Geekeern Skrevet 17. februar 2017 Del Skrevet 17. februar 2017 (endret) Hei, Vurderer brukt mc - Honda VFR 800 til våren. Koster ca. 70 000 kr i snitt raskt søk på finn.no Tilsvarende koster ca. 30 000 - 40 000 kr (inkl. tysk moms på 16%) i Tyskland. Hvor lett er det å importere og hvor mye sparer man sånnsett kontra å kjøpe ifra Norge? Endret 17. februar 2017 av Geekeern Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 17. februar 2017 Del Skrevet 17. februar 2017 https://www.skatteetaten.no/no/Person/bil-og-andre-kjoretoy/importere/regn-ut-hva-det-koster/kalkulator-import/ Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 17. februar 2017 Del Skrevet 17. februar 2017 Det er flere firma som spesialiserer seg på dette, jeg tror du kan spare en del, men det vil gi en del risikoer. Tilstand feks. https://www.skatteetaten.no/no/Person/bil-og-andre-kjoretoy/importere/regn-ut-hva-det-koster/kalkulator-import/ Du får en pekepinne her. Lenke til kommentar
Geekeern Skrevet 17. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2017 Har lyst til å ta fly nedover og kjøre mc på hjemreisen Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 17. februar 2017 Del Skrevet 17. februar 2017 Det er penger å spare på å importere. Men da må du forberede deg på at det blir vanskelig å reklamere på sykkelen om noe skulle være galt. Og om odometeret ikke viser sin samme kmstand Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 17. februar 2017 Del Skrevet 17. februar 2017 Det er penger å spare på å importere. Men da må du forberede deg på at det blir vanskelig å reklamere på sykkelen om noe skulle være galt. Og om odometeret ikke viser sin samme kmstand ingen bryr seg om odometer på MC Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 17. februar 2017 Del Skrevet 17. februar 2017 Nei selvfølgelig. Hvorfor skulle noen bry seg om det Lenke til kommentar
Geekeern Skrevet 17. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2017 Det er penger å spare på å importere. Men da må du forberede deg på at det blir vanskelig å reklamere på sykkelen om noe skulle være galt. Og om odometeret ikke viser sin samme kmstand ingen bryr seg om odometer på MC Hvis tar en raskt søk på finn.no på en Honda VFR 800 i god stand til rundt 70K, og år 2002++ Hvis du da finner en tilsvarende på mobile.de og setter opp en utregning på hva det ville kostet meg i utgifter ved import og registering. Slik at jeg kan se hvor sparsomt det er Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 17. februar 2017 Del Skrevet 17. februar 2017 (endret) Det er penger å spare på å importere. Men da må du forberede deg på at det blir vanskelig å reklamere på sykkelen om noe skulle være galt. Og om odometeret ikke viser sin samme kmstand ingen bryr seg om odometer på MC Hvis tar en raskt søk på finn.no på en Honda VFR 800 i god stand til rundt 70K, og år 2002++ Hvis du da finner en tilsvarende på mobile.de og setter opp en utregning på hva det ville kostet meg i utgifter ved import og registering. Slik at jeg kan se hvor sparsomt det er Finn ut hva den kostet da den var eske ny i Tyskland (Helst etter dagens kurs). Så kan vi ta en nogen lunde nøyaktig utregning Endret 17. februar 2017 av Nlklas Lenke til kommentar
Geekeern Skrevet 17. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2017 Det er penger å spare på å importere. Men da må du forberede deg på at det blir vanskelig å reklamere på sykkelen om noe skulle være galt. Og om odometeret ikke viser sin samme kmstand ingen bryr seg om odometer på MC Hvis tar en raskt søk på finn.no på en Honda VFR 800 i god stand til rundt 70K, og år 2002++ Hvis du da finner en tilsvarende på mobile.de og setter opp en utregning på hva det ville kostet meg i utgifter ved import og registering. Slik at jeg kan se hvor sparsomt det er Finn ut hva den kostet da den var eske ny i Tyskland (Helst etter dagens kurs). Så kan vi ta en nogen lunde nøyaktig utregning ca. 86000 nok Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 17. februar 2017 Del Skrevet 17. februar 2017 Med verdiene jeg puttet inn i kalkulatoren kom den frem til 35 000 (innkjøpspris) + 31 977 (avgift) = 66 977,- Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 17. februar 2017 Del Skrevet 17. februar 2017 (endret) Endret 17. februar 2017 av Nlklas Lenke til kommentar
Geekeern Skrevet 17. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2017 Med verdiene jeg puttet inn i kalkulatoren kom den frem til 35 000 (innkjøpspris) + 31 977 (avgift) = 66 977,- minus tysk mva eller? Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 17. februar 2017 Del Skrevet 17. februar 2017 (endret) Står i spoileren Endret 17. februar 2017 av Nlklas Lenke til kommentar
Geekeern Skrevet 17. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2017 Står i spoileren er egentlig ikke så lønnsomt da :/ når man kan få en i Norge for samme prisen nesten Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 17. februar 2017 Del Skrevet 17. februar 2017 Det er tallet 50606 i spoileren over som er interessant. Utregningen for alternativ beregning inneholder feil. Det er ikke nyprisen i utlandet som skal inn som historisk nypris. Lenke til kommentar
Geekeern Skrevet 17. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2017 (endret) Det er tallet 50606 i spoileren over som er interessant. Utregningen for alternativ beregning inneholder feil. Det er ikke nyprisen i utlandet som skal inn som historisk nypris. kan du ta ny utregning? hvis 50606 i dette tilfellet er det jeg må betale... minus tysk moms så begynner det å lønne seg! Endret 17. februar 2017 av Geekeern Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 17. februar 2017 Del Skrevet 17. februar 2017 kan du ta ny utregning? Nei. Alternativ beregning vil ikke lønne seg uansett. Jeg vet heller ikke nyprisen på den motorsykkelen i Norge. Du kan heller ikke regne med å finne en som du kan få igjen den tyske momsen på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå