Gå til innhold

Hjelp/tips til cut førstegangstjeneste

Anbefalte innlegg

Har for tiden vært 7 måneder i forsvaret og både trent og spist bra så gikk opp ca 10 kilo til jul. Har lagt på både muskler og fett så ligger på opp under 20% kroppsfett ca. Tenker mer på bra sommerkroppen enn å bli mye større.

Tenker nå å kjøre min første cut frem mot sommeren. Har aldri vært verken tynn eller tjukk så kroppen min virker å like seg veldig godt ved den fettprosenten jeg er på. Føler det har lite å si hvor mye/lite/sundt jeg spiser.

Såvidt jeg skjønner er det å opprettholde proteinmengen og minke minke kaloriinntaket som gjelder, men utfordringen her er at jeg ikke bestemmer helt selv hva jeg spiser siden jeg er i forsvarer.

Får servert mat i boks 2 ganger for dag som består for det meste av behandler fisk/kjøtt og ris/poteter så ikke typisk mye proteiner.

Utenom det har jeg tilgang på et kjøkken og måltid. Det jeg har tilgjengelig der er stortsett brød med egg, ost, skinke, salami eller leverpostei til pålegg. Får også melk, juice, epler, bananer og havregryn.

Tenker det blir vabskelig å nå proteinmålet uten å bryte kalorinntaket, så tenker å kjøpe proteinpulver. Varierer også veldig når jeg spiser og hvor god tid jeg har så er ikkje mulig å veie og telle kalorier, men tenker å bare spisee litt mindre men riktig :)

Så endelig til det jeg egentlig trenger hjelp til :)

Noen som har peiling på hvordan jeg burde balansere kostholdet, med tanke på hva jeg har tilgjengelig? Burde jeg kutte ut ting proteinfsttige ting som poter? Spise mye egg? Kutte ut egg?

Flere proteinshakes for dag?

Er forresten 177cm, veier 81kg og trener push, pull, legs med varierende antall hviledager i uka ut fra hva som er tid til :)

Ble ca 5 ganger så mye som jeg hadde tenkt å skrive det her, men håper noen har lyst å hjelpe :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...