Gå til innhold

Det har aldri blitt registrert så mange .no-domener som i fjor: – Dette er oppløftende tall

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er egentlig bra med DNSSEC? det virker som en sertifikat-runddans som gir helt marginale fordeler. Hvis det kun er root-serveren man stoler på og vil sjekke med den hele tiden så er det vel ikke noe stort poeng å hente fra en server man ikke stoler på først. Sertifikatene blir vel fort større enn hele DNS oppgøringen.

Lenke til kommentar

Et domene med .no koster 120 kr/år. Det er en absolutt ingen høy pris.

Hos Domeneshop koster .org og .info 130 kr/året, altså mer enn .no. Og ser du til utlandet, er det vanskelig å få både .org og .info til under 90 kr/året. Så jeg skjønner ikke helt argumentet med at .no "koster for mye".

Endret av endrebjo
Lenke til kommentar

Et domene med .no koster 120 kr/år. Det er en absolutt ingen høy pris.

Hos Domeneshop koster .org og .info 130 kr/året, altså mer enn .no. Og ser du til utlandet, er det vanskelig å få både .org og .info til under 90 kr/året. Så jeg skjønner ikke helt argumentet med at .no "koster for mye".

120,- kroner pr. år for noen få tegn i en database er svindyrt. 2 øre pr. år virker som en mer riktig pris med tanke på at man ikke får dns-tjenster inkludert.

Lenke til kommentar

Det trengs jo mer enn noen tegn i en database da. Og jo; du får DNS tjenester inkludert.

Du vet hvordan DNS virker? Og at det norid gjør er å hoste NS records for deg slik at jeg kan finne dine DNS tjenere når jeg slår opp dittdomene.no?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...