Martin Braathen Røise Skrevet 17. februar 2017 Del Skrevet 17. februar 2017 Det har aldri blitt registrert så mange .no-domener som i fjor: – Dette er oppløftende tall Lenke til kommentar
tovare Skrevet 17. februar 2017 Del Skrevet 17. februar 2017 Hva er egentlig bra med DNSSEC? det virker som en sertifikat-runddans som gir helt marginale fordeler. Hvis det kun er root-serveren man stoler på og vil sjekke med den hele tiden så er det vel ikke noe stort poeng å hente fra en server man ikke stoler på først. Sertifikatene blir vel fort større enn hele DNS oppgøringen. Lenke til kommentar
Moddi Waldemar-Lima Skrevet 17. februar 2017 Del Skrevet 17. februar 2017 .no koster for mye derfor er det mye bedre med .info, .org, .website, .site, .we.bs, .ws, & .email som jeg selv bruker på mine mer en 80 domain! Dersom .no var rimeligere ville enda flere å benyttet seg av .no Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 18. februar 2017 Del Skrevet 18. februar 2017 (endret) Et domene med .no koster 120 kr/år. Det er en absolutt ingen høy pris. Hos Domeneshop koster .org og .info 130 kr/året, altså mer enn .no. Og ser du til utlandet, er det vanskelig å få både .org og .info til under 90 kr/året. Så jeg skjønner ikke helt argumentet med at .no "koster for mye". Endret 18. februar 2017 av endrebjo Lenke til kommentar
tovare Skrevet 18. februar 2017 Del Skrevet 18. februar 2017 Et domene med .no koster 120 kr/år. Det er en absolutt ingen høy pris. Hos Domeneshop koster .org og .info 130 kr/året, altså mer enn .no. Og ser du til utlandet, er det vanskelig å få både .org og .info til under 90 kr/året. Så jeg skjønner ikke helt argumentet med at .no "koster for mye". 120,- kroner pr. år for noen få tegn i en database er svindyrt. 2 øre pr. år virker som en mer riktig pris med tanke på at man ikke får dns-tjenster inkludert. Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 21. februar 2017 Del Skrevet 21. februar 2017 Det trengs jo mer enn noen tegn i en database da. Og jo; du får DNS tjenester inkludert. Du vet hvordan DNS virker? Og at det norid gjør er å hoste NS records for deg slik at jeg kan finne dine DNS tjenere når jeg slår opp dittdomene.no? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå