Mastiff Skrevet 17. februar 2017 Del Skrevet 17. februar 2017 (endret) Jeg skjønner ingenting av dette. Jeg har en Linux-brannmur innenfor nettverksruteren, og så en Windows Server 2008. Hvis jeg kobler en hvilken som helst Windows-klient til serverens nettverk, kan jeg laste ned fra den ene FTP-serveren jeg bruker, men ikke på den andre. Utenfor serveren, men innenfor brannmuren kommer jeg til alle. Det er 100 % reproduserbar med de samme maskinene, og gjelder alle FTP-programmer. Jeg har også hatt to serveroppsett, satt opp helt separat med forskjellig nettverkskort og annen maskinvare, og de hadde bgge det samme problemet. Tilkoblingen feiler med 425, altså at den ikke klarer å ta imot directory listing. Og enda merkerligere: Noen ganger klarer den å gjøre det på rotkatalogen og en eller to til, men så kommer det 425-feil når jeg kommer inn i den katalogen der filene ligger. Det har ikke noe å si hvor mange filer det er i katalogen. Er det noen som kan tenke seg hva det kan være? Det er ingen forskjell på portbruk på serverne, så vidt jeg vet. Den serveren jeg kommer inn på, står i Sverige. Den andre, som skal være helt likt konfigurert, står i Polen. Endret 17. februar 2017 av Mastiff Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå