Valkyria Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 (endret) Jeg hadde min Golf V på EU kontroll nå på mandag og fikk ett kontrollpunkt som må utbedres. Jeg ringte til Dekk og Deler i Bergen og leste opp feilbeskrivelsen på telefonen til fyren og han gav meg en fôring som kostet 80kr og ser noe slik ut: Når jeg selv søker opp delen på f eks bildeler.no så får jeg et annet produkt som koster 149kr og ser helt annerledes ut. https://www.bildeler.no/foring-barebru/volkswagen/golf-v-1k1/D/2008/BLS/ Jeg fant ingen guide på youtube som gir meg akkurat jobben som skal gjøres på Golf V, kun hele lower arm replacement, men på andre videoer av bushing replacement så bytter de ut en metallisk bit og ikke en som bare gummi. Det er vel ulike festepunkter med ulik foring på bærearmen? Ut ifra kontrollpunktet, kan noen avgjøre om jeg har fått rett del, evt har jeg fått en del som er bare litt billigere, men er veldig mye mer arbeid med enn om den hadde vært ferdig innkapslet i metall? Jeg er også usikker på formuleringen "Høyre, bakre nedre foran". Snakker de om høyre side, framre dekk og bakre foring eller høyre side, framre foring og bakre dekk? Takker for hjelp Endret 17. februar 2017 av Valkyria Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 17. februar 2017 Del Skrevet 17. februar 2017 Jeg ville gått under bilen og sett. Hvis du tar med deg et brekkjern elns og gir de forskjellige foringene litt belastning, så finner du fort ut synderen Noen forstillingsdeler bytter du alt inkl gods og gummi og andre bytter kun foringen (gummi) (Snakker generelt, ikke spesielt om Golf V, som jeg ikke har skrudd på) Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 17. februar 2017 Del Skrevet 17. februar 2017 Høyre, bakre nedre foran betyr jo da altså på høyre side foran, og den bakre foringen nede. - Hvis det er som på min audi så er det to armer som går til hjulopphenget, en foran og en bak - og disse er lagret opp i en gummiforing (nå bytter jeg hele armen hvis den er utslitt, men det trenger du jo muligens ikke.) Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 17. februar 2017 Del Skrevet 17. februar 2017 Ofte er det like greit å skifte hele bærebrua. Spesielt om du ikke kan eller skal gjøre jobben selv. Tar jo ofte og lengre tid å skifte foringa i bærebrua enn å skifte hele greia. Lenke til kommentar
OleJohnny15 Skrevet 17. februar 2017 Del Skrevet 17. februar 2017 Ser ut som om du har fått den fremre foringa. Jeg mener du skal ha denne: https://www.skruvat.no/Lagring-styrestang-P19056.aspx Diy her: http://www.pelicanparts.com/techarticles/Volkswagen_Golf_GTI_Mk_V/84-SUSPEN-Replacing_Front_Control_Arm_Bushings/84-SUSPEN-Replacing_Front_Control_Arm_Bushings.htm Hvis den er veldig slitt i senter er den veldig grei å bytte, men den kan også sitte veldig godt fast. Kan være like greit å bare kjøpe hele armen til 800,-. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 17. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2017 Det er rett det Olejohnny15 sier Var innom NAF i dag for å eliminere all tvil. De var hjelpsomme og heiste bilen opp på et øyeblikk og viste meg delen som måtte byttes, og fortalte meg jeg hadde fått feil del. Stakk innom Dekk og Deler igjen og fikk byttet til rett del som jeg fikser når tiden strekker til. Hyggelig service fra begge stedene jeg besøkte. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå