paalbjel Skrevet 22. oktober 2001 Del Skrevet 22. oktober 2001 Jeg har et problem med harddisken på min bærbare PC. Når jeg prøver å formatere den, begynner den med en gang å prøve å "gjenopprette tildelingsenheten". Slik kan maskina stå leeeeeenge. Betyr dette at HD har bad clusters, og at jeg bare kan kaste hele HD i søpla? Dersom jeg må gå til anskaffelse av ny HD, lurte jeg også på om jeg må skaffe meg akkurat lik den gamle, til blodpris fra produsenten? Maskinen er en 2 år gammel Toshiba 4030 CDS, og hardisken som sitter i er 4.3GB Toshiba-disk. Kan jeg sette inn en hvilken som helst 2.5" harddisk? Har vært og sett på en IBM Harddisk ATA-100 20GB Travelstar er det muligheter for at en slik disk kan passe? Er det noen som vet? Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 29. oktober 2001 Del Skrevet 29. oktober 2001 Hei ! Den feilmeldingen tyder ikke på at hd defekt. Men hva det kan være er et annet spørsmål. Har du startet opp maskinen med en oppstartsdiskett ? Kjørt FDISK og så formattert ? Jeg har lenge vært ute etter en større HD til min bærbare BEST. Det ser ut til at jeg da må kjøpe en orginal og kjempedyr utgave. Alt er så spesialisert på en bærbar får en til svar, men jeg fortsetter å undersøkesøke. Lenke til kommentar
dilldall Skrevet 29. oktober 2001 Del Skrevet 29. oktober 2001 Problemer med en del bærbare - i allefal før, var at en del av biosinformasjonen ble lagt på et eget område på disken. -Spes. hvis man ikke hadde oppstartsdiskett. Jeg har akkurat kjøpt en ny disk til min compaq armada m700, og den smatt inn uten problemer. InfoCare påstod at maskinen ikke støttet mer enn 20GB, men jeg opplevde ingen problemer med 30GB disken. Senere så jeg også at 30GB er spesifisert som max på compaqs sider. Sammenligning: -IBM travelmate 30 bg hos komplett: 2475 i butikk, ink mva.. -Original Compaq Spare Part 20 GB disk: 6000 pluss mva. Lenke til kommentar
pc-killer1317 Skrevet 31. oktober 2001 Del Skrevet 31. oktober 2001 (til paalbjel) Du kan ta det med ro (inntil videre). Min harddisk prøver å gjennoprette tildelingsenheter hver gang jeg formaterer den også. Den fungerer hittil uten problemer, men den begynner å bli litt gammel. Scandisk finner heller ingen feil, så det skal ikke være så ille farlig! (trur jeg). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå