objorkum Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Jeg har installer BIND9 dns server. DNS-serveren funker til å finne internett IP-adresser men jeg klarer ikke å lage zone-filer og opprette domener og reversere disse. Det var lagt inn 2 fra før (localhost og 127.0.0.1) som funket fint. Problemet er at når jeg prøver å lage en zone-fil etter malene fra disse to, funker det ikke. Kan noen si meg hvordan en zone fil skal se ut dersom jeg vil at: subdomene.domene.com = 10.0.0.1 ? Både zone-filen og named.conf... Tviler på det er noen feil i named.conf. Den er enkel og grei. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 kan du legge ut linker til de filene du har laget så langt? (ikke paste) Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 Fant en rimelig bra howto etter en del søking! Etter mye utforsking gikk alt til slutt, både A, CNAME, MX og Reverse. http://www.linux.org/docs/ldp/howto/DNS-HOWTO-5.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå