Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Right diff temp bilnker på Subaru forester 2010 diesel

OddZen

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg opplevde igår for første gang at r.diff temp blinker på min Subaru forester 2010 diesel.

Den lyser ved litt kraftig pådrag og slutter å lyse når jeg slipper opp på gassen. Det er ingen forskjell om bilen starter kald etter en natt med minusgrader eller når jeg har kjørt i 5 minutter.

Leste om det jeg tror er samme problem her: www.subaruforester.org/vbulletin/f88/r-diff-temp-warning-light-comes-under-acceleration-72110/

Jeg jekket så opp bilen og rørte litt på ledningene som har med sensoren å gjøre i området på bildet:

http://www.subaruforester.org/vbulletin/attachments/f88/22996d1270466741-r-diff-temp-warning-light-comes-under-acceleration-09-forester-3.jpg

Lyset blinket da av og på når jeg rørte på ledningen i punktet hvor ledningen er forgreinet med et par andre ledninger som sikkert har med samme greia å gjøre.

Videre prøvde jeg å surre isolasjonstape rundt men det førte til at den lyste konstant, selv om bilen var kald. Fjernet tapen og nå lyser lampen hver gang jeg gir gass framover, ikke ved revers.

Jeg må antageligvis få den inn på verksted så de kan skifte kabel eller noe slikt?

Tror dere jeg kan kjøre med bilen slik den er nå til neste gang jeg må inn på verksted for noe annet? Hvis tempen virkelig blir veldig høy vil jo lampen lyse konstant og ikke av og på som nå, så da vil jeg vell få advarsel på den måten?

Eller?

Endret av OddZen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...