Gå til innhold

Little Dot Mk3 problem

Anbefalte innlegg

Hei skaffet meg en Little Dot Mk3 for noen måneder siden, Men nå har den begynt å gi fra seg en skikkelig høy BZZZ lyd. 

Ting jeg har prøvd:

Bytte kabel

Skifte kontakt

Byttet rom

Byttet alle tubsa

Byttet om på pinsa

Hva kan være galt? Hvordan fikser jeg det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei skaffet meg en Little Dot Mk3 for noen måneder siden, Men nå har den begynt å gi fra seg en skikkelig høy BZZZ lyd. 

Hva kan være galt? Hvordan fikser jeg det?

Ville hørt med Dalens Elektronikkservice (holder til nord for Oslo). De tar mange ulike merker for de fleste hifi-butikker i Norge.

Lenke til kommentar

Kan det være en helt vanlig jordsløyfe? Er lyden tilstede om du skrur på forsterkern uten å ha kilde tilkoblet? Hva om du kobler til en kilde som går på batteri, mobil/laptop uten egen strømtilkobling?

Har du skrudd gain-svitsjene fram og tilbake?

Jeg syns dere andre hopper litt fort til konklusjoner. Slik jeg forstår det, så har trådstarter en ganske ny forsterker, og da skal det ikke være nødvendig å åpne den / sende den på service, og man bør virkelig gå gjennom noen steg med feilsøking og sjekke at det ikke er enklere problemer som kan for støyen først.

Little Dot har en fin guide for feilsøking:

http://www.littledot.net/forum/viewtopic.php?f=3&t=597&sid=5c9f66fccd3b7b5882b7ff7f2bd5d206

OBS! Vær forsiktig med å åpne rørforsterkere. Rør går jo på høy spenning, og selv i en liten hodetelefonforsterker er det viktig å være forsiktig.

Om jeg har forstått deg rett, trådstarter - og dette er en ny forsterker, så har Little Dot 1 års garanti, med ekstra gunstige betingelser i de første tre månedene: "Premium Warranty - If anything happens to your Little Dot within the first 3 months, we'll cover all labor, parts, and shipping expenses involved so there is zero cost to you. After that, within the standard warranty period we'll cover labor/parts and shipping back to you. After the warranty period expires, your Little Dot has lifetime coverage of parts and labor; you'd just have to cover the shipping involved."

Greit nok å vurdere å sende den på service her - men det kan fort bli uforholdsmessig dyrt. Ta deg bryet med å feilsøke skikkelig først på egen hånd, iallefall.

LD Mk3 skal være støyfri og fin, når den fungerer som den skal. Fin og god forsterker til en utrolig lav pris.

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...