Dette gjøre at spill ser noe værre ut på PC. Dersom du aktiverer FSA (full scene antialiasing) eller setter på høgere oppløsning vil det se bedre ut. Men da går det ut over båndbredden til skjermkortet.. dvs lavere ytelse.

Jeg snakker ikke om oppløsningen direkte. Jeg er klar over at f.eks vcd ser bedre ut på dvd. Need for speed underground på PC blåser jo vekk både xbox og ps2 versjonene. Og PES3 ser jo unektelig bedre ut på PC versjonen selv om det ikke er så mye i forskjell. Selfølgelig kan det hjelpe litt at PS2 går på TV men dette mener jeg å ha tatt hensyn til. Fifa 2004 hadde jeg store forventninger til etter å ha spilt ps2 versjonen som bare har helt rå grafikk iforhold til det man kunne forvente. PC'en har jo mye større potensiale enn PS2'en men allikevel ser det stygt ut og hakker på xp3300+ med ti4400 i 1024 oppløsning. Uff jeg burde ikke hisse meg opp over slikt :)

Lenke til kommentar

Eneste jeg kan si er dårlig porting. Også de som lager de forskjellige versjonene har dårligere/bedre kunskaper til å "høste" kraften i konsollen og PC'n.

I tillegg er nok GeForce 4 dagers talte... kanskje påtide med en oppdatering snart :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...