Flexxy Skrevet 18. februar 2017 Del Skrevet 18. februar 2017 Reise til øst-europa på bilferie. Planen var å ta båt til Sverige fra ca 1000 km unna, så jeg kunne oppleve mer på veien. Hadde hele fredagen og lørdagen på å kjøre, og båten skulle dra kl 0900 på søndag morgen. Etter å begynt å kjøre tilbake, så ramlet ett drivledd av, så måtte jeg vente i noen timer og få bilen berget til nærmeste verksted ( Fredag kl 1300 ) ca. De ordnet opp i det på 1 time, men jeg begynte å bli stressa. Muligens jeg ikke rekker båten allikevel. Måtte være på jobb på mandag, da de andre var på ferie. Ringte da selskapet jeg har reiseforsikring hos, og han bekreftet per tlf at den var aktiv, men skulle flyttes til ett annet selskap den 24.02-17. Jeg håper selskapet tok opptak av tlf samtalen. Hva han også nevnte var at det var vanskelig å få dekket verkstedskostnader, men om jeg skulle miste båten, så burde jeg ringe og avklare det med dem. Noen timer senere, etter å ha kjørt ca 4 timer, så stoppet motoren. Da brukte jeg veihjelp fra norsk forsikring ( 500 kr EG ), og fikk reparert den i nærmeste storby på lørdagen. Verkstedet der gjorde meg trygg på at andre deler ikke måtte byttes, da de var i orden. I god tro kjører jeg videre og samme feilen dukker opp igjen, på en annen del. Ringer veihjelp igjen og venter 5 timer i kulden ( Nærmeste landsbygd 20km unna ). Heldigvis får ett dekkverksted liv i motoren etter 2 timer og jeg kan kjøre helt til avreiselandet, dog 300 km unna båten. Klokka er 10:00, og jeg har dessverre ikke rukket båten. Ringer da nåværende forsikring, og de sier at jeg ikke har dekning/forsikring der allikevel og må ringe den nye. Den nye sier at du ikke er flyttet over til oss, da må du snakke med den gamle. Har jeg noen sak her? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 18. februar 2017 Del Skrevet 18. februar 2017 Hvordan kan vi vite det? Du må sjekke om du faktisk hadde forsikring hos den ene eller den andre, hadde du ikke forsikring så hadde du ikke forsikring. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 18. februar 2017 Del Skrevet 18. februar 2017 Vet du hvem du var kunde hos når? Og dette er vel uansett noe du har skriftlig? Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 18. februar 2017 Del Skrevet 18. februar 2017 Det er diktert i forsikringsvilkårene om du har en sak eller ikke. Jeg leste vilkårene på min egen reiseforsikring nå, det ser ikke ut til at jeg hadde fått dekket tapet ved å ikke møte frem på båten. Hvis jeg skulle ha hatt igjen noe ser det ut til at det måtte ha vært medisinske årsaker (som ved ordniær avbestilling), eller forsinkelse på annen korresponderende tåg/fly/båt. Du må bare lese vilkårene for din egen forsikring. Jeg ble også nysgjerrig på om du har hatt ekstrem uflaks med bilen, eller om du startet reisen med et vrak? 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå