Hoppipolla Skrevet 17. februar 2017 Del Skrevet 17. februar 2017 Hei! Reiser til new york, og lurte på hvor strenge de er på å sjekke legitimasjon, eller alkohol generelt? Jeg tenker mest på restauranter e.l, ikke utesteder/klubber. Fyller 20 når jeg er der og hadde jo vært koselig å feire med en øl... hehe. Skjønner jo at dette varierer, men hvis noen har erfaringer fra problemstillingen så skrik ut Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 17. februar 2017 Del Skrevet 17. februar 2017 Alkoholsalget er en stor del av inntektskilden til restauranter så de tar ikke sjansen på å miste skjenkebevilgningen hvis de er i tvil om alder. De er minst like strenge som her hjemme. Lenke til kommentar
Hoppipolla Skrevet 17. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2017 Det er helt greit. Får heller drikke litt på hotellrommet. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 17. februar 2017 Del Skrevet 17. februar 2017 (endret) De er veldig, veldig strenge. Endret 17. februar 2017 av Skurupu Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 17. februar 2017 Del Skrevet 17. februar 2017 Ikke noe jeg ville tatt sjansen på, for å være ærlig. Jeg er 25 og ble ikke spurt noe særlig i hverken NY eller FL.. Men, then again, det er møkkstrengt, og så vidt jeg vet straffbart (som i at du kan bli straffet). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 17. februar 2017 Del Skrevet 17. februar 2017 Dersom du er sammen med forelder, er det ofte litt mer avslappet i NYC, og dette er faktisk tillatt i noen stater (men ikke i NY). Spørs hvor du går, men av og til får 18-åringer alkohol sammen med foreldre. Uten foresatte er det veldig strengt. Lenke til kommentar
Hoppipolla Skrevet 17. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2017 (endret) Dersom du er sammen med forelder, er det ofte litt mer avslappet i NYC, og dette er faktisk tillatt i noen stater (men ikke i NY). Spørs hvor du går, men av og til får 18-åringer alkohol sammen med foreldre. Uten foresatte er det veldig strengt. Jeg skal dit med faren min. Men jeg skal ikke ta sjansen på å kjøpe/drikke. Eller... fant noe på wikipedia nå som jeg har oversett totalt: "Persons under 21 are prohibited from purchasing alcohol or possessing alcohol with the intent to consume, unless the alcohol was given to that person by their parent or legal guardian." Men dette gjelder nok sikkert bare i private hjem... Går fint uansett Endret 18. februar 2017 av Hoppipolla Lenke til kommentar
amalia_ Skrevet 18. februar 2017 Del Skrevet 18. februar 2017 USA er det strengeste landet eg har vert i når det gjelder alkohol og legitimasjon. Eg var 34/35 når eg reiste der og bleie spurt om om legitimasjon på dei fleste puber,ofte på restauranter også. Ikkje så strenge i N.Y som mange andre plasser, men du må nok være over 21 ja Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 18. februar 2017 Del Skrevet 18. februar 2017 Eller... fant noe på wikipedia nå som jeg har oversett totalt: "Persons under 21 are prohibited from purchasing alcohol or possessing alcohol with the intent to consume, unless the alcohol was given to that person by their parent or legal guardian." Lovverket er forskjellig fra stat til stat, så her må du finne det som gjelder for de stater du skal besøke. Ville heller ikke stolt på alt jeg ser på wikipedia. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. februar 2017 Del Skrevet 18. februar 2017 En annen ting er at ting ses ofte VELDIG strengt på turister, men er litt mere slack hos fastboende. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 18. februar 2017 Del Skrevet 18. februar 2017 De er generelt strenge, Las vegas er dog unntaket. Lenke til kommentar
Linaria1 Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Var i New York nylig og kjæresten min på 47 ble spurt om leg da vi kjøpte et par øl på matbutikk! Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Var i New York nylig og kjæresten min på 47 ble spurt om leg da vi kjøpte et par øl på matbutikk! Sykt. Jeg er 25 og ble ikke spurt en eneste gang ila 6 dager i NYC. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå