Gå til innhold

Mellomlanding som destinasjonssted? Er det lov

Anbefalte innlegg

Jeg fant en rute med SAS (direktefly) som kostet 1500kr mer. 
Men hvis jeg tok en annen rute hvor jeg hadde mellomlandingen i Oslo f.eks. mens billetten egentlig er kjøpt til f.eks. Helsinski, så får jeg det billigere. 

F.eks.
V1. Munchen - Oslo - Helsinski - 1500kr (SAS)
V2. Munchen - Oslo (SAS)  - 3000kr

Hvordan er dette mulig?
Kan jeg da bruke variant en og bruke Oslo som ende destinasjon?

Samtidig lurer jeg på hvordan i alle dager kan det koste så mye mer  med direkte rute? :p

Endret av madman88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan sannsynligvis ikke bruke Oslo som sluttsted, av to grunner.

• Har du med innsjekktet bagasje vil den ved alt 1) ende i Helsinki uten at du kan gjøre noe med det.
  • Har du ikke innsjekket bagasje får du ved alternativ 1) bare forlate flyet i Oslo dersom du skal videre med et annet fly. Er Oslo mellomlanding før du flyr videre kommer du ikke av.

Flypriser er ikke logisk satt ut fra km eller noe slikt. Dette kan være noe så enkelt som at lavprisbillett klasse XYZ hadde et ledig til Helsinki, mens til Oslo var det bare ledig i den dyrre klassen ABC:

Lenke til kommentar

Du kan sannsynligvis ikke bruke Oslo som sluttsted, av to grunner.

• Har du med innsjekktet bagasje vil den ved alt 1) ende i Helsinki uten at du kan gjøre noe med det.
  • Har du ikke innsjekket bagasje får du ved alternativ 1) bare forlate flyet i Oslo dersom du skal videre med et annet fly. Er Oslo mellomlanding før du flyr videre kommer du ikke av.

Flypriser er ikke logisk satt ut fra km eller noe slikt. Dette kan være noe så enkelt som at lavprisbillett klasse XYZ hadde et ledig til Helsinki, mens til Oslo var det bare ledig i den dyrre klassen ABC:

Takk for svar.

Jeg tenkte selvfølgelig med håndbagasje, + at det var det helt identiske flyet, så stusset veldig over prisforskjellen når SAS sto for begge reisene.

Lenke til kommentar

Et vanlig triks for å få lavere flypriser er å bestille flytur A-B-A-C som ofte kan gi mye lavere pris enn A-B-A og så gå ut ved A ved returen. Med innsjekket bagasje går det ikke.

Så det du sier, er at det jeg er inne på er lov?

Jeg spurte Norwegian, de sa det var lov hos dem, men usikker på reglene hos SAS nå som flink_gutt mente det ikke var slik det fungerte. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...