Gå til innhold

Asus AC66: Kan jeg bruke den som wifi forsterker/mottaker?


Anbefalte innlegg

Kan jeg bruke AC66 motsatt vei? Jeg fikk mine foreldre til å kvitte seg med Telenor, og gikk over til GET, noe som ga kjappere og billigere nett enn ADSLen fra Telefnor (5MB mot 30 MB, de får faktisk 36MB målt med Speedtest).

 

Men for å få nett til PCen så hadde jeg tenkt å trekke kabel, men røret vi skulle bruke var i bruk. Og gå ute/via krypkjeller skjer ikke før i varmere tider.

 

Men jeg har AC66 liggende, kan jeg ta i mot wifi signaler og utnytte switchen i den til PCen?, eller må jeg ha kablet nett inn for å bruke Access Point funksjonen i den?

 

(Har også en Linksys i samme klasse liggende hvis noen vet om den kan brukes, mener å huske den het noe rundt 5300 eller noe slikt)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tester nå media bridge modus.

 

Det ser ut som Asuseen har koblet seg på Get Box II riktig, får opp info om hastighet osv i asus "programmet".

Men kommer meg ikke på nettet med PCen som er tilkoblet Asusen med kabel. Får bare at jeg ikke har nett (Gul trekant)

 

Jeg ser at når jeg får tildelt IP adresse automatisk så blir det noe veldig feil, får offentlig nettverk, IP 169.254....., samt nettmaske 255.255.0.0

Get boksen har 168.168.0.1, og i oppsettet i den så sier den at 0.10 er første IP den gir ut, noe som PCen jeg sitter på nå har (trådløs rett i GET boksen.

 

Har testet å sette ting manuelt både i Asusen og PCen, men det har ikke hjulpet noe. (satt innstillingene etter hva denne PCen sier, men endret da IP adressene til 100 og 101 i henholdsvis Asus og PC.

 

Noen som har noen ide om hvordan jeg kan løse dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...