kennil71 Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 (endret) Heisann! Er det noen som kan hjelpe en gml kar??? Har byttet ut gml org kasset spiller i bilen min til Dab radio, dette gjelder en audi a6 2000mod med "soundsystem" altså maaaange høyttallere inkl en sub bak i sida. Jeg har kjøpt en såkalt ISO overgang med "2Hvite og 2 Røde" til å sette i bak på spilleren inkl styrestrøm, men jeg får bare lyd i fremdørene og i subèn IKKE i bakdørene???? er det noe jeg gjør feil eller har jeg feil ISO overgang? Håper det er noen sjeler der ute som kan hjelpe meg :-) Fant navnet på den Iso overgangen "mini iso 4 phono" Endret 16. februar 2017 av kennil71 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 17. februar 2017 Del Skrevet 17. februar 2017 Har du forsøkt å sette faderen til ca R10-R15, og se (=høre) om du får lyd bak da? Problemet ser ut til å være (basert på egen erfaring) at Audi originalanlegg har høyere linjenivå (4 V?) enn standard (1-2 V), slik at nå du setter inn en standardspiller vil lyden bak bli veldig svak med fader satt til 0. Lenke til kommentar
kennil71 Skrevet 17. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2017 (endret) Har du forsøkt å sette faderen til ca R10-R15, og se (=høre) om du får lyd bak da? Problemet ser ut til å være (basert på egen erfaring) at Audi originalanlegg har høyere linjenivå (4 V?) enn standard (1-2 V), slik at nå du setter inn en standardspiller vil lyden bak bli veldig svak med fader satt til 0. Joa har prøvd det og sub virker men ikke høyttalerene i bakdørene :-( Muligens jeg må legge inn nye ledninger til bakdørene da for å få det skikkeligt :-O Endret 17. februar 2017 av kennil71 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 17. februar 2017 Del Skrevet 17. februar 2017 Er ganske sikker på at høytalere bak + sub må forsynes med 4V. Jeg lager selv en overgang fra phono til plugg. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 17. februar 2017 Del Skrevet 17. februar 2017 Du trenger også styrestrøm til å slå på audiforsterke. Fader må forsyne bakhøyttalere veldig mye mer enn front og det gjør at volum må skrues veldig opp. Lenke til kommentar
kennil71 Skrevet 17. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2017 Styrestrøm har jeg, har fått liv i sub, men det virker som om jeg mangler ledninger til å få hele systemet opp å gå, fader har jeg prøvd men null lyd ifra høytallerene i bakdørene og lite lyd i suben men den virker :-) skal prøve på ny med en annen iso overgang virker det ikke da legger jeg alt på ny å kobler bort hele systemet :-O Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 17. februar 2017 Del Skrevet 17. februar 2017 Du har ikke koblet høytalere bak til sub out på bilstereo og dermed bare lyd i sub. Pioneer har sub out som default på linjeutgang 1 Lenke til kommentar
kennil71 Skrevet 17. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2017 Aha ja da har jeg noe jeg kan prøve på i morgen :-) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 17. februar 2017 Del Skrevet 17. februar 2017 (endret) På min A4 var det ikke RCA LINE og RCA SUB separat til forsterker. Det var kun RCA LINE, og det virker som om det er delefilter i forsterkeren som skiller mellom lyd til sub og til bakhøyttalere. Dersom linjeutgang til forsterker går gjennom lavpassfilter, vil ikke forsterkeren motta signaler til bakhøyttalerne. Min spiller hadde kun LINE OUT, men med mulighet for lavpassfilter. Dersom du har kålet med innstillingene, anbefales reset to factory default, og sette opp på nytt. Endret 17. februar 2017 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
kennil71 Skrevet 18. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2017 Ja da har jeg fått lyd i bakdørene og men mye mindre lyd bak en i front men det er vel som dere skriver lengre opp att på audi orginal er det linjenivå 4V og uorginal er nivå 2V er det noen måte jeg kan gjøre for å få linjenivået til 2V ???? Har prøvd med faderkontrollen men da minker og lyden bak i takt med front :-O Det må sies att jeg er egentlig grønn når det kommer til dette her :-) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 18. februar 2017 Del Skrevet 18. februar 2017 Valgene dine er omtrent slik: - Skru fader passe bakover, og skru opp volumet - Få noen som kan elektronikk til å modde Audi-forsterkeren til standard linjenivå (ikke Audi-standard) - Bytte forsterkeren til en som er standard - Google om det finnes en dings som kan endre linjenivået fra radio til forsterker Jeg endte opp med det første valget. Lenke til kommentar
kennil71 Skrevet 18. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2017 Valgene dine er omtrent slik: - Skru fader passe bakover, og skru opp volumet - Få noen som kan elektronikk til å modde Audi-forsterkeren til standard linjenivå (ikke Audi-standard) - Bytte forsterkeren til en som er standard - Google om det finnes en dings som kan endre linjenivået fra radio til forsterker Jeg endte opp med det første valget. Har funnet en annen ISO overgang som visst nok skal justere linjene til det som er orginalt/uorginalt må bare prøve og se å skru fader hjelper meg ikke da jeg skrur ned over hele linja :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå