lasse_hansen87 Skrevet 18. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2017 Er det noen vits i å f.eks legge windows på 500 disken, å steam, origin, osv med spill på 2TB disken f.eks? Å bruke en ekstern disk til backup osv? Men det er jo ikke sikkert det hjelper noe på oppstarten. Skal prøve å få lagt inn en video av åssen oppstarten oppfører seg ikveld. Så kan dere se selv hvordan den oppfører seg Lenke til kommentar
myhken Skrevet 18. februar 2017 Del Skrevet 18. februar 2017 Det hadde jo vært en ting å se om 500GB disken er like rask i oppstarten som den har vært. Ikke noe problem å ha Steam på en annen disk. Og SSD diskene dine yter jo like godt, så ikke noen dårligere ytelse ved å gå for en slik løsning. Likevel veldig merkerlig det med oppstartstiden. Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 18. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2017 Er det å anbefalle da, å kjøre windows på ene disken, og steam, apper og spill på den andre disken? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 18. februar 2017 Del Skrevet 18. februar 2017 Er jo det mange gjør, siden mange pcer kommer med en liten OS disk og en større data disk. Det hadde ikke vært lurt å gjøre, når du tenker på hastighet, om den andre disken hadde vært en snurredisk. Men det er den jo ikke. Så alt vil starte opp like kjapt som om det hadde vært på OS disken. Det viste jo de testene du gjorde. Begge diskene er like raske. Så ikke noe problem i det hele tatt. Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 18. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2017 Har nå fjernet 2TB disken, og driver å legger inn windows på 500 disken. Så nå har jeg kun 500 disken tilkoblet. Så hvis alt fungerer nå, så er det 2TB disken det er noe feil med rett og slett Lenke til kommentar
myhken Skrevet 18. februar 2017 Del Skrevet 18. februar 2017 Feil og feil..ja du kan vel si at det er noe "feil", men ut i fra benchmark testen så er det absolutt ikke noe feil på disken. Har aldri hatt en så stor SSD disk i drift før, så har ingen erfaring med om det skulle påvirke oppstart, men i teorien skal det ikke ha noe å si. Blir spennende å se om det utgjør noen forskjell nå med 500 GB disken, og om det f.eks blir noen forskjell når du kobler til 2 TB disken igjen (noe du bør vente med til du vet om pcen starter kjapt eller like tregt). Morro lørdagskveld dette her for din del men slik er det jo med data. Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 18. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2017 Ja helt topp kveld merker jeg ? Tenkte å la kun 500Gb disken stå i til i morræ. Teste den ut litt i kveld. Og se åssen den oppfører seg. Så kobler jeg til 2TB igjen i morræ og kjører en clean install igjen, og da får det værra som det er egentlig. Da tar det rett og slett litt lenger tid å boote med en større disk ? Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 18. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2017 Skal sies at jeg aldri har installert noen sata eller drivere for ssd diskene jeg har hatt. Så regner med at det ikke bør være tilfelle nå heller. Er jo samme disk som jeg har hatt før, bare større Lenke til kommentar
myhken Skrevet 18. februar 2017 Del Skrevet 18. februar 2017 Høres ut som en plan. Men helt seriøst, ville vel beholdt 500 GB disken som OS disk, og så lagt Steam på 2 TB disken. Garanterer deg at du ikke merker noen forskjell. Begge disker leverer jo over 500 MB/s. OS disken blir jo liksom ikke ekstra rask bare fordi det er en OS disk. Den leverer jo akkurat like mange MB/s som OS disk eller data disk. Faktisk kan det gå litt raskere fra data disken, siden OS disken er jo i bruk hele tiden, det er ikke data disken. Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 18. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2017 Hørtes kjekt ut det egentlig ja. Da blir det kanskje clean install i morræ, og bruke 500 disken som os disk, og 2Tb til steam og lignende ?? Lenke til kommentar
linux-fan Skrevet 18. februar 2017 Del Skrevet 18. februar 2017 Antagelig et unødig spørsmål til deg, men du har husket å fjerne USB fra media som sjekkes for bootup, etter installasjon fra USB? Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 18. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2017 Hmm, har fjernet Usb pinnen ja, har aldri gjort noe annet. Trykker bare F12 og velger å starte opp fra UEFI usb, når jeg skal installere. Slik har jeg alltid gjort. Aldri endrey noe til å starte opp fra usb Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 19. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2017 Har nå sjekket pc'en litt. Og oppstart er rask og alt nå som jeg kjører 500Gb disken som systemdisk. Så fort 2TB disken kobles til hender det fra tid til annen at oppstarten kan ta litt tid. Og det er samme om jeg bruker 2Tb disken som systemdisk eller ikke. Merkelig synes jeg, men maskinen blir litt treigere når 2TB SSD'en er tilkoblet av en eller annen grunn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå