Simkin Skrevet 18. februar 2017 Del Skrevet 18. februar 2017 (endret) Jeg kjøper ikke det du sier, jeg vet alt for mye om dette til at jeg lar meg lure. EGR byttes på stort sett alle VAG 1.6 og 2.0 diesel mellom 60 og 100 tusen km. Kostnad hvis du betaler selv cirka 20 tusen. Svinghjul likeså, byttes stort sett mellom 100 og 150 tusen. Har mange eksempler, slenger ut et par Tror ikke han her akkurat blir nedringt, 300 tusen for 5 år gammel juksediesel. Legg merke til EGR og svinghjul reparasjon Annen Superb med EGR reparert Hmm, reg.rem og svinghjul skiftet på 100k km, nesten som en rutine reparasjon? Helt renovert 2010 Octavia, ville nok fort blitt vraket ellers Kunne hatt mange flere eksempler, dette var bare i farten, og kun Skoda, som aldri har problemer i følge deg. Har også mange ganger spurt blant annet mekanikere og folk på verksted om diverse biler. Dette på Volvo og BMW, og det ble spurt spesifikt om de visste om problemer på noen spesielle motortyper, kjente og store problemer sådan som mange vet av. Nei, det hadde de ALDRI hørt om noengang! Jeg tror nok også du kan være bastet og bundet i forhold til du hva du har lov å si i forhold til ditt arbeide, vet av flere VAG mekanikere som begynner å bli lei av å skru på dritt, så mange dumme løsninger på ting og tang. Folk har problemer med mye, men stadig kjøper de VAG igjen, gang på gang. Lærer aldri.. Helt utrolig. Du får høre med noen som har en Passat fra mellom 2005 og 2010 cirka, om de har hatt noen problemer og reparasjoner på bilen sin, bare som et eksempel. De er kjent for å være ganske glad i verkstedbesøk, og er et slags bilde på VAG etter min mening, de har spydd ut ganske mye dritt fra sine fabrikker. Jekk deg ned et par hakk, til å begynne med Et par kjappe spørsmål først: 1: La deg lure av hva da? 2: Hva er det du ikke kjøper av det jeg sier? sånn helt konkret. 3: Hvor har jeg skrevet at Skoda ikke har problemer? Du er flink til å legge ord i munnen på folk, har diskutert med deg før her inne. Skjerp deg. EGR ryker på alle CR motorene før eller siden (med unntak av de som ikke har "problemkjøleren"), kjent problem. Har jeg skrevet noe om at EGR ikke ryker? Octavia 3/Superb 3 med EA288 har ingen EGR problemer. Svinghjul, ja det er dårlig, men selv om det er dårlig, avhenger det mye av kjørestil. Vi har hatt Taxi'er som har rulla 300.000 som ikke har bytta svinghjul bare for å ta et eksempel. Att BMW og Volvo ikke har problemer, usikker på hva du mener her? Har TO onkler med henholdsvis Volvo V50 og Volvo V70, HAUGEVIS av feil, girkasse, EGR, dyser osv osv. Han med V50 sier det er værste drittbilen han har hatt i sine 50år.. ) At BMW ikke har sine problemer er det ingen som får meg til å kjøpe. Han jeg kjøpte Accorden av har hatt flere nyere BMW å fikk høre at kvaliteten ikke holder opp mot Hondaen. Han skulle ikke ha noe mer BMW. Du vet at f.eks Toyota bytter deler uten at kunden vet om det? Har jobba sammen med en Toyota mekaniker som har drevet på verkstedet i over 10år, og han bekrefta det. Siste jeg hørte av en jeg jobber med er att de står å bytter komplette motorer pga defekte topper.. Så alle merker har sine ting. For å ta reg.reim i den ene annonsen din. Hvorfor denne er bytta på 100.000 kan jeg ikke svare på. Intervallene er på 210.000, å jeg har ikke vært borti noen som har røket, enda. Greit nok å ikke like VAG, helt legitimt det, men du skyter jo i alle retninger helt febrilsk Juksediesel, sikkert et morsom ord å bruke for deg, men som jeg sa. Det er en software fiks på dette som tar 20min, så hvor er relevansen i dette? Det er jo merkelig da, synes du ikke, at Skoda Octavia er Norges mest solgte Stasjonsvogn, hvis den er så jævla dårlig? Endret 18. februar 2017 av Simkin Lenke til kommentar
kremt Skrevet 18. februar 2017 Del Skrevet 18. februar 2017 Golf er norges mest solgte bil, betyr det at den er bra? Eier selv en slik juksediesel, og det er jævlig sinnsykt dårlig gjort av det konsernet som lagde den. De pisser på kundene sine ved å gjøre noe slikt, og fortjener således ikke trofaste kunder etter min mening. Det jeg mente med at man spør folk om problemer, er at alle nekter plent. Rett og slett, mekanikere og verksteder nekter å innrømme noe som helst. Volvo er shait, BMW liker jeg litt bedre selv om de også har noen svin på skogen. Jeg mente mer generelt når man spør rundt omkring dersom man kanskje lurer på å kjøpe den og den bilen. VAG er kjent for å ha plenty elektriske feil, og noen sporadiske motor og girkasse trøbbel. Sist jeg så en slik feilstatistikk lå de vel like under snittet. Jeg kan derfor ikke anbefale disse bilene til noen ut fra hva jeg vet, men dersom folk likevel vil ha de så værsågod. Gjør opp dine egne erfaringer. De kommer ofte tilbake etter et par år og innrømmet at jeg hadde rett, det ble et dyrt bilhold. Men men, ingen erfaringer er vel så gode som de dyrekjøpte. 1 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 18. februar 2017 Del Skrevet 18. februar 2017 (endret) Ja det er dårlig gjort det med utslipp"skandalen", men hele konsernet kan ikke klappe sammen av den grunn. Kunden har ikke blitt skadelidende annet enn at man må inn på verkstedet i en halvtime. De dreit seg ut, men de har ordna opp etter seg og fått gigantbot. Det har vel kommet frem mistanke om at andre bilmerker også har for høye utslippsverdier, så det blir spennende å se fremover om flere blir tatt. Husker ikke hvilket bilmerke(r.) det var, men det har vært razzia hos flere merker. Jeg kan først begynne med å si at jeg har snakket med ganske mange som sier Skoda er den beste bilen de har hatt, og som kommer tilbake hos oss å kjøper en ny Skoda, og det finnes sikkert de som mener Skoda er no jævla drit, alt ettersom hva du har hatt for slags erfaringer. Min bror og kona hans kjører begge Octavia 2 med 1.6CR, og så langt har de hatt et problemfritt bilhold i 3 år nå. Den ene kjørt 100.000km ca og den andre kjørt 150.000. Rent teknisk synes jeg Skoda er veldig kurant å skru på, bare for å ha sagt det. Personlig er min VAG interesse Audi før 1997 Da med femmer, og da Audi bygget biler og motorer/drivverk som virkelig holdt. Endret 18. februar 2017 av Simkin Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 18. februar 2017 Del Skrevet 18. februar 2017 Ja det er dårlig gjort det med utslipp"skandalen", men hele konsernet kan ikke klappe sammen av den grunn. Kunden har ikke blitt skadelidende annet enn at man må inn på verkstedet i en halvtime. De dreit seg ut, men de har ordna opp etter seg og fått gigantbot. Det har vel kommet frem mistanke om at andre bilmerker også har for høye utslippsverdier, så det blir spennende å se fremover om flere blir tatt. Husker ikke hvilket bilmerke(r.) det var, men det har vært razzia hos flere merker. Det har vært mistanke mot flere, men det er ikke avdekket direkte juks hos andre. Det er ikke slik at VAG har ordnet opp heller, det er det nemlig stort sett EUs myndigheter som har gjort ved å tillate større avvik fra oppgitt/tillatt forbruk.. Jada, det er endret programvare også. Jeg tror faktisk man kunne risikert at hele konsernet hadde brutt sammen dersom det ikke ble gjort slike reguleringer.. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 18. februar 2017 Del Skrevet 18. februar 2017 (endret) Det har ikke blitt avdekket... enda Jeg må si jeg blir overrasket om Volkswagen AG er den eneste som har drevet med slik juks, jeg prøver ikke å forsvare de på noen som helst måte, de fortjener bot og en smekk på pungen, men jeg stusser personlig veldig over at de, som en av verdens største bilprodusenter er de eneste som har drevet med dette for å komme innenfor utslippkravene. Endret 18. februar 2017 av Simkin Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 18. februar 2017 Del Skrevet 18. februar 2017 Du tror altså ikke det ville vært avdekket på andre i løpet av et drøyt år etter at VW ble tatt med buksa nede? Det har vært gjort mange morsomme forsøk for å avdekke juks hos andre siden det, men det er altså ingen andre som har blitt tatt for å jukse slik VW har gjort. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 Morsomme forsøk? Om det så er kun VW så fortjener de, som sagt en smekk og bot, noe de har fått. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå