Gunfreak Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 Jeg skal fjerne noe maling fra noen metal figurer. Problemet er at oppskrifter på dette online bruker produkter som ikke finnes i norge. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 17. februar 2017 Del Skrevet 17. februar 2017 http://www.globalhobby.no/nettbutikk/?s=Acrylic%20remover Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 19. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2017 Takk, men så etter noe man får i større doser for mindre penger, det er snakk om nærmere 100 figurer, Så jeg ser etter noe der jeg kan lege 10-20 av gangen i en løsning over natta som fjerner det. 75ml er for lite og for dyrt. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 Funker ikke med Lynol? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 Montro om Acetone fungerer? http://www.biltema.no/no/Bygg/Maling-og-Fuging/Rengjoring/Aceton-2000030019/ Brukt det en del til smelting av plast ol (gjøre 3d prints penere\glattere). Godt mulig det spiser akryl også Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 Jeg hadde lagt dem i noe gammal br.veske over natta. Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 Bremsevæske og neglelakkfjerner fungerer bra. Sistnevnte blir fort litt dyrt om du skal fjerne maling fra hundrevis av figurer, dog. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 20. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2017 Takk for innspill, da blir det aceton neste gang jeg er på biltema Lenke til kommentar
Whist1er Skrevet 9. mars 2017 Del Skrevet 9. mars 2017 Bremsevæske og neglelakkfjerner fungerer bra. Sistnevnte blir fort litt dyrt om du skal fjerne maling fra hundrevis av figurer, dog. Neglelakkfjerner som fungerer bra består av aceton. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 3. april 2017 Forfatter Del Skrevet 3. april 2017 Skulle bare si at aceton fra biltema funket glimrende. Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 29. mai 2017 Del Skrevet 29. mai 2017 Få tak i en glassbeholder og en liten metallvifte (tror du finner slike vifter på lekebutikker - elektro sett til barn). Tape en bomullsdott fuktet med aceton i bunnen av beholderen så snur du beholderen og plasserer den over figurene og viften. I teorien skal da acetonen fordeles jevnt idet den fordamper og smelter malingen kobtrollert av at acetonen føres over alle kriker og kroker. Såsant du timer det rett mener jeg at dette også burde fungere på plastfigurer. Etter at malingen er smeltet ser jeg for meg at du kan børste den av med en tannbørste. Det sagt er jeg ganske sikker på at metallfigurer bare kan slippes ned i en dunk med diesel. Metallet smelter jo ikke. Men test på én figur først.... Jeg har ikke prøvd dette her. Det er bare hva jeg ser for meg at jeg ville prøvd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå