Gå til innhold

Oppgradere nåværende cpu/hk/ram/kjøling

Anbefalte innlegg

Heisann, tenkte jeg skulle oppgradere litt i maskina slik jeg får noe til og matche 1070 kortet,

Det jeg har i maskinen nå er følgende:

Cpu: intel i5 4690k

Hovedkort: Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3

Corsair Dominator Platinum DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x8GB

Corsair Hydro H45

Noen som har tips til en grei upgrade?

Bruker i bunn og grunn bare maskinen til cs:go så tenker det holder med en i5 skylake/cabylake, men har ikke fulgt så mye med den siste tiden på hva jeg bør gå for noen som har noen tips til ett greit setup?

Har forøvrig også 1070 strix oc kort samt samsung 850 evo pro og en RM 650 psu.

Tenker jeg får solgt min nåværende cpu/hk/ram/kjøler setup for rundt 3000 da alt er rundt 1 år gammelt med kvitteringer og garanti så greit og oppgradere nå når jeg enda får litt igjen for di ''gammle'' delene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som xClaymanx sa, din maskin er rask nok for CS:GO. Det du kan gjøre er å kjøpe en ny skjerm da. Nå vet jeg ikke hva du har fra før, men hvis du sitter med en skjerm som bare støtter 60 Hz, så kan du kjøpe en ny som har 144/165 Hz. Det hjelper i spill som CS:GO.

Lenke til kommentar

Er fullt klar over at maskina er god nok til csgo, har forresten asus vq248 144hz skjerm.

Men vil fortsatt oppgradere da jeg liker og oppgradere npr det kommer nye generasjoner, vet det ikke er rare ''opppgraderinga'' men vil veldig gjerne ha ddr4 og nye ssd oSv.

Samt at jeg får laggspikes fra tid til annen, fps er helt fin på 250+ så plutselig dropper den til 100 og noe som da gjør at det føles som stuttering på skjermen.

Lenke til kommentar

Er fullt klar over at maskina er god nok til csgo, har forresten asus vq248 144hz skjerm.

Men vil fortsatt oppgradere da jeg liker og oppgradere npr det kommer nye generasjoner, vet det ikke er rare ''opppgraderinga'' men vil veldig gjerne ha ddr4 og nye ssd oSv.

For deg å oppgradere fra din i5 4690k opp til en i5 7600K er litt bortkastet. Da må det bli til en i7 7700K. Jeg kan godt sette opp en liten liste med dette om du ønsker det.

Ellers kommer AMD med sin Ryzen CPU serie om 2 uker, så jeg anbefaler deg å vente å se hvor bra den blir.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...