Tullegutt Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Hallo. Jeg har et Asus P4S8X-X (se signatur) som jeg tenkte jeg skulle fått forandret multiple på. I bios står det at jeg må sette hk til Jumperfritt for å få forandre på denne. Men etter det jeg har forstått, så er jo kortet jumperfritt. Det er ingen mulighet til å sette denne i Bios. Jeg har en Multiple på 19. Og har satt CPU external Freqency til 153/38 Memory Frequency til 191 MHz.. Og da får jeg klokket den til 2907Mhz. Er det noen som vet eller kan forklare meg hvorfor denne Multiple ikke går å øke..?? I Bios er dette feltet grått.. Jeg har satt CPU speed til Manual.. Dette står i Advance på Bios: cpu speed [Manual] Cpu frequency Multiple [19X] Cpu External Freqency(MHz) [153/38] Memory Frequency (MHz) [191mhZ] Cpu Vcore Set [Manual] Cpu Vcore [1,550V] Adjust Vcore [offset 100mV] AGP Voltage Adjustment [Auto] DDR Volyage Adjustment [Auto] Cpu Level 2 Cache [Enable] Bios Update [Enable] Ps2 Mouse Function Control [Auto] USB Legacy Support [Auto] OS/2 Onboard Memory >64M [Disable] Kan noen hjelpe meg.. Hilsen Tullegutt Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 var ikkje det sånn at ein ikkje kunne forandre multipliar på p4 systemer? Lenke til kommentar
wichtom Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 p4 cpur er låst på multiplier ja..... Lenke til kommentar
Tullegutt Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 Jeg er ganske ny på dette, men trodde det var mulig. Mitt HK er jo for P4, så hvorfor er det satt opp som mulighet i bios da.?? Det skjønner jeg ikke.. Men det er jo mye jeg ikke skjønner, så det er jo ikke noe nytt.. Men hvis det ikke er mulig å øke multiplyer i P4 systemer, så er det jo greit.. Hilsen Tullegutt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå